ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اسرائیل قانون «کشور یهود» را تصویب کرد

بر اساس این قانون دولت اسرائیل به عنوان یک دولت ملی برای یهودیان تغییر ماهیت می‌دهد. زبان عبری نیز بر زبان عربی مسلط می‌شود.

پنجشنبه ۱۹ ژوئیه/ ۲۸ تیر پارلمان اسرائیل قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت این کشور رسما به عنوان یک «دولت ملی برای یهودیان» تعریف می‌شود. منتقدان این قانون هشدار داده‌اند که ممکن است با تعریف اسرائیل به عنوان کشوری برای یهودیان، حقوق اقلیت‌ها پایمال شود.

پارلمان اسرائیل: جلسه بحث و گفت‌وگو درباره قانون «کشور یهود»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح پنجشنبه نمایندگان کنست قانون «دولت ملی برای یهودیان» را به سرعت تصویب کردند.

جلسه تصویب این قانون ۸ ساعت در طول شب ادامه داشت. سرانجام ۶۲ نماینده به نفع این قانون و ۵۵ نماینده علیه آن رأی دادند.

تفسیر توئیتری خبر خاورمیانه در چنگ الاهیات سیاسی: اسرائیل هم رسما یک "دولت-ملت یهودی" شد. پس از "انقلاب اسلامی" در ایران Desecularization در منطقه شتاب گرفت. روح خمینی در کنست اسرائیل هم حلول کرد. منطقه به خدا نزدیک و از صلح و عدالت دور شده است.— M.R.Nikfar (@MR_Nikfar) 19. Juli 2018

بر اساس این قانون نه تنها تعریف دولت اسرائیل تغییر می‌کند، بلکه زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. بر اساس تبصره‌ای در این قانون در ادارات و نهادهای دولتی می‌توان همچنان در مواردی زبان عربی را به کار برد. ۱,۵ میلیون شهروند عرب در اسرائیل به زبان عربی صحبت می‌کنند.

بر اساس این قانون، اسرائیل به عنوان «وطن تاریخی یهودیان» شناخته شده و حق یهودیان برای تعیین سرنوشت خود در اسرائیل نیز تصریح شده است.

نمایندگان فلسطینی پارلمان اسرائیل تصویب این قانون را محکوم کردند. احمد طیبی، نماینده فلسطینی در پارلمان اسرائیل در جمع خبرنگاران گفت: «با دریغ و تأسف اعلام می‌کنم که دموکراسی مرد.»

مرکز اقلیت‌های عرب در اسرائیل از قانون «دولت ملی برای یهودیان» به عنوان دستاورد سیاستمداران نژادپرست برای اعمال سلطه بر اقلیت مسلمان عرب یاد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسته

    آپارتاید که شاخ و دم ندارد ، اسرائیل هم به بهانه لولوخرخره ای به اسم جمهوری اسلامی ، دارد همه دنیا را می دوشد ، جمهوری اسلامی ایران هم با ایدئولوژی مبارزه جهانی با اسرائیل ، بیشترین خدمت را در این 40 سال به این نظام کرده است ، جمهوری اسلامی مثل همه سیاستهایش همیشه نتایج عکس می گیرد ، کشور امام زمان شده مرکز پدوفیلی و تجاوز و انواع انحرافات جنسی و مرکز ریاکاری دینی و مذهبی و ...... انواع و اقسام دروغ و نیرنگ و ریا و ..... به اسم مستضعف به کام ثروتمند ، به اسم فلسطین به کام اسرائیل . در این بین هر چقدر هم که با اسرائیل و سیاستهایش مخالف باشیم ، نمی توانیم اعتراف نکنیم که بازی را بلدند چطور به نفع خودشان اداره کنند.

  • کارو

    دولت-ملت در خاورمیانه شکست خود را نشان داده است. با این طرز تلقی از حکمرانی حتی یک روستا را نیز نمی توان در خاورمیانه به طور دموکراتیک اداره کرد. اسرائیل هم مانند تورکیه و ایران و عراق و سوریه و لبنان و قفقاز و ... در آینده باید «کنفدرالیسم» را بپذیرد. این قانون پارلمان اسرائیل می تواند همچون طنزی جلوه کند، در زمانه ای که دولت-ملت ها به واسطۀ جنگ سوریه شکست خود را نشان داده اند و در آینده هم با فروپاشی رژیم ایران و ترکیۀ اردوغانی شاهد فدرال یا کنفدرال شدن این کشورها خواهیم بود. اسرائیل بهتر است به جای این حرکات نمایشی از مذهب گرایی و بنیادگرایی یهودی، و ناسیونالیسم یهودی فاصله گرفته و خود را برای ورود به عصری جدیددر خاورمیانه آماده کند. خود مردم یهودی اسرائیل هم در اینده به این منطق دولت-ملت معترض خواهند شد و از آن فاصله خواهند گرفت.