ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پاکستان: عمران خان اعلام پیروزی کرد

این خبر با اطلاعات تازه به روز شد

پس از شمارش ۴۸درصد آرا، حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان که به او لقب «طالبان خان» داده‌اند در ۱۱۳ حوزه مجلس ملی از مجموع ۲۷۲ حوزه پیشتاز است.

عمران خان، ستاره سابق کریکت و رهبر حزب اپوزسیون تحریک انصاف، با حضور روبروی دوربین‌های تلویزیونی اعلام کرد در انتخابات سراسری روز چهارشنبه ۲۵ ژوئیه  پیروزی شده است. او وعده پاکستانی «جدید» را داده است.

شامگاه چهاشنبه ۲۵ ژوئیه، لاهور: کارناوال شادی طرفداران حزب تحریک انصاف، قبل از اعلام نتایج انتخابات

پس از شمارش ۴۸درصد آرا، حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان در ۱۱۳ حوزه مجلس ملی از مجموع ۲۷۲ حوزه پیشتاز است. و تا این لحظه، حزب مسلم لیگ نواز در ۶۴ حوزه و حزب مردم در ۴۲ حوزه پیشتاز‌ند. برای تشکیل دولت، حزب برنده باید ۱۳۷ کرسی پارلمان پاکستان را تصاحب کند.

سخنگوی حزب تحریک انصاف، در پیام توئیتری پیروزی عمران خان را به مردم پاکستان تبریک گفته، و از شب گذشته، و قبل از اعلام نتایج انتخابات، هواداران حزب تحریک انصاف در خیابان‌ها جشن پیروزی پربا کرده‌اند.

وعده‌های اصلی انتخاباتی حزب تحریک انصاف، مبارزه علیه فساد و حل مشکات اجتماعی-اقتصادی‌اند. عمران خان، که حزبش رابطه خوبی با ارتش دارد، مخالف استفاده از خاک پاکستان به عنوان پایگاه عملیاتی آمریکاست.

این ستازه سابق کریکت رابطه دوستانه‌ای با گروه‌های اسلامگرا دارد و به همین دلیل، مخالفانش او را «طالبان خان» نامیده‌اند. عمران خان، وعده تشکیل یک «دولت رفاه اسلامی» را داده است.

 احزاب رقیب به برگزاری انتخابات معترض اند

احزاب بزرگ سیاسی پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ، شاخه نواز پاکستان، حزب مردم پاکستان و حزب حزب متحدہ مجلس عمل، نسبت به شیوه برگزاری و نتایج انتخابات معترض‌ اند.

هواداران حزب مسلم لیگ-نواز گفته‌اند: شیوه شمارش انتخابات حمله به دموکراسی بوده است. شهباز شریف، از نردیکان نواز شریف، در پیام توئیتری نتایج اولیه را «غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول» خوانده است. بنا به گزارش اعضا حزب نخست‌وزیر عزل شده پاکستان، در برخی از حوزه‌ها ناظران اخراج شده و شمارش آرا در غیاب آنها صورت پذیرفته است.

فضل الرحمان، رهبر حزب مجلس متحده عمل نیز با صدور بیانیه‌ای، نتایج اولیه انتخابات را «غیرقابل قبول» خوانده است.

نتایج انتخابات با تأخیر اعلام خواهد شد

مقام‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند که نتایج انتخابات با تأخیر اعلام خواهد شد. قرار بود نتیجه انتخابات ساعت ۲ بامداد منتشر شود.

بابر یعقوب، دبیر کمیسیون انتخابات پاکستان، امروز به خبرنگاران گفته است: «نه توطئه‌ای در کار است و نه فشاری برای تأخیر در اعلام نتایج وجود دارد... علت تاخیر به وجود آمده اشکال فنی در سیستم الکترونیکی شمارش آرا است و هم‌اکنون شمارش آرا به صورت دستی در حال انجام است.»

سردار محمدرضا، کمیسیونر عالی انتخابات پاکستان در واکنش به شکایت حزب مسلم لیگ، شاخه شریف و دیگر احزاب گفته: «انتخابات صد درصد به صورت عادلانه و شفاف برگزار شده است.»

در تاریخ هفتاد ساله پاکستان، یعنی از زمان استقلال پاکستان در ۱۹۴۷ از بریتانیا تاکنون، هیچ نخست‌وزیر غیرنظامی‌ هرگز یک دوره کامل پنج ساله نخست‌وزیری را به پایان نرسانده است. اگر ماجرای انتخابات چهارشنبه به خوبی به اتمام برسد، برای دومین بار در تاریخ معاصر پاکستان انتقال قدرت به آرامی از دولتی غیرنظامی به دولتی غیرنظامی، پس از اتمام یک دوره پنج ساله صورت خواهد پذیرفت. این اتفاق اولین بار در سال ۲۰۱۳ افتاد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آیا این آقا وعده‌هایی که داده میتواند عملی کند؟ امیدوارم