ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه آمریکا: مذاکره با ایران تنها در صورت تغییر رفتار جمهوری اسلامی ممکن است

مایک پمپئو در سخنانی در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار گفت کشورش صدای مردم ایران را می‌شنود و فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را به بیشترین حد می‌رساند.

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار گفت که کشورش صدای مردم ایران را شنیده، بنا دارد که فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را به بیشترین میزان آن برساند اما اگر این رژیم تغییر رفتار ملموسی نشان دهد، آمریکا از گزینه گفت‌وگو استقبال می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، شامگاه ۲۲ ژوئیه/ ۳۱ تیر به همراه تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه در جمع ایرانی-آمریکایی‌ها حاضر شد و با بیان انتقادهایش به جمهوری اسلامی گفت: "مردم پرافتخار ایران درمورد سوء استفاده‌های حکومتشان ساکت نمی‌نشینند. ما هم ساکت نخواهیم ماند. ایالات متحده صدای شما را می‌شنود و از شما حمایت می‌کند."

جمهوری اسلامی عامل مشکلات مردم

پمپئو در سخنرانی‌اش با عنوان «حمایت از صدای مردم ایران» گفت: "میوه چهل سال انقلاب اسلامی ایران تلخ بوده است."

وزیر خارجه ایالات متحده در انتقادهایش از جمهوری اسلامی بر مشکلات اقتصادی مردم ایران و فساد اقتصادی سران حکومت دست گذاشت. او گفت پول مردم ایران خرج حمایت از تروریسم در منطقه خاورمیانه می‌شود.

در کتابخانه رونالد ریگان در کالیفرنیا که محل برگزاری سخنرانی وزیر حارجه آمریکا در جمع ایرانیان بود، مایک پمپئو، فساد سران جمهوری اسلامی را عامل مشکلات اقتصادی مردم ایران دانست. با نام آوردن از افراد کلیدی در قدرت، از جمله علی خامنه‌ای، صادق لاریجانی، مکارم شیرازی و امامی کاشانی،پمپئو اعداد و ارقامی در مورد ارتباط آنها را با شبکه‌های اقتصاد رانتی در ایران بر شمرد و گفت: "چهل سال دزدسالاری. چهل سال که ثروت مردم صرف تروریسم شده است."

او در ادامه گفت که این‌چنین به نظر می‌آید که ایران را یک حکومت و دولت اداره نمی‌کند و یک سیستم "مافیایی" در رأس امور کشور است.

وزیر خارجه آمریکا موضوع نقض حقوق بشر را با تاکید بر حقوق زندانیان دو تابعیتی آمریکایی، معترضان خیابانی، دراویش گنابادی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و اقلیت‌ها از جمله بهاییان در ایران مطرح کرد و گفت: "چهل سال است که ایرانیان به خاطر ابراز حقوقشان محبوس شده‌اند. ما امیدواریم چهل سال بعدی توام با آزادی باشد و نه سرکوب."

در رابطه با فعالیت‌های تروریستی برون مرزی جمهوری اسلامی، پمپئو گفت که اخیرا یک دیپلمات ایرانی در ژنو به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به نشست مجاهدین خلق دستگیر شده است.

او همچنین با انتقاد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ دولت باراک اوباما با جمهوری اسلامی گفت که جمهوری اسلامی درآمد کسب‌شده ناشی از این توافق را صرف حمایت از تروریسم، دولت بشار اسد در سوریه و گروه‌هایی مانند حزب الله و انصارالله کرده است.

تام کاتن که پیش از پمپئو سخنرانی کرد با انتقاد از برجام گفت که او و پمپئو با هم از "توافق‌های محرمانه" ایران و آژانش بین المللی انرژی اتمی با خبر شدند اما در مورد جزئیات این توافق‌ها چیزی نگفت.

برنامه وزارت خارجه پمپئو برای ایران

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش بنا دارد که بیشترین فشارهای اقتصادی را به جمهوری اسلامی اعمال کند؛ از جمله اینکه در نظر دارد درآمد نفتی ایران را به صفر برساند: "از تمام متحدان و شرکایمان می‌خواهم که در فشار اقتصادی علیه رژیم ایران به ما بپیوندند. ما باید تمام درآمدهایی را که رژیم برای تامین بودجه تروریسم و جنگ‌های نیابتی مورد استفاده قرار می‌دهد، قطع کنیم."

او همچنین به "اعتدالیون" و این ایده که اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی "به ضرر میانه‌روها خواهد شد" حمله کرد و گفت در ایران سیاست‌مدار میانه‌رو وجود ندارد و این میانه‌رو‌های امروزی "همان انقلابی‌های ضد آمریکایی و ضد غرب هستند."

در میان "چماق"ها، پمپئو "هویج" احتمال مذاکره با جمهوری اسلامی را هم در رابطه با مذاکرات اخیرش با کشور کره شمالی مطرح و گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز از برقراری گفت‌و‌گو استقبال خواهد کرد. اما او گفت که پیش‌نیاز چنین مذاکره‌ای "تغییر رفتار ملموس" جمهوری اسلامی است.

موضوع اصلی سخنرانی پومپئو حمایت از مردم ایران بود. او گفت که "در نهایت مردم ایران باید مسیر کشورشان را تعیین کنند" اما ایالات متحده "همراه مردم ایران خواهد بود و از مردم حمایت خواهد کرد."

در همین رابطه او گفت که برای مبارزه با سانسور و دسترسی مردم ایران به اطلاعات دولت آمریکا بنا دارد که بودجه یک شبکه تلویزیونی ۲۴ساعته فارسی‌زبان را تامین کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایراندوست

    امریکایی‌ها، دلشان برای مردم ایران نمی‌سوزد بلکه امنیت اسراییل و تنش زدایی از حکومت شیخ های نفتی است که مشکل اصلی شأن است. اینکه پس از سالها شعار ،فریب و بحران سازی ،جمهوری اسلامی مجبور به بوسیدن پشت خر شود و در خفا به مذاکره و مصالحه کشیده شود، جای تعجب نیست چون از این ولد چموش ، برای بقای خود ،همه چیز برمیاید. اگر امریکایی‌ها واقعاً نیت خیر دارند ، باید پلی بین بدنه نظامیان ناراضی ارتش و مخالفین سکولار دموکرات ایران بزنند تا در فردای سرنگونی رژیم ج.ا. ، کشوردچار هرج و مرج و اغتشاش نشود و عملیات سقوط با برنامه ریزی پیش رود.

  • محمد

    حکومت سراسر ظلم وجنایت ومافیایی آخوندها ، عامل اصلی بدبختی وفلاکت وملت ایران و فتنه گری درهمه دنیاست ۰

  • کارگر

    سخنان وزیر خارجه آمریکا در جمع ایرانیان مقیم آمریکا ▪️اردوی کار: مایک‌پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، در کتابخانه ریگان در شهر سیمی‌ولی کالیفرنیا در جمع برخی ایرانیان مقیم این کشور در کنار حملات تبلیغاتی به فساد و نقض فاحش حقوق و آزادی های شهروندی در ایران، بر گسترش آتشبار تبلیغاتی رسانه ای و تحریم های شدید به عنوان دو محورهای اساسی سیاست «رژیم چنچ» تاکید کرد. در حالی که رقابت شدیدی میان گروههای سلطنت طلب و مجاهدین برای تبدیل شدن به گزینه اصلی سیاست «رژیم چنج» آمریکا جریان دارد، وی هیچ اشاره ای به این اختلافات نکرد.

  • Mani

    آقای مایک پومپئونگو شبیه مافیا بلکه حکومت آخوندی خود حکومت مافیا است ولی بسیار بیرحم تر. مافیا غارت میکند اینها که خیلی عظیمتر غارت کرده اند. مافیا در رابطه با مواد مخدر و فروش دختران و زنان و غیره فعالیت دارند اینها هم در این موارد فعالیت دارند. مافیا به قتل میرساند اینها که بسیار بسیار بیشتر انسانها را به قتل رسانده اند و میرسانند. علاوه بر اینها این اهریمنان خاک ایران را هم فروخته و منابع کشور را بشدت غارت کرده اند. کشور ایران را با غارت های بسیار گسترده اشان کلاً شخم زده اند. محیط زیست را نابود و آنچه که باقی مانده است با دیگر گروه های آدمکش و تروریست تقسیم می کنند. بعدا روزی چند بار به طرف بیابانهای عربستان خم میشوند و نماز می خوانند . سعی بسیار کرده اند مردم را در جهل و خرافات عظیم قرون وسطایی نگه دارند تا به منتهای درجه غارتشان کنند،بکشند و ویران کنند.