ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوزدهمین سالگرد حمله به کوی دانشگاه تهران

نوزده سال از واقعه کوی دانشگاه تهران می‌گذرد. در فاصله ۱۸ تا ۲۳ تیرماه ۱۳۷۸ حمله وحشیانه و تخریب سنگین خوابگاه دانشجویان توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی صورت گرفت. اعتراض دانشجویان به تعطیلی روزنامه سلام عامل شکل‌گیری این حمله از سوی نیروی انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها بود. انصار حزب‌الله به داخل کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی حمله بردند و ضمن تخریب اموال دانشجویان آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در طی چند روز پس از این واقعه صدها نفر بازداشت شدند.

نوزده سال از واقعه کوی دانشگاه تهران می‌گذرد. در فاصله ۱۸ تا ۲۳ تیرماه ۱۳۷۸ حمله وحشیانه و تخریب سنگین خوابگاه دانشجویان توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی صورت گرفت. اعتراض دانشجویان به تعطیلی روزنامه سلام عامل شکل‌گیری این حمله از سوی نیروی انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها بود. انصار حزب‌الله به داخل کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی حمله بردند و ضمن تخریب اموال دانشجویان آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در طی چند روز پس از این واقعه صدها نفر بازداشت شدند. در این میان حکومت به صورت رسمی مرگ تنها یک نفر با نام عزت‌الله ابراهیم‌نژاد را گردن گرفت. به گفته منابع حقوق بشری تعداد قربانیان بسیار بیشتر از یک نفر بوده است. برای نمونه تا امروز از سرنوشت سعید زینالی دانشجویی که در همان مقطع توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد خبری در دست نیست. دیگر مفقود این واقعه فرشته علیزاده دانشجوی دانشگاه الزهرا و مسئول برد انجمن این دانشگاه است که از سرنوشت او نیز اطلاعی در دست نیست. فعالان حقوق بشر ایرانی معتقدند دست کم هفت نفر در طی این واقعه جان خود را از دست داده‌اند.

در دادگاهی که برای رسیدگی به این واقعه برگزار شد، هم نیروهای انصار حزب‌الله و هم عوامل پلیس تبرئه شدند و تنها یک سرباز وظیفه به دلیل دزدیدن ریش تراش یکی از دانشجویان محکوم شد.

[sliderpro id="586"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دیکتاتور به پایان سلام کن

    و امروز همه ایران صحنه ۱۸ تیر ۷۸ است