ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر سنگاپور: ایران توافق همکاری با آسه‌آن امضا می‌کند

در نشست آتی آسه‌آن که ۳۰ ژوئیه در سنگاپور برگزار می‌شود، محمدجواد ظریف و نیز مایک پومپئو، همتای آمریکایی‌اش حضور خواهند داشت.

سفیر سنگاپور در ایران می‌گوید که تهران در نشست بعدی کشورهای عضو «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه‌آن) یک توافقنامه همکاری با این سازمان امضا خواهد کرد.

مقر آسه‌آن در جاکارتا، اندونزی

اونگ کنگ یونگ در مصاحبه‌ای گفت که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نشست بعدی آسه‌آن شرکت می‌کند. اونگ که یکی از دبیرکل‌های پیشین آسه‌آن است، از شرکت همزمان مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در این نشست خبر داد و گفت:

«کشورهای آسه‌آن از هر کسی که بخواهد معاهده همکاری و حسن تفاهم امضا کند، استقبال خواهند کرد.»

نشست آتی آسه‌آن ۳۰ ژوئیه در سنگاپور برگزار می‌شود؛ دو و ماه نیم پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده دستور خروج از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و بازگشت تحریم‌ها علیه این کشور را صادر کرد. ایالات متحده در تلاش برای واداشتن کره شمالی به وانهادن برنامه‌ هسته‌ای‌اش است و رهبران دو کشور ماه گذشته نشستی بی‌سابقه در سنگاپور برگزار کردند.

به گزارش وب‌سایت خبری «بلومبرگ»، اونگ درباره دیدار احتمالی ظریف و پومپئو در نشست آتی آسه‌آن گفت که از برنامه‌ریزی احتمالی دراین‌باره خبر ندارد و «به دیدار ظریف تنها از دریچه روابط دوجانبه» نگاه می‌کند. تهران پس از خروج آمریکا از برجام به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری بدیل برای مقابله با تحریم‌ها است. علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در دیدار اقتصادی اخیرش با اعضای دولت گفته بود یکی از وظایف دولت در وضعیت کنونی «گسترش روزافزون دیپلماسی و ارتباطات خارجی» با «شرق و غرب» به جز ایالات متحده است.

آسه‌آن اتحادیه‌ای که ابتدا در دوران جنگ سرد و برای مقابله با هراس از کمونیسم به وجود آمد، اکنون از ۱۰ کشور آسیای جنوب شرقی تشکیل می‌شود: فیلیپین، مالزی، تایلند، ویتنام، برونئی، میانمار، لائوس، کامبوج، سنگاپور و اندونزی. کشورهای ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، چین و ایالات متحده نیز همکاری‌هایی با آسه‌آن دارند. ترامپ نوامبر گذشته در سفر ۱۲ روزه به آسیا در نشست آسه‌آن در فیلیپین حضور یافت.

اتحادیه آسه‌آن نماینده ۶۳۰ میلیون تن در آسیای جنوب شرقی است و تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو آن به ۲,۴ تریلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.