ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همکاری رفيع پيتز با نويسنده رومانيايی

<p>فيلم&zwnj;نامه فيلم بعدی رفيع پيتز، کارگردان ايرانی مقيم پاريس با همکاری رادوان رادولسکيو نويسنده رومانيايی نوشته می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش پايگاه خبری فيلم کوتاه، اين فيلم درامی است درباره يک مکزيکی که تلاش می&zwnj;کند از مرز آمريکا عبور کند.</p> <p><br /> فيلم به زبان انگليسی&zwnj; است و پيتز اميدوار است که تا اواخر سال ۲۰۱۲ يا اوايل سال ۲۰۱۳ آن را بر روی پرده های سينما ببرد.</p> <p><br /> اين کارگردان ايرانی تاکنون دو جايزه ماه طلايی جشنواره والنسيا را برای &quot;فصل پنجم&quot; در سال ۱۹۹۸ و &quot;صنم&quot; در سال ۲۰۰۱ دريافت کرده است. </p> <p><br /> فيلم &quot;صنم&quot; ساخته سال ۲۰۰۰ از وی، جايزه بزرگ جشنواره فيلم پاريس را نيز به&zwnj;دست آورده است و &quot;زمستان است&quot; ديگر فيلم او نيز در جشنواره برلين ۲۰۰۶ به نمايش گذاشته شد.</p> <p><br /> فيلم &quot;شکارچی&quot; يکی ديگر از ساخته&zwnj;های وی به&zwnj;عنوان تنها شرکت&zwnj;کننده ايرانی در بخش مسابقه شصتمين دوره جشنواره فيلم برلين (برليناله) به نمايش درآمد. </p> <blockquote> <p>رفيع پيتز در دسامبر سال گذشته با نوشتن نامه&zwnj;ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی&zwnj;نژاد، پرسش&zwnj;های بسياری را در مورد اوضاع فعلی ايران مطرح کرد</p> </blockquote> <p>&quot;شکارچی&quot; همچنين برای نخستين بار در آمريکای شمالی و در سی&zwnj;وپنجمين جشنواره بين&zwnj;المللی فيلم تورنتو بر روی پرده رفت.</p> <p><br /> رفيع پيتز زاده ۱۳۴۵ از يک پدر نقاش بريتانيايی و مادر هنرمند ايرانی در مشهد به دنيا آمد. مادرش ملک جهان خزايی طراح صحنه و لباس در سينما و تئاتر است. </p> <p><br /> او که دوران کودکی خود را در تهران گذراند در سال ۱۹۸۱ همراه با خانواده به بريتانيا رفت و در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی در رشته فيلم و عکس را از کالج پلی&zwnj;تکنيک هارو لندن دريافت کرد. </p> <p><br /> در همان سال، نخستين فيلم کوتاه او با نام &quot;در تبعيد&quot; در جشنواره بين&zwnj;المللی فيلم لندن به نمايش در آمد.</p> <p><br /> رفيع پيتز در دهه ۹۰ ميلادی به پاريس رفت و با فيلم&zwnj;سازانی چون ژان&zwnj;لوک گدار همکاری کرد. </p> <p><br /> پيتز در سال ۱۹۹۶ به ايران بازگشت و در سال بعد، نخستين فيلم بلند خود را به نام &quot;فصل پنجم&quot; را ساخت. اين فيلم، نخستين توليد مشترک ايران و فرانسه پس از انقلاب اسلامی به&zwnj;شمار می&zwnj;رود و فيلم&zwnj;نامه آن را کارگردان مطرح ايران بهرام بيضايی نوشته است.</p> <p><br /> رفيع پيتز در دسامبر سال گذشته با نوشتن نامه&zwnj;ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی&zwnj;نژاد، پرسش&zwnj;های بسياری را در مورد اوضاع فعلی ايران مطرح کرد و پرسيد: &quot;ما چرا در سال ۵۷ انقلاب کرديم؟&quot;</p> <p><br /> به گفته رفيع پيتز &quot;احمدی نژاد کسی است که يک شبه &laquo;جنبش سبز&raquo; را غيرقانونی اعلام و سرکوب کرده است. اگر او برای قانون اساسی و انقلاب سال ۵۷ کمترين ارزشی قائل است بايد از قدرت کناره&zwnj;گيری کند.&quot;</p> <p><br /> &nbsp;</p>

فيلم‌نامه فيلم بعدی رفيع پيتز، کارگردان ايرانی مقيم پاريس با همکاری رادوان رادولسکيو نويسنده رومانيايی نوشته می‌شود.

به گزارش پايگاه خبری فيلم کوتاه، اين فيلم درامی است درباره يک مکزيکی که تلاش می‌کند از مرز آمريکا عبور کند.

فيلم به زبان انگليسی‌ است و پيتز اميدوار است که تا اواخر سال ۲۰۱۲ يا اوايل سال ۲۰۱۳ آن را بر روی پرده های سينما ببرد.

اين کارگردان ايرانی تاکنون دو جايزه ماه طلايی جشنواره والنسيا را برای "فصل پنجم" در سال ۱۹۹۸ و "صنم" در سال ۲۰۰۱ دريافت کرده است.

فيلم "صنم" ساخته سال ۲۰۰۰ از وی، جايزه بزرگ جشنواره فيلم پاريس را نيز به‌دست آورده است و "زمستان است" ديگر فيلم او نيز در جشنواره برلين ۲۰۰۶ به نمايش گذاشته شد.

فيلم "شکارچی" يکی ديگر از ساخته‌های وی به‌عنوان تنها شرکت‌کننده ايرانی در بخش مسابقه شصتمين دوره جشنواره فيلم برلين (برليناله) به نمايش درآمد.

رفيع پيتز در دسامبر سال گذشته با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی‌نژاد، پرسش‌های بسياری را در مورد اوضاع فعلی ايران مطرح کرد

"شکارچی" همچنين برای نخستين بار در آمريکای شمالی و در سی‌وپنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم تورنتو بر روی پرده رفت.

رفيع پيتز زاده ۱۳۴۵ از يک پدر نقاش بريتانيايی و مادر هنرمند ايرانی در مشهد به دنيا آمد. مادرش ملک جهان خزايی طراح صحنه و لباس در سينما و تئاتر است.

او که دوران کودکی خود را در تهران گذراند در سال ۱۹۸۱ همراه با خانواده به بريتانيا رفت و در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی در رشته فيلم و عکس را از کالج پلی‌تکنيک هارو لندن دريافت کرد.

در همان سال، نخستين فيلم کوتاه او با نام "در تبعيد" در جشنواره بين‌المللی فيلم لندن به نمايش در آمد.

رفيع پيتز در دهه ۹۰ ميلادی به پاريس رفت و با فيلم‌سازانی چون ژان‌لوک گدار همکاری کرد.

پيتز در سال ۱۹۹۶ به ايران بازگشت و در سال بعد، نخستين فيلم بلند خود را به نام "فصل پنجم" را ساخت. اين فيلم، نخستين توليد مشترک ايران و فرانسه پس از انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود و فيلم‌نامه آن را کارگردان مطرح ايران بهرام بيضايی نوشته است.

رفيع پيتز در دسامبر سال گذشته با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی‌نژاد، پرسش‌های بسياری را در مورد اوضاع فعلی ايران مطرح کرد و پرسيد: "ما چرا در سال ۵۷ انقلاب کرديم؟"

به گفته رفيع پيتز "احمدی نژاد کسی است که يک شبه «جنبش سبز» را غيرقانونی اعلام و سرکوب کرده است. اگر او برای قانون اساسی و انقلاب سال ۵۷ کمترين ارزشی قائل است بايد از قدرت کناره‌گيری کند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    رفی پیتز برای بزرگنمایی از احمدی نژاد سوال می کند اما در ایران بسیار هم از طریق مامانش برژیم نزدیک است و هم خودش و در رسانه های خارجی به پدر انگلیسیش می نازد و سالهاست که در رسانه های خارجی که ما بیچاره گان می توانیم در این کشور بلازده گوش کنیم و ببینیم (چون بعضی وقتها از تلویزیون هم ما فقط صدا می شنوم٬ چرا که در حکومت اسلام نابیم) آره در این رسانه سالها ست که می گوید در انگلیس فیلم خواهد ساخت. آری در ایران بدبختانه اینچنین است. فیلمسازان ما ادای فیلمسازان اروپایی را در می آورند٬ اما گاهی برای بدست آوردن کوچکترین آوانس بزرگترین پستی ها را می کنند نامه ی عباس کیارستمی را به احمدی نژاد بیاد می آورید!! نامه حضرت ایشان را چطور٬ حضور جناب داریوش مهرجویی را در یاری رساندن به فاشیستهای مهرورز چطور... در بد مخمصه ای هستیم...