ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده رامین حسین‌پناهی نگران اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام او هستند

به گفته فعالان حقوق کردها، حسین‌پناهی مرداد برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر منتقل خواهد شد تا اجرای حکم او در سنندج به واکنش گسترده مردمی ختم نشود.

خانواده رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام نگران اجرای قریب‌الوقوع حکم او هستند. به گزارش فعالان حقوق کردها، این زندانی سیاسی قرار است برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شود.

پدر و مادر رامین حسین‌پناهی (مادر در وسط با عکس فرزند)
پدر و مادر رامین حسین‌پناهی (مادر در وسط با عکس فرزند)

امجد حسین‌پناهی، برادر رامین به شبکه خبری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان عراق درباره آخرین وضعیت برادرش می‌گوید:

«رامین به‌شدت بیمار است و از بیماری کلیوی رنج می‌برد. مقام‌های زندان سنندج به رامین گفته‌اند که نیازی به معالجه پزشکی ندارد زیرا به زودی اعدام خواهد شد.»

به گزارش وب‌سایت سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، مقام‌های قضائی در حال انتقال حسین‌پناهی به زندان رجایی‌شهر کرج هستند.

یک مقام مطلع به هه‌نگاو گفته است که این زندانی سیاسی کرد مردادماه برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر منتقل خواهد شد تا اجرای حکم او در شهر کردنشین سنندج به واکنش گسترده مردمی ختم نشود.

برادر این زندانی سیاسی به روداو گفته است که از ملاقات وکیل رامین با او در سنندج جلوگیری شده:

«وکیل رامین از زندان سنندج بازدید کرد تا از آخرین وضعیت رامین اطلاع یابد اما به او اجازه ملاقات با رامین را ندادند و مقام‌های زندانی او را تحقیر کردند. آنها می‌خواهند جلوی هرگونه واکنش مردمی و حمایت از رامین درون کردستان ایران را بگیرند و به همین خاطر به دنبال زمان و مکان مناسب برای اعدام او می‌گردند.»

حکم اعدام رامین حسین‌‌پناهی به اتهام «بغی» ۲۲ فروردین ۹۷ در شعبه ۳۹ دیوان عالى کشور در شهر قم تایید شد. این زندانی کرد سوم تیر ماه ۹۶ در جریان آنچه رسانه‎های داخلی آن را درگیری با نیروهای امنیتی گزارش کردند، هدف سه گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

کیفرخواست تنظیم‌شده علیه او مدعی است که حسین‌پناهی خارج از کشور آموزش نظامی دیده و هنگام دستگیری سلاح و نارنجک با خود داشته اما امجد حسین‌پناهی می‌گوید ادعاهای سپاه درباره مسلح بودن برادرش و وقوع درگیری ثابت نشده است. حسین احمدی‌نیاز، وکیل او نیز می‌گوید که رامین حسین‌پناهی عضو حزب «کومله» است اما دست به سلاح نبرده.

رامین حسین‌پناهی در زندان تحت شکنجه قرار گرفته. سازمان‌های حقوق بشری داخلی و بین‌المللی، از جمله عفو بین‌الملل و گزارشگران ویژه ملل متحد روند دادرسی او را ناعادلانه می‌دانند و خواهان لغو حکم اعدام این زندانی سیاسی هستند. ۴۰ وکیل دادگستری ایران نیز در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواهان لغو حکم اعدام او شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    در تمام دنیا رسم است که تنها کسانی اعدام می‌شوند که برای مردم و جامعه خود خطرناک شناخته شوند. اما در ایران تنها کسانی اعدام می‌شوند که برای نظام پتانسیل خطر داشته باشند و حامی مردم خود هستند. برای همین است که حکومت زندانی را به شهر دیگری برای اعدام اعزام می‌کند تا با خیال راحت ساکتش کند. آنهایی که داد و فغانشان گوش فلک را کر می‌کند و مدام دیگران را به تجزیه‌طلبی متهم می‌کنند بدانند که این رفتار رژیم منجر به تجزیه خواهد شد! اگر براستی اعتقاد به ایرانی یکدست و برابر دارید اینجاست که باید این صفحه را از تعدد کامنت‌های حمایت‌تان اشباع کنید و برادران و خواهران هموطن‌تان را در آغوش بکشید. اما متاسفانه اینها همگی دروغگویان مزدور این سازمان و آن حزب منفور هستند که هدفی جز نابودی ایران و ایرانی و پر کردن جیبهایشان ندارند.