ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: حقوق بشر در مذاکرات با کره شمالی فراموش شده

سازمان ملل می‌گوید روند کنونی مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره، میان کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی، وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را به موضوع ثانوی تبدیل کرده است.

سازمان ملل می‌گوید روند کنونی مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره، میان کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی، وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را به موضوع ثانوی تبدیل کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، توماس اوخه‌آ کوینتانا، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی، دوشنبه ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر گفت: «به‌نظر می‌رسد کسانی که در حال مذاکره هستند این مسئله مهم را که آیا این روند در نهایت به نفع مردم کره شمالی خواهد بود، در چشم‌انداز نمی‌بینند.»

به‌گفته او واشنگتن و سئول نگرانی‌های خود را در اولویت قرار داده‌اند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ژوئن سال جاری دیدار تاریخی خود را در سنگاپور برگزار کردند تا روند خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را در پیش بگیرند. کره شمالی گفته که آماده خلع سلاح هسته‌ای است. کیم جونگ اون پیش از دیدار با ترامپ دو بار نیز با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کرد.

با این حال پیونگ‌یانگ متهم به نقض شدید حقوق بشر در کشور خود است؛ موضوعی که در گفت‌وگوهای سه جانبه غایب بوده است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید هنوز در تلاش است که بداند ترامپ تا چه حد مسئله حقوق بشر را در سنگاپور مطرح کرده است: «به‌نظر می‌رسد که این مسئله به‌طور جامع مطرح نشده است».

توماس اوخه‌آ کوینتانا به‌ویژه از این رویکرد ترامپ که گفته بود «تمرکز باید بر آینده باشد نه گذشته» این نگرانی را دارد.

او گفت: «این‌ها اظهارنظرهایی نیستند که باب میل مدافعان حقوق بشر باشد.»

در سال ۲۰۱۴ یک کمیسیون تحقیقاتی سازمان ملل اعلام کرد که در کره شمالی «جنایات علیه بشریت رخ داده است». از زمان انتشار این گزارش وضعیت حقوق بشر در این کشور تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.