ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان مرگ معاون رهبر اين گروه را تائيد کردند

<p>گروه طالبان افغانستان با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای تائيد کرد که ملا عبيدالله آخند، معاون رهبر و وزير دفاع رژيم پيشين طالبان در گذشته است.</p> <!--break--> <p><br /> در اطلاعيه&zwnj;ای که امروز دوشنبه ۲۴ بهمن&zwnj;ماه در صفحه اينترنتی اين گروه منتشرشده، آمده است که براساس اطلاعی که به خانواده ملا عبيدالله آخند رسيده است او در پنجم ماه مارس ۲۰۱۰ بر اثر &quot;بيماری قلبی&quot; در يک زندان در شهر کراچی پاکستان جان&zwnj; باخته است.</p> <p><br /> پيش از اين شماری از رسانه&zwnj;های پاکستان و افغانستان خبر مرگ اين مقام ارشد طالبان را پخش کرده بودند اما اين خبر از سوی طالبان و دولت های اين دو کشور مورد تائيد قرار نگرفته بود.</p> <p><br /> در اين اطلاعيه گفته شده است که ملا عبيدالله در ژانويه ۲۰۰۷ هنگام سفر به ايالت بلوچستان پاکستان، از سوی دولت پاکستان بازداشت و تا مدت طولانی در مورد وی خبری در دست نبود.</p> <p><br /> اما طالبان با ابراز ترديد در مورد چگونگی مرگ وی گفته&zwnj;اند: &quot;تاکنون معلوم نيست که ملا عبيدالله بر اثر بيماری در گذشته است و يا بر اثر شکنجه و ظلم در زندان جان خود را از دست داده است.&quot;</p> <p><br /> طالبان از دولت پاکستان خواسته&zwnj;اند تا در مورد علت زندانی شدن و چگونگی مرگ ملا عبيدالله توضيح دهد.</p> <blockquote> <p><br /> ملا عبيدالله آخند تا پيش از تصرف کابل به&zwnj;دست اين گروه در سال ۱۹۹۶، فرماندهی لشکر طالبان در قندهار را برعهده داشت و پس از آن به&zwnj;عنوان وزير دفاع رژيم طالبان انتخاب گرديد</p> </blockquote> <p>تاکنون پاکستان در مورد اعلام خبر مرگ اين مقام ارشد طالبان در يکی از زندان&zwnj;های اين کشور و درخواست اين گروه واکنشی نشان نداده است.</p> <p><br /> ملا عبيدالله آخند در سال ۱۹۶۸ ميلادی در شهرک ژيری قندهار به دنيا آمد. او پس از تجاوز ارتش سرخ اتحاد شوروی سابق به افغانستان، به جبهه مجاهدين پيوست و سپس در اوج جنگ&zwnj;های داخلی بين گروه&zwnj;های رقيب مجاهدين و تشکيل گروه طالبان، با آنان متحد شد و به فرمانده ارشد اين گروه تبديل گرديد.</p> <p><br /> وی تا پيش از تصرف کابل به&zwnj;دست اين گروه در سال ۱۹۹۶، فرماندهی لشکر طالبان در قندهار را برعهده داشت و پس از آن به&zwnj;عنوان وزير دفاع رژيم طالبان انتخاب گرديد. </p> <p><br /> ملا عبيدالله آخند بعد از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱، به&zwnj;عنوان معاون رهبر اين گروه تعيين گرديد و در سال ۲۰۱۰ با شماری ديگر از رهبران طالبان، از جمله ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالکبير از سوی نيروهای امنيتی پاکستان بازداشت گرديد.<br /> &nbsp;</p>

گروه طالبان افغانستان با انتشار اطلاعيه‌ای تائيد کرد که ملا عبيدالله آخند، معاون رهبر و وزير دفاع رژيم پيشين طالبان در گذشته است.

در اطلاعيه‌ای که امروز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در صفحه اينترنتی اين گروه منتشرشده، آمده است که براساس اطلاعی که به خانواده ملا عبيدالله آخند رسيده است او در پنجم ماه مارس ۲۰۱۰ بر اثر "بيماری قلبی" در يک زندان در شهر کراچی پاکستان جان‌ باخته است.

پيش از اين شماری از رسانه‌های پاکستان و افغانستان خبر مرگ اين مقام ارشد طالبان را پخش کرده بودند اما اين خبر از سوی طالبان و دولت های اين دو کشور مورد تائيد قرار نگرفته بود.

در اين اطلاعيه گفته شده است که ملا عبيدالله در ژانويه ۲۰۰۷ هنگام سفر به ايالت بلوچستان پاکستان، از سوی دولت پاکستان بازداشت و تا مدت طولانی در مورد وی خبری در دست نبود.

اما طالبان با ابراز ترديد در مورد چگونگی مرگ وی گفته‌اند: "تاکنون معلوم نيست که ملا عبيدالله بر اثر بيماری در گذشته است و يا بر اثر شکنجه و ظلم در زندان جان خود را از دست داده است."

طالبان از دولت پاکستان خواسته‌اند تا در مورد علت زندانی شدن و چگونگی مرگ ملا عبيدالله توضيح دهد.

تاکنون پاکستان در مورد اعلام خبر مرگ اين مقام ارشد طالبان در يکی از زندان‌های اين کشور و درخواست اين گروه واکنشی نشان نداده است.

ملا عبيدالله آخند در سال ۱۹۶۸ ميلادی در شهرک ژيری قندهار به دنيا آمد. او پس از تجاوز ارتش سرخ اتحاد شوروی سابق به افغانستان، به جبهه مجاهدين پيوست و سپس در اوج جنگ‌های داخلی بين گروه‌های رقيب مجاهدين و تشکيل گروه طالبان، با آنان متحد شد و به فرمانده ارشد اين گروه تبديل گرديد.

وی تا پيش از تصرف کابل به‌دست اين گروه در سال ۱۹۹۶، فرماندهی لشکر طالبان در قندهار را برعهده داشت و پس از آن به‌عنوان وزير دفاع رژيم طالبان انتخاب گرديد.

ملا عبيدالله آخند بعد از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱، به‌عنوان معاون رهبر اين گروه تعيين گرديد و در سال ۲۰۱۰ با شماری ديگر از رهبران طالبان، از جمله ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالکبير از سوی نيروهای امنيتی پاکستان بازداشت گرديد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.