ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تجمع بازنشستگان کیان‌تایر، بانک‌ها و شرکت مخابرات در تهران ایلام

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

تجمع بازنشستگان کیان تایر مقابل ساختمان وزارت صنعت

گروهی از بازنشستگان کارخانه کیان تایر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود امروز مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، شمار معترضان را حدود ۲۰۰ تن گزارش کرد.

تجمع کارگران بازنشسته کیان‌تایر مقابل ساختمان وزارت صنعت،معدن و تجارت

نزدیک به ۳۵۰ بازنشسته کیان تایر از هفت سال پیش به دنبال دریافت مطالبات خود از مدیران شرکت هستند. یکی از معترضان گفته که مجموع مطالبات معوق بازنشستگان حدود ۲ میلیارد تومان است. به گفته او کارگرانی که از سال ۹۰ بازنشسته شدند هم هنوز نتوانسه‌اند مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت کنند.

معترضان گفته‌اند که پیشتر در نشست‌های متعددی با هیئت حمایت از صنایع صمت برگزار کردند اما وعده مسئولان دولتی محقق نشده، مطالبات آنها در موعد مقرر پرداخت نمی‌شود و یا مبلغ پرداخت شده کمتر از رقمی است که مورد توافق گرفته.

کارگران شرکت پخش مداوا گستر سنندج دست از کار کشیدند

کارگران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع مواد غذایی و دارویی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دو ماه گذشته دوشنبه ۲۵ تیر دست از کار کشیدند. مدیرعامل شرکت از این کارگران خواسته که به محل کار بازگردند تا مطالباتشان پرداخت شود. کارگران اما خواستار پرداخت فوری و بدون قید و شرط مطالبات مزدی معوق خود هستند.

شمار کارگران این شرکت ۷۰ کارگر ثابت و ۲۰ کارگر فصلی گزارش شده است. همه کارگران این شرکت با قرارداد موقت مشغول به کار هستند.

تجمع کشاورزان روداب سبزوار در اعتراض به قطعی برق

قطع برق مکرر و بدون اعلام قبلی سوختن موتور سه حلقه چاه آب در بخش روداب سبزوار را به دنبال داشت. کشاورزان این منطقه در اعتراض به این وضعیت مقابل بخشداری روداب تجمع کردند و خواستار جبران خسارت ناشی از قطع برق شدند.

بازنشستگان بانک‌ها: کارد به استخوانمان رسیده

شماری از بازنشستگان بانک‌ها صبح سه‌شنبه ۲۶ تیر از شهرهای مختلف به تهران آمدند و مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی بانک‌ها تجمع کردند. خواسته آنها اجرای کامل قانون همسان‌سازی، همتراز با شاغلان و برخورداری از خدمات رفاهی است.

حاضران در تجمع در همچنین خواستار شفاف‌سازی منابع مالی شرکت‎‌های زیرمجموعه بانک‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی شدند. در ویدئوهایی که از تجمع معترضان منتشر شده، آنها شعار می‌دهند: تا حقمان را نگیریم دوباره برمی‌گردیم، وعده‌های توخالی نمی‌خوایم نمی‌خوایم، مدیر باید پاسخ بده پاسخ بده، مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا، مفتخور بی لیاقت استعفا استعفا.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گزارش کرد که مسئولان صندوق بازنشستگی بانک‌ها در جمع معترضان حاضر شدند و وعده کردند: «خواسته‌های آنها ازجمله مساله همسان‌سازی را پیگیری خواهند کرد».

در همین زمینه:

سپرده‌گذاران کاسپین در رشت: حاصل یک عمر ما زیر عباست امروز

سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین رشت روز سه شنبه۲۶ تیر۹۷ مجددا مقابل دفتر این موسسه در رشت تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار بازپرداخت سپرده‌های خود شدند. سپرده‌گذاران معترض بنری به همراه داشتند که بر آن نوشته شده بود: در کشورما دزدها آزادند؛ غارت شدگان تهدید؛ بازداشت؛ زندانی میشوند آنها شعار می‌دادند: ‌ بسه دیگه حیا کنید پول ما رو رها کنید، عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، حاصل یک عمر ما زیر عباست امروز، لاریجانی ها دزدن مجلس ما دزدن، بسه دیگه حیا کنین پول ما رو رها کنین، فریاد فریاد، از این همه بیداد.

در تهران هم شماری از سپرده‌گذاران این موسسه مالی مقابل ساختمان کاسپین در خیابان سهروردی تجمع کردند. تجمع کنندگان ادعای مسئولان بانک مرکزی مبنی بر تسویه با سپرده‌گذاران را «دروغ» خواندند و شعار دادند: می‌جنگیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم، پرداخت پلکانی، حقه شارلاتانی، پرداخت‌ها رو قطع کردن، مردمو بدبخت کردن، دزدهای پست و بی‌دین، پول ما رو پس بدین.

بازنشستگان مخابرات در تهران و ایلام تجمع کردند

بازنشستگان شرکت مخابرات هم صبح امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در درون ساختمان این سردار جنگل شرکت مخابرات و زیرساخت ایران تجمع کردند. در ویدئویی که از تجمع این گروه از بازنشستگان در درون ساختمان اداری و مقابل اتاق مدیر مجتمع منتشر شده، معترضان شعار می‌دهند: وضع مدیر عالیه، سفره ما خالیه.

در ایلام نیز بازنشستگان شرکت مخابرات مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. آنها گفته‌اند که مدت‌ها پس از بازنشستگی هنوز مطالبات‌اشان پرداخت نشده است و تا زمان دریافت مطالبات خود به اعتراض و تجمع ادامه می‌دهند.

کارگران شهرداری در فسا و اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد تجمع کردند

کارگران شهرداری فسا هم در ادامه اعتراضات‌اشان صبح امروز تا مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر راهپیمایی و آنجا تجمع کردند. در ویدئویی که از این اقدام اعتراضی منتشر شده، شماری از کارگران شهرداری فسا با لباس فرم کار مسئولان شهرداری را «بی‌لیاقت» می‌خوانند.

کارگران شهرداری فسا از فروردین امسال دستمزد دریافت نکرده‌اند. این کارگران سال گذشته نیز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان چندین بار تجمع کردند.

در اصفهان هم کارگران و کارکنان سازمان عمران شهرداری مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند. آنها می‌گویند که شش ماه است دستمزد و مطالبات مزدی‌شان به صورت کامل پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.