ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مسلحانه به ساختمان استانداری اربیل در عراق

این خبر با اطلاعات تازه به روز شد

چند مهاجم مسلح با فریاد «الله اکبر» به ساختمان استانداری اربیل حمله کردند. مهاجمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پادرآمدند.

دستکم چهار مرد مسلح به ساختمان استانداری اربیل، مرکز اقلیم کردستان، حمله کردند و با فریاد «الله اکبر» وارد ساختمان استانداری شدند. مهاجمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پادرآمدند.

حمله مسلحانه به ساختمان استانداری در اربیل، ر جریان این حمله، دو نیروی پلیس زخمی شده‌اند.

دوشنبه ۲۳ ژوئیه/ ۱ مرداد، گروهی مسلح، مجهز به اسلحه AK-۴۷ و نارنجک دستی، به ساختمان استانداری اربیل، مرکز اقلیم کردستان حمله کردند. مهاجمان نخست از پنجره به سمت نگهبانان آتش گشودند و سپس از در اصلی و یک ورودی فرعی با فریاد «الله اکبر» وارد ساختمان شدند. تعداد مهاجمان که به زبان کردی حرف می‌زدند، دستکم چهار نفر بوده که دو نفر آنها جلیقه انفجاری به تن داشتند.

به گفته طاهر عبدالله، معاون استاندار اربیل، این حمله ساعت ۷:۴۵ دقیقه انجام شد. مهاجمان پس از ورود به ساختمان استانداری و خلع سلاح نگهبانان خود را به طبقه سوم می‌رسانند و سنگر می‌گیرند. با گروگان گرفتن تعدادی از حاضران در ساختمان، مهاجمان، از آنجا به سوی نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی می‌کنند. به گفته شاهدان محلی، یکی از مهاجمان خود را در داخل ساختمان منفجر کرده است.

نیروهای امنیتی خیابان‌های اطراف استانداری را بستند، و پس از محاصره این ساختمان دولتی  که در یک منطقه پرازدحام تجاری قرار دارد، مهاجمان را از پا در آوردند. در جریان این حمله، دو نیروی پلیس زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی موفق شدند جان دو گروگان را نجات دهند. حال یکی از گروگان ها وخیم گزارش شده است.

یکی از مقامات امنیتی گفته : «با توجه به تاکتیک‌های مورد استفاده برای ورود به ساختمان، این عملیات کار نیروهای داعش بوده است.»

اربیل یکی از امن‌ترین نقاط عراق است، و چنین حوادثی در آن به ندرت رخ می‌دهد، با این حال، قبل از این نیز، نیروهای داعش عملیات‌هایی را در این شهر انجام داده بودند. این گروه تروریستی پیشتر در «النباء»، نشریه تبلیغاتی خود، هشدار داده بود برنامه‌های جدید برای ترور شخصیت‌های سیاسی عراق دارد.

داعش که از ژوئیه ۲۰۱۴، با ادعای خلافت جهانی، خود را دولت اسلامی می‌خواند، توانست بخش‌ بزرگی از عراق از جمله موصل، دومین شهر بزرگ این کشور را تصرف کند. نیروهای پیشمرگه کرد که مانع اصلی پیش روی خلافت اسلامی را در شمال عراق بودند، در پاکسازی این نیرو از عراق نیز نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشتند.

در دسامبر سال گذشته، ارتش عراق در بیانیه‌ای از «آزادی کامل» قلمروهای این کشور از دست گروه «دولت اسلامی» خبر داد. و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه داعش را اعلام کرد.

ماه گذشته، نیروهای امنیتی عراق طی عملیاتی در شمال عراق توانستند بزرگترین گروه بازمانده داعش را در استان کرکوک نابود کنند. در جریان این عملیات، ۱۴ نیروی داعش از جمله ابو انس العراقی، از رهبران این گروه کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.