ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: اعتراض به قطع برق

قطع مکرر برق مسئله روزانه مردم در همه جاست و در گفت‌وگوهای مردم، شرح مشکلات ناشی از قطع مکرر برق موضوع ثابت است. صنوفی مثل نانواها به اعتراض‌های نمادین دست می‌زنند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تداوم اعتراض به قطع برق

قطع مکرر برق مسئله روزانه مردم در همه جاست. در صف‌ها و گفت‌وگوهای مردم در سر کار و در تاکسی و مترو و اتوبوس، شرح مشکلات ناشی از قطع مکرر برق موضوع ثابت است. صنوفی مثل نانواها به اعتراض‌های نمادین دست می‌زنند.

یک تولیدکننده نان‌های فانتزی در اعتراض به قطع مکرر برق نان‌های غیرقابل مصرف را مقابل اداره آب و برق خالی کرد.

اعتصاب در راه‌آهن ادامه دارد

اعتصاب همزمان کارگران راه‌آهن در چند شهر روز پنجشنبه چهارم مرداد نیز ادامه یافت.

خبرها و تصاویری از اعتصاب کارگران راه‌آهن زنجان، رباط کریم،  و چند شهر آذربایجان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

پنجشنبه چهارم مرداد - اعتصاب کارگران راه آهن زنجان

اعتصاب با فراخوان شوراهای کارگران کارگران راه‌آهن  و در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق، عدم پرداخت سنوات، مشکل بیمه درمانی و عدم امنیت شغلی آغاز شده است.

دور جدید اعتصاب کارگران راه‌آهن که دو هفته پیش از آذربایجان آغاز شده بود به چند منطقه دیگر گسترش یافته است. کارگران راه‌آهن سمنان، دامغان، شاهرود، درود، اندیمشک و اسلامشهر نیز به اعتصاب پیوسته‌اند.

کارگران راه‌آهن آذربایجان که از دو هفته پیش در اعتصاب به سر می‌برند، چهارشنبه ۳ مرداد اعلام کردند از اعتصاب دست نخواهند کشید، مگر اینکه دست‌کم حقوق عقب‌افتاده یک ماه را دریافت کنند، .

شرکت تراورس پیمانکار قبلی، ۸ میلیون تومان به هر یک از کارگران بدهکار است و شرکت‌ «گسترش آهن‌راه»، پیمانکار فعلی نیز از ابتدای سال جاری تنها حقوق یک ماه کارگران را آن هم به طور ناقص پرداخت کرده است.

کارگران راه‌آهن زنجان و کارگران راه آهن شمالشرق سمنان و شاهرود و دامغان از چهارشنبه سوم مرداد به اعتصاب پیوسته‌اند.

یک کارگر بازنشسته راه‌آهن خطاب به روحانی: تورم برای شما و اطرافیانتان وجود ندارد

یک کارگر بازنشسته راه‌آهن کمتر از یک و نیم میلیون تومان مقرری بازنشستگی می‌گیرد. او به ناگزیر، پس از ۳۰ سال کار در راه‌آهن شغل دیگری یافته تا از پس هزینه‌های اولیه زندگی برآید. او در کلیپی توضیح می‌دهد، برای خرید کمی میوه باید حقوق یک روز بازنشستگی‌اش را بپردازد.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/یک-کارگر-بازنشسته-راه-آهن.mp4"][/video]

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل‌ و نقل جاده‌ای که از اول مرداد آغاز شده برغم وعده و وعید و همزمان تهدید و سرکوب، روز پنجشنبه چهارم مرداد ادامه یافت.

تصاویر و خبرهایی از رانندگان اعتصابی، جاده‌های خلوت و پایانه‌های بارگیری که در نتیجه اعتصاب تعطیل شده‌اند از ادامه اعتصاب در اهواز، میاندوآب، قزوین، ارداق واقع در استان فارس، بندر امام، کرج، ملایر، جوکار و سامن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

پنجشنبه چهارم مرداد - اعتصاب رانندگان کامیون در قزوین

به گفته رانندگان اعتصابی حکومت با استفاده از شگردهای مختلف از جمله اعلام فروش لاستیک ارزان قیمت، صدور اطلاعیه به نام کامیونداران شهرهای مختلف مبنی بر پایان اعتصاب، و تهدید و ارعاب تلاش کرده اعتصاب را در هم بشکند.

در کرمانشاه ماموران اطلاعاتی و انتظامی پلاک کامیون برخی اعتصاب‌کنندگان را کنده‌اند.

امروز پنجشنبه چهارم مرداد حداقل در یک مورد، در بندر امام، وزارت راه برای شکستن اعتصاب رانندگان ماشین‌های اداره راهسازی را به منظور بارگیری و حمل کالا روانه پایانه بارگیری کرد.

یک کانال‌ اطلاع‌رسانی رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای نوشته است تا کنون ۸۵ شهر در ۲۵ استان به اعتصاب پیوسته‌اند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/4-مرداد-اعتصاب-رانندگان-کامیون-در-بندر-امام.mp4"][/video]

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای پیش از آغاز دور جدید اعتصاب سراسری در بیانیه‌ای خواست‌های خود را در ۱۷ ماده مطرح و اعلام کرده بودند در صورت عدم پاسخگویی به مطالباتشان از اول مرداد دست به اعتصاب خواهند زد.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/4-مرداد-اعتصاب-رانندگان-کامیون-شهر-ارزاق.mp4"][/video]

دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ عملی در بر نداشت.

روز پنجشنبه چهارم مرداد بازاریان و کاسبان خیابان قزوین در کرج دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های خود را بستند. کلیپی از این اعتصاب در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/اعتصاب_بازاریان_و_کسبه_کرج_چهار-مرداد.mp4"][/video]

کاسبان بازار فردوسی مشهد، روز پنجشنبه جهارم مرداد، در اعتراض به نبود برق و مشکلات اقتصادی دست از کار کشیدند و تجمع کردند.

روز پنجشنبه چهارم مرداد، در رسانه‌های اجتماعی خبری درباره تجمع مردم منطقه در اعتراض به کم‌آبی منتشر شد. تصویری نیز، با این توضیح که معترضان جاده یاسوج‌گچساران را بسته‌اند، ضمیمه خبر بود.

عکسی که گفته می شود مربوط به بستن محور یاسوج به گچساران در اعتراض به کم‌آبی است.

به گفته فرماندار گچساران، بستن جاده توسط مردم منطقه در اعتراض به کم‌آبی، «کذب محض» است.

بیش از ده راننده تاکسی اینترنتی کرمانشاه در پی اعتصاب اخراج شدند

بیش از ده راننده تاکسی اینترنتی ماکسیم کرمانشاه که در اعتصاب رانندگان در اعتراض به کاهش ۳۰ درصدی دستمزد شرکت کرده بودند اخراج شدند.

به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، دستمزد پرداختی شرکت ماکسیم به رانندگان حتی هزینه‌های ابتدایی مانند سوخت مصرفی برای کولر و استهلاک اتومبیل را هم پوشش نمی‌دهد.

چند سپرده‌گذار مؤسسه «پدیده» درپی تجمع اعتراضی دستگیر شدند

چند تن ار سپرده‌گذاران موسسه پدیده روز چهارشنبه سوم مرداد پس از تجمع اعتراضی دستگیر شده‌اند.

سپرده‌گذاران این موسسه روز چهارشنبه سوم مرداد مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کرده و خواستار بازپس‌گیری سپرده‌هایشان شده بودند. بنا بر خبرهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، ماموران نیروی انتظامی چند تن از شاکیان را دستگیر کرده‌اند.

یک کولبر در اثر تیراندازی ماموران مرزی کشته شد

یک کولبر بر اثر تیراندازی ماموران مرزی در منطقه مرزی خوی کشته شد.

به نوشته کولبر نیوز، کولبر جان‌باخته به نام محمود سعید اهل روستای قطور و متاهل بوده است. جسد محمود سعید هنوز به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

کارگران کارخانه پارس پامچال که با تعویق مزد و سایر مطالبات روبرویند و فاقد امنیت شغلی هستند، با شبکه خبر صدا و سیما تماس گرفته و خواستار پخش گزارشی شده‌اند تا مسئولان صدای‌شان را بشنوند. صدا و سیما خواست کارگران را بی‌جواب گذاشته است.

۴۸ کارگر کارخانه پارس پامچال در اعتراض به تعویق مطالبات و بلاتکلیفی شغلی به اداره کار نیز شکایت کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

علاوه بر کارگران شاغل، چند کارگر بازنشسته کارخانه نیز مطالبات معوقه دارند.

اخیرا اداره اجرای احکام دستور داده است ماشین‌آلات کارخانه برای پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته به فروش برسد.

کارگران شاغل گفته‌اند اجرای این دستور به معنای بیکاری آن‌هاست.

کارگران پروژه ساختمانی بانتا آبیدر در سنندج تجمع اعتراضی برپا کردند

کارگران پروژه ساختمانی مجتمع تجاری بانتا آبیدر روز چهارشنبه سوم مرداد در اعتراض به تعویق ۶ ماه مزد دست به تجمع زده‌اند.

یکی از کارگران معترض به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته است مدیران شرکت علت تاخیر مطالبات را مشکل مالی مطرح و از کارگران خواسته‌اند از کار انصراف دهند تا مطالباتشان پرئاخت شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.