ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحصن دوباره پدر عبدالله بزرگ‌زاده به دنبال یک ماه بی‌خبری از وضعیت او در بازداشت

غلام‌قادر بزرگ‌زاده با انتشار ویدئویی اعلام کرده به دلیل درماندگی از پیگیری وضعیت پسرش و بی‌پاسخ ماندن مراجعه‌هایش به مسئولان، دست به اعتکاف مدنی و تحصن زده‌ است.

با گذشت یک ماه از بازداشت و بی‌خبری از وضعیت عبدالله بزرگ‌زاده، فعال مدنی در استان سیستان و بلوچستان که به عنوان یکی از حامیان «دختران ایرانشهر» بازداشت شده است، غلام‌قادر بزرگ‌زاده، پدر او، بار دیگر دست به تحصن زده است.

تحصن دوباره غلام‌قادر بزرگ‌زاده، پدر عبدالله بزرگ‌زاده به دنبال یک ماه بی‌خبری از او

غلام‌قادر بزرگ‌زاده روز دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعلام کرده که به دلیل درماندگی از پیگیری وضعیت پسرش عبدالله و بی‌پاسخ ماندن مراجعه‌هایش به مسئولان، دست به اعتکاف مدنی و تحصن زده‌ است.

کمپین فعالین بلوچ با اشاره به محتوای این ویدئو و تحصن پیشین پدر این فعال مدنی، شرح بازداشت او را توسط ماموران اطلاعات سپاه چنین بازگو کرده است: «ماموران مرا به زور سوار ماشین کرده و با خود بردند و با تهدید چند تعهد محکم از من گرفتند که دیگر در مقابل مقر سپاه پاسداران تحصن نکنم.»

به گفته غلام‌قادر بزرگ‌زاده، فرمانده سپاه به او قول داده بوده ظرف چند روز زمینه ملاقات او را با فرزندش فراهم کند اما «هنوز خبری نشده است».

او همچنین گفته است: «پسرم به خاطر تجمع در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شد و هیچ جرمی ندارد و این برخورد با او درست نیست.»

غلام‌قادر بزرگ‌زاده: «به همه ارگان‌ها مراجعه کردم اما کسی حاضر نیست پاسخ روشنی به من بدهد از این رو تصمیم گرفتم در مسجد صالحین محمد‌آباد ایرانشهر اعتکاف کرده و دست به دعا شوم.»

عبدالله بزرگ‌زاده از جمله افرادی است که در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۷ در تجمع مدنی حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شدند. این تجمع در مقابل فرمانداری ایرانشهر و پس از آن شکل گرفت که مولوی طیب ملازهی، امام جمعه مسجد نور این شهر، خبر از تجاوز به ۴۱ دختر توسط یک باند دارای زر و زور خبر داد. شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان است.

در واکنش به رسانه‌ای شدن این ماجرا و پیگیری آن از سوی فعالان مدنی و رسانه‌ها، سپاه پاسداران خبر از «بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی» داد.

بنا بر اعلام کمپین فعالان بلوچ، هویت افراد بازداشت‌شده از این قرار است:

۱- عبدالله بزرگ‌زاده سربازی

۲- یاسر شهنوازی

۳- پریسا شهنوازی، ۱۹ ساله با نام مستعار پروک

۴- عبدالحکیم مزارزهی، اهل خاش، دانشجو کاردانی برق از دانشگاه فنی شهید باهنر زاهدان

۵- محمد امین گرگیج

۶. محمد ر.

۷. مرتضی س.

صفحات اینستاگرامی این افراد از دسترس خارج و از سوی دیگر ویدئوهایی از اعترافات این افراد منتشر شده است.

به گفته فعالان بلوچ هدف از انتشار این ویدئوها ایجاد فضای رعب و وحشت در بین فعالان مجازی استان سیستان و بلوچستان است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.