ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا یک گروه طرفدار ایران در بحرین را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

آمریکا می‌گوید «گردان‌های الاشتر»، گروه مسلح شیعه مخالف دولت بحرین، از ایران سلاح و تجهیزات می‌گیرد تا حکومت سنی‌مذهب بحرین را سرنگون کند. این گروه تاکنون چند افسر پلیس بحرین را کشته است.

دولت آمریکا یک گروه شیعه به نام «گردان‌های الاشتر» در بحرین را که گفته می‌شود از سوی ایران حمایت می‌شود، در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، دولت آمریکا سه‌شنبه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته است که «گردان‌های الاشتر» در سال ۲۰۱۳ با هدف سرنگونی حکومت بحرین تشکیل شد و مأموران پلیس این کشور را در چند حمله انفجاری و یا با سلاح گرم کشته است.

این بیانیه می‌افزاید اعضای گروه «گردان‌های الاشتر» سلاح‌ها و مواد منفجره خود را از ایران دریافت می‌کنند.

بر اساس بیانیه دولت آمریکا با قرار گرفتن گروه «گردان‌های الاشتر» در لیست تروریست‌ها دسترسی این گروه به نظام مالی ایالات متحده مسدود می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در ۱۷ مارس سال گذشته میلادی نیز تحریم‌هایی را علیه دو رهبر «گردان‌های الاشتر» نهایی کرد که فرآیند اجرای آن‌ها از آخرین ماه‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا آغاز شده بود. این دو مرد بحرینی به‌عنوان «تروریست‌های جهانی» شناخته شدند. بیانیه رسمی وزارت خارجه به‌طور مشخص ایران را به حمایت از این گروه متهم کرده و آن را بخشی از تلاش‌های تهران برای «بی‌ثبات‌کردن و فعالیت‌های مرتبط با تروریسم در منطقه» دانسته بود.

مقام‌های آلمانی نیز در ۱۶ مارس همان سال یک پناهجوی ۲۷ ساله بحرینی را در برلین بازداشت کردند. قرار بازداشت او بین‌المللی و به اتهام عضویت در «گردان‌های الاشتر» بود.

بحرین ایران را متهم به دخالت در امور خود و تحریک شیعیان می‌کند. این کشور که بیشتر ساکنان آن شیعه هستند، حکومتی سنی مذهب دارد. پس از سال ۲۰۱۱ و سرکوب تظاهرات‌ بهار عربی در بحرین، درگیری‌های حکومت بحرین با شیعیان مخالف حکومت ادامه یافت. درگیری‌ها شامل حملات پراکنده شیعیان بحرین هم می‌شد.

حکومت بحرین می‌گوید شیعیان مخالف حکومت مرکزی از ایران دستور می‌گیرند. مخالفان حکومت مرکزی بحرین این اتهام را رد می‌کنند و جمهوری اسلامی هم می‌گوید که نقشی در ناآرامی‌های بحرین ندارد.

در اواخر سال گذشته میلادی مأموران امنیتی بحرین در گزارشی به آژانس‌های اطلاعاتی غربی اعلام کردند که در سه سال گذشته انبوهی سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات «تاکنون دیده‌نشده» در این کشور از شورشیان مسلح شیعه ضبط شده‌ است.

سعید قاسمی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران مارس سال گذشته در یک سخنرانی عمومی بحرین را «استان جداشده‌ ایران به دست استعمار» خواند و گفت که ایران اکنون پایگاه «حمایت از انقلاب در بحرین» شده‌ است.

در ماه دسامبر سال جاری یک دادگاه نظامی در بحرین ۶ تن از شیعیان این کشور را به اتهام ایجاد هسته تروریستی به قصد قتل یک فرمانده ارتش، به اعدام محکوم کرد. در مجموع ۱۸ نفر محاکمه شدند که محاکمه هشت نفر از آن‌ها به‌دلیل فرار به عراق و ایران به‌شکل غیابی انجام شد.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در جهان نیز بارها حکومت بحرین را به‌دلیل نقض حقوق بشر و بدرفتاری با مخالفان و شیعیان مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.