ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: هشدار کانون نویسندگان ایران درباره تشدید حمله به آزادی بیان

اعتراضات کارگران کارتن مشهد، کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج و کارگران کاشی کویر یزد خبرساز بود. مختار اسدی معلم زندانی آزاد شد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه هجدهم تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

تجمع اعتراضی کارگران کاشی کویر

تجمع کارگران کارتن مشهد در اعتراض به تعویق مطالبات

کارگران کارخانه کارتن مشهد  شنبه ۱۶ تیر مقابل استانداری خراسان تجمع کردند. کارخانه یک سال پیش تعطیل شده و اموال آن در رهن بانک قرار گرفته است. کارگران خواستار آن هستند که مطالبات آن‌ها از طریق فروش اموال کارخانه پرداخت شود.

شرکت کارتن مشهد با ۴۰۰ تن پرسنل سال گذشته به دلیل مشکل نقدینگی و سرمایه درگردش تعطیل شد و کارگران آن با ماه‌ها مطالبات معوقه برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

مدیرعامل کارخانه گفته است، کارتن مشهد ۵ میلیارد تومان به بانک ملت بدهکار بوده که بخشی از آن جریمه دیرکرد است.

تجمع کارگران فولاد بویرصنعت یاسوج مقابل استانداری

کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج که بیش از یک سال است حقوق نگرفته‌اند، ۱۶ تیر مقابل استانداری کهکیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

هر کدام از کارگران این کارخانه بیش از ۳۰ میلیون تومان از کارخانه طلبکارند. کارگران گفته‌اند تعویق مطالبات آن‌ها را با مشکلات معیشتی زیادی روبرو کرده است.

در کنار تعویق مطالبات، حق بیمه کارگران که هر ماه از حقوق آن‌ها کسر می‌شود از مهر سال ۹۶ به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و در سال‌های قبل نیز به صورت ناقص پرداخت شده است. به عنوان نمونه، برای کارگری که ۸ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد ۳ سال حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

کارفرما در پاسخ اعتراضات قبلی کارگران گفته بود به دلیل نبود منابع مالی امکان پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارد.

تجمع اعتراضی کارگران کاشی کویر یزد

‌تصویری از راهپیمایی اعتراضی کارگران کارخانه کاشی کویر یزد منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به تجمع یکشنبه ۱۷ تیرماه ۹۷ مقابل قوه قضاییه است. در خبر آمده که کارگران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود خیابان فرخی را بسته‌اند.

بر روی بنری که کارگران به همراه داشتند، نوشته شده بود:«ما کارگران کاشی کویر گرسنه‌ایم».

کاهش ساعات کار و مرخصی اجباری کارگران دو کارخانه در پی قطع برق

برنامه قطعی‌های روزانه برق به توقف تولید در کارخانه رنگ‌سحر و کاهش نیمی از تولید در کارخانه نیک‌کالا انجامیده است.

«رویداد ۲۴» به نقل از میرزایی مدیر فنی کارخانه نیک‌کالا نوشته است اداره برق به این کارخانه دستور خاموشی بین ساعت ۱۲ تا ۱۵ را داده. در این سه ساعت کارگران بیکار و دستگاه‌ها خاموش هستند و همین امر تولید این کارخانه را به نصف رسانده است.

مدیر کارخانه رنگ سحر هم گفته است قطعی‌های روزانه برق سبب شده تولید کارخانه متوقف شود.

این دو کارخانه در جاده کرج قرار دارند.

در کارخانه نیک‌کالا تولیدکننده اجاق گاز و انواع بخاری حدود ۵۰۰ کارگر به کار اشتغال دارند. حدود ۱۶۰ کارگر نیز در کارخانه رنگ سحر کار می‌کنند.

 هشدار کانون نویسندگان ایران درباره تشدید حمله به آزادی بیان

کانون نویسندگان ایران با انتشار یادداشتی به صدور حکم محکومیت شاپرک شجری‌زاده یکی از دختران خیابان انقلاب و دستگیری مائده هژبری دختر نوجوانی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی صحنه‌های اعتراف اجباری او را به نمایش گذاشت اعتراض کرده و آن را نشانه تشدید حمله به آزادی بیان نامیده است.

کانون نویسندگان ایران نوشته است «برخورد حاکمیت با این دو زن از جنس همان برخوردهایی است که در همه‌ی این سال‌ها با معترضان، با دانشجویان، با فعالان سیاسی و اجتماعی، با کارگران، با زنان، با مخالفان سانسور و با کانون نویسندگان ایران داشته است.»

به نوشته کانون نویسندگان ایران، این دو جز ابراز نظر و هنر خود کاری انجام نداده‌اند که آن نیز در چارچوب آزادی بیان می‌گنجد اما صدور حکم سنگین ۲۰ سال زندان برای شاپرک شجری‌زاده و رفتار خشن و تحقیرآمیز حکومت با مائده هژبری برخوردی سیاسی است و در مقابله با آزادی بیان و به منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه صادر شده است و حکمی است علیه همه‌ معترضان و منتقدان بالفعل و بالقوه:

«صدور حکم سنگین ۲۰سال حبس و رفتار خشن و تحقیر کننده با دختری نوجوان البته که حکم و برخوردی سیاسی است. سیاسی است زیرا در مقابله با آزادی بیان صادر شده؛ سیاسی است زیرا با رویکرد ایجاد هراس در جامعه‌ معترض انجام گرفته است؛ سیاسی است زیرا بیش از آن‌که به "تنبیه" فرد "خاطی" نظر داشته باشد قصد سرکوب جامعه‌ معترض را دارد. سرکوب فقط پس از ابراز و اعلام مخالفت و اعتراض و انتقاد انجام نمی‌گیرد بخش و شکلی از آن متوجه پیش‌گیری از آنهاست. هر مانع، از جمله ایجاد رعب و وحشت، که نقش بازداری از آزادی بیان فرد یا جمعیتی را داشته باشد، سرکوب است و این حکم‌های سنگین که از دستگاه قضایی علیه معترضان و منتقدان و علیه هر ابراز وجود آزادانه صادر می‌شود در حقیقت بر ضد همه‌ی معترضان و منتقدان بالفعل و بالقوه است.»

شاپرک شجری‌زاده از دختران موسوم به دختران خیابان انقلاب در دی‌ سال گذشته به نشانه اعتراض به حجاب اجباری بر روی بلندی ایستاد و روسری خود را از سر برداشت. او به ۲۰ سال حبس محکوم شده است که دو سال آن تعزیری و ۱۸ سالش تعلیقی است.

مائده هژبری دختر نوجوانی است که ویدیوهای رقص خود را در شبکه اینستاگرام قرار داد و ناگزیر شد در سیمای جمهوری اسلامی از کار خود اعلام پشیمانی کند.

مختار اسدی فعال صنفی معلمان آزاد شد

مختار اسدی فعال صنفی معلمان دوشنبه ۱۸ تیر پس از یک ماه حبس بدون مرخصی، از زندان اوین آزاد شد.

۱۸ تیر- مختار اسدی پس از آزادی از زندان

مختار اسدی در پی حرکت اعتراضی معلمان در سال ۸۵ در پلیس امنیت پرونده‌دار، به قید وثیقه آزاد و محکوم به تبعید شد.

او شهریور سال ۹۶ زمانی که برای پیگیری وضعیت وثیقه خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود دستگیر شد. مسئولان زندان با تقاضای مرخصی او در دی سال گذشته مخالفت کردند. پروسه مرخصی نوروزی او نیز با کارشکنی مسئولان زندان مختل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • PPOOYA

    برای من واقعأ تعجب اور که تمام این گروها با همدیگر همبستگی و همکاری ندارند و جدا از همدیگر عمل میکنند. ملت ایران ۴۰ سال تمام این بدبختی ها را تجربه کرده و هرروز نیز بدتر می شود و حاکمان اسلامی از روز اول ایران را غنیمت جنگی حساب کردند و شروع به غارت و ویرانی ان شدند و ملت ایران نیز اسیر جنگی حساب شدند و از روز اول جنایت و قتل عام ایرانیان شروع شده و ادامه دارد.پس این ملت که ۴۰ سال تجربه کرده چرا همبستگی ندارد؟ کسانی که خود را مخالف اشغالگران میداند چرا باهمدیگر متحد نیستند و متمرکز شده اند به مزخرفات حزبی و ایدولوژی های شکست خورده؟