ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی شورای نگهبان: شورا پس از انتخابات نیز برای دور بعدی عملکرد افراد را تحت نظر دارد

کدخدایی گفته شورای نگهبان در طول اجرای مسئولیت کاری نخواهد داشت «ولی اگر در این دوره رفتار غیرقانونی صورت بگیرد، در دوره بعد ممکن است مورد بحث شورای نگهبان باشد».

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری و نامزدان آن گفته این شورا «افرادی که انتخاب می‌شوند را پس از انتخابات رصد می‌کند. ما علم غیب نداریم بدون مراجعه به گذشته و عملکرد افراد وضعیت آنها را بررسی کنیم».

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان

او در یک برنامه صدا و سیما که به مناسبت تأسیس شورای نگهبان روی آنتن رفته بود، گفته شورا پس از آنکه فرد انتخاب شد و در طول اجرای مسئولیت کاری نخواهد داشت «ولی اگر در این دوره رفتار غیرقانونی صورت بگیرد، در دوره بعد ممکن است مورد بحث شورای نگهبان باشد».

او به طور ضمنی اعلام کرده بنابر قانون، شورا در زمان اجرای مسئولیت نمی‌تواند ورود کند.

کدخدایی در بهمن ماه سال گذشته گفته بود «نظارت استصوابی شورای نگهبان شامل تمام دوران مسئولیت افراد است». به گفته او «شورای نگهبان بر اساس نظارت استصوابی بر این باور است که می‌تواند هر زمان که تخلفی از سوی کاندیداها و منتخبان صورت گرفت، ورود کند و تخلفات را در صلاحیت آنها مدنظر قرار دهد». این اظهارات تفسیرهایی را در پی داشت که اکنون سخنگوی شورای نگهبان می‌کوشد درباره آن توضیح دهد.

دخالت شورا پس از انتخابات، از زمان رد صلاحیت مینو خالقی پررنگ شد.

مینو خالقی در دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم شد اما شورای نگهبان پس از شمارش آرا او را رد صلاحیت کرد. بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، بهانه این اقدام «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» عنوان شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.