ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار بعدی در کاخ سفید

ترامپ به جان بولتون مأموریت داد که از پوتین برای دیدار در کاخ سفید دعوت کند. پوتین هنوز پاسخ نداده. همزمان وزارت دفاع روسیه از سلاح‌های نسل پیشرفته‌ این کشور رونمایی کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود مأموریت داده از ولادیمیر پوتین دعوت کند پاییز سال جاری برای دیدار و گفت‌وگو درباره برخی مسائلی که در اجلاس هلسینکی مطرح شد به کاخ سفید بیاید. پوتین هنوز به این دعوت پاسخ نداده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه (عکس: آرشیو)

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که گفت‌وگوها درباره سفر پوتین به آمریکا و دیدار و گفت‌وگو با ترامپ در جریان است. هدف از این دیدار که احتمال دارد در ماه سپتامبر همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، گفت‌وگو درباره جزئیات توافق هلسینکی و به اجرا درآوردن مفاد آن است.

پوتین و ترامپ ۲۵ تیر برای نخستین بار  به طور رسمی با یکدیگر در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و گفت‌وگو کردند. گسترش منع سلاح‌های هسته‌‌ای و در این چارچوب خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و همچنین برجام، امنیت اسرائیل در خاورمیانه، مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی در سوریه از موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار پرحاشیه و پربازتاب بود. مخالفان ترامپ می‌گویند چگونه ممکن است که از این دیدار دوجانبه و آنچه که مورد توافق قرار گرفت، هیچ اطلاعی در دست نیست؟ اظهارات متناقض ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در حین اجلاس هلسینکی و بعد از اجلاس نیز به مخالفت‌ها و اعتراضات در محافل سیاسی و امنیتی آمریکا دامن زده است.

ترامپ پنجشنبه ۲۸ تیر انتقادات از اجلاس هلسینکی را رد کرد و گفت در انتظار دیدار بعدی با پوتین برای اجرای موضوعات متعددی است که در گفت‌وگو با پوتین به بحث گذاشته شده.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 19. Juli 2018

همزمان با دعوت رسمی ترامپ از پوتین برای دیدار در کاخ سفید، رسانه‌های روسی تصاویری از نسل جدید سلاح‌های پیشرفته روسیه با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نشان دادند.

پوتین در مارس/ فروردین سال جاری از افزایش توان تسلیحاتی روسیه خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه اکنون چند روز بعد از اجلاس هلسینکی از این سلاح‌ها رونمایی کرده است. جنگنده‌های شکاری میگ ۳۱ که در حوزه دریای خزر پرواز می‌کنند به موشک کینجال مسلح شده‌اند. چند موشک هایپرسونیک که می‌توانند از سامانه‌های دفاعی آمریکا عبور کنند، و همچنین یک سلاح لیزری بخش دیگری از این تسلیحات تازه است. ترامپ بارها هشدار داده که گفت‌وگو با روسیه برای اجتناب از یک درگیری نظامی در جهان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.