ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست پمپئو از موگرینی: اعمال فشار اقتصادی بر ایران

وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه دومین و آخرین روز اجلاس ناتو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. ایران و سوریه مهم‌ترین موضوع این گفت‌وگوست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و فدریکا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه برگزاری دومین و آخرین روز اجلاس ناتو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. اعمال فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر راه‌کار سیاسی در سوریه در مرکز توجه پمپئو و موگرینی قرار دارد.

پنجشنبه ۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آستانه دیدار و گفت‌وگو با فدریکا موگرینی در پیامی در توییتر نوشته است:

 «ایران همچنان به مناطق مختلف خاورمیانه سلاح می‌فرستد. این امر به معنای نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. رژیم ایران می‌خواهد در هر جای ممکن مشکل ایجاد کند. متوقف کردن آن مسئولیت ماست.»

در پیام دیگری پمپئو از شرکا و متحدان اروپایی ایالات متحده آمریکا خواسته است به کارزار اعمال فشار اقتصادی بر حکومت ایران بپیوندند با این هدف که منابع مالی که جمهوری اسلامی از آن «برای تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند»، قطع شوند.

— Secretary Pompeo (@SecPompeo) 12. Juli 2018

پمپئو قبل از عزیمت به بروکسل در امارات متحده عربی اعلام کرده بود که آمریکا با اعمال تحریم‌های نفتی می‌خواهد به جمهوری اسلامی تفهیم کند که «رفتار شیطانی‌اش غیر قابل قبول و دارای هزینه ملموس بسیار سنگینی برای ایران» است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته بود در ابوظبی پمپئو با هیأت عالی‌رتبه‌ای از عربستان سعودی نیز درباره جلوگیری از «چرخش مالی» جمهوری اسلامی از طریق کاهش صادرات نفت از این کشور گفت‌وگو کرده است. وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر از ریاض خواسته بود با افزایش تولید نفت خام» مانع از «اختلال» در بازار نفت شود. مقام دولت آمریکا در گفت‌وگو با رویترز خاطرنشان کرده بود که محورهای توافق بین واشنگتن و قدرت‌های اروپایی در بروکسل بر سر ایران بیشتر از اختلافاتشان درباره برجام است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی که در حال حاضر همراه با هیأتی به نمایندگی از وزارت خزانه‌داری آمریکا در دبی به سر می‌برد پنجشنبه ۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر گفته است ایالات متحده و امارات عربی متحده با همکاری هم یک شبکه غیرقانونی انتقال ارز به ایران را متلاشی کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ایجاد یک شبکه مالی و انتقال پول به امارات متحده عربی و کویت استفاده می‌کند. سیگال ماندلکر ایران را به عدم شفافیت اقتصادی متهم کرده است.

مایک پمپئو اعلام کرده که علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با فدریکا موگرینی، در حاشیه اجلاس ناتو گفت‌وگوهایی با مقامات بریتانیا، فرانسه، آلمان، اردن و عربستان سعودی درباره کاهش نفوذ ایران در سوریه و حمایت از مذاکرات صلح برای یافتن راه‌کار سیاسی در سوریه انجام داده است.

ناتو روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا متهم و «حمایت‌های مالی از تروریسم» از جمله حمایت ایران از گروه های شب نظامی در خاورمیانه را محکوم کرد. در این بیانیه گفته شده که کشورهای عضو ناتو نگران برنامه موشکی و برد و دقت موشک‌های ایران هستند. ناتو از ایران خواسته است به طور کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و متمم‌های آن عمل کند و از اقدامات مغایر با این قطعنامه دست بردارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    کانیکوبا کورال، قاضی فدرال آرژانتین که مسئولیت پرونده «حادثه آمیا» انفجار در مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین در سال 1994 است، از مقامات روسیه خواسته است که علی اکبر ولایتی، مشاور خامنه ای در امور بین الملی را که در این کشور حضور دارد، بازداشت کنند.حکم بازداشت بین المللی ولایتی در سال 2006 صادر گردید. آرژانتین او و چهار نفر دیگر از مقامات عالی رتبه ایران را در دست داشتن در این حادثه متهم کرد. در سال 1994 ساختمان یک مرکز بزرگ فرهنگی متعلق به یهودیان آرژانتین در بوینس‌آیرس، هدف یک عملیات تروریستی انفجاری قرار گرفت که منجر به کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد. تحقیقات پلیس و دادگاه‌های آرژانتین شماری از مقامات ایران از جمله علی اکبر ولایتی که آن زمان وزیر امور خارجه بود را به دست داشتن در این انفجار متهم کردند. پیشتر آرژانتین از مالزی و اندونزی نیز خواسته بود که ولایتی را که در حال سفر به آن کشورها بود را تحویل دادگاه بین المللی کنند

  • کارو

    در نقشۀ ترورهای ج.ا.ا ترورهای هلند مشخص نشده و همچنین به ترور در قبرس (غلام کشاورز) هم اشاره ای نشده است. وارد بیشتری هم البته هست که در خاک اروپا انجام شده است.