ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور آلمان مسئولیت خودکشی پناهجوی افغان را نپذیرفت

وزیر کشور آلمان می‌گوید انتخاب پناهجوی افغان که از آلمان به کابل بازگردانده شده بود و در آن‌جا خودکشی کرد ربطی به دولت فدرال ندارد که او به‌عنوان وزیر کشور استعفا بدهد.

وزیر کشور آلمان می‌گوید انتخاب پناهجوی افغان که از آلمان به کابل بازگردانده شده بود و در آن‌جا خودکشی کرد ربطی به دولت فدرال ندارد که او به‌عنوان وزیر کشور استعفا بدهد.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان پنج‌شنبه ۱۲ ژوئیه / ۲۱ تیر درخواست استعفایش از سوی احزاب اپوزیسیون را به دلیل خودکشی یک پناهجوی افغان رد کرد.

این پناهجو از آلمان به کشورش بازگردانده ‌شده بود و در کابل خودکشی کرد.

زهوفر گفت درخواست استعفا را درک نمی‌کند چون دولت فدرال مسئول انتخاب پناهندگانی که بازگردانده شدند نبود. او افزود مقامات دولت محلی هامبورگ باید پاسخگو باشند که چرا این جوان پناهجو را انتخاب کردند.

این جوان افغان که پس از هشت سال اقامت در آلمان همراه با ۶۸ پناهجوی دیگر از آلمان به افغانستان بازگردانده شده بود، در هتلی که از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت در اختیار پناهجویان قرار داده شده بود خود را حلق‌آویز کرد. سازمان بین‌المللی مهاجرت هم خودکشی او را تأیید کرد.

هورست زهوفر همچنین از روندی که در ماجرای خودکشی پناهجوی جوان افغان پیش آمد اظهار تأسف کرد. این در حالی است که او سه‌شنبه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر، هنگام معرفی طرح جدید مهاجرت وزارت کشور آلمان به شوخی اعلام کرده بود که به‌مناسبت تولد ۶۹ سالگی‌اش، ۶۹ پناهجوی افغان در یک پرواز به کابل بازگردانده شدند. پناهجویی که خودکشی کرد در میان این افراد بود.

احزاب اپوزیسیون، شامل حزب چپ‌های آلمان، حزب سبزها و حزب دموکرات آزاد خواهان استعفای زهوفر شده بودند. تنها حزب اپوزیسیونی که واکنشی نشان نداد، حزب دست راستی و ضدخارجی «آلترناتیو برای آلمان» بود. حتی سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات نیز در پی انتشار خبر خودکشی پناهجوی افغان خواهان استعفای وزیر کشور شده بود. حزب سوسیال دموکرات‌ به‌همراه دو حزب سوسیال‌ مسیحی و دموکرات مسیحی دولت ائتلافی آلمان را تشکیل داده‌اند. هورست زهوفر از حزب سوسیال‌ مسیحی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.