ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ناتو در افغانستان: صلح در افغانستان پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته

ژنرال جان نیکلسون امیدوار است که در عید قربان دولت افغانستان و طالبان بر سر میز مذاکره بنشینند. فرمانده ناتو در افغانستان خواهان مشارکت طالبان در جنگ با داعش شده.

با وجود ادامه درگیری‌ها، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان استراتژی آمریکا برای برقراری صلح در این کشور را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده است. ژنرال جان نیکلسون امیدوار است که با اعلام آتش‌بس یک‌طرفه دولت محمد اشرف غنی با طالبان در عید فطر، به زودی جنگ ۱۷ ساله افغانستان به پایان برسد. عید قربان فرصت دیگری برای مذاکره فراهم می‌آورد.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است:

«استراتژی پرزیدنت ترامپ برای دستیابی به صلح در افغانستان در سال گذشته پیشرفت‌هایی به دست آورده که در ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده و من فکر می‌کنم که این پیشرفت‌ها برای صلح بسیار مهم‌اند.»

یک سال از اعلام استراتژی آمریکا در افغانستان و اعزام نیروهای بیشتر به این کشورمی‌گذرد. در این مدت فرماندهان آمریکایی هم از اختیارات بیشتری برای بمباران مواضع طالبان برخوردار شده‌اند. هفته گذشته سازمان ملل اعلام کرد که شمار غیرنظامیان کشته‌شده در درگیری‌های افغانستان در نیمه نخست سال جاری به بالاترین حد از زمان ثبت این آمار رسیده است. بر اساس آماری که «هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان» (یوناما) یکشنبه ۱۵ ژوئیه / ۲۴ تیر اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در افغانستان در شش ماه نخست سال جاری یک درصد افزایش یافته و به یک هزار و ۶۹۲ تن رسیده. شمار مجروحان اما در مدت مشابه با کاهشی پنج درصدی ۳۴۳۰ تن اعلام شده. تادامیچی یاماموتو، مقام ارشد سازمان ملل در امور افغانستان هفته گذشته با تکیه بر این اعداد، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آتش‌بس عید فطر نشان داد که می‌توان به صلح دست یافت.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به طالبان پیشنهاد مذاکرات بی‌قید و شرط داده و از ایالات متحده آمریکا هم درخواست کرده از این مذاکرات حمایت و در این مذاکرات شرکت کند. دولت اشرف غنی اما می‌گوید این مذاکرات می‌بایست بین طرفین افغانستانی انجام شود. طالبان خواهان مذاکره مستقیم با ایالات متحده است.

دولت اشرف غنی در نظر دارد به مناسبت عید قربان یک بار دیگر به طالبان پیشنهاد آتش‌بس بدهد. ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان هم از پیشنهاد آتش‌بس به مناسبت عید قربان حمایت کرده است. علاوه بر طالبان، گروه دولت اسلامی (داعش) در ولایات ننگرهار، کنر و در شمال افغانستان به ویژه در ولایت جوزجان فعال‌اند. در این مناطق درگیری‌هایی هم بین داعش و طالبان گزارش شده است. ژنرال نیکسون گفته است:

«ما نگران داعش هستیم و آن‌ها را کاملاً زیر نظر داریم و متوجه درگیری‌هایی بین طالبان با داعش شده‌ایم و در این درگیری‌ها از طالبان حمایت می‌کنیم، زیرا داعش باید از بین برود.»

ماه گذشته  سازمان همکاری‌ اسلامی به ابتکار عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ داخلی در افغانستان در جده آغاز به کار کرد. در این اجلاس ۵۷ کشور شرکت داشتند. ایران در این اجلاس حضور نداشت.

پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه‌ای به امضای ملک سلمان از مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان اعلام حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.