ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض نمایندگان پارلمان آلمان به صدور ویزا برای رئیس مرکز اسلامی هامبورگ

محمد هادی مفتح پیش از آنکه به ریاست مهم‌ترین مرکز گسترش شیعه‌گری در اروپا منصوب شود عضو سپاه پاسداران بوده است. دولت آلمان پاسخ داده.

محمد هادی مفتح، فرزند محمد مفتح (معروف به شهید مفتح که در سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان ترور شد) به ریاست مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مهم‌ترین مراکز گسترش شیعه‌گری در اروپا منصوب شده است. او در زندگی‌نامه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، اعلام کرده که مدتی عضو سپاه پاسداران بوده. دو نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) از دولت آلمان از دولت این کشور طرح سؤال کرده‌اند. پوشش علمی برای فعالیت‌های جمهوری اسلامی در اروپا؟

نماز جماعت در مرکز اسلامی هامبورگ: فعالیت جمهوری اسلامی در اروپا در پناه آزادی مذهبی و در پوشش فعالیت علمی

به گزارش روزنامه آلمانی‌زبان «بیلد»، رناته کوناست، نماینده حزب سبزها و نیکلا بر، نماینده حزب دموکرات آزاد آلمان در پارلمان این کشور از دولت مرکل پرسیده‌اند، آیا دولت آلمان هنگام صدور ویزا برای محمد هادی مفتح از سابقه عضویت او در سپاه پاسداران مطلع بوده است؟

شورای حفظ قانون اساسی آلمان اعلام کرده که مرکز اسلامی هامبورگ بزرگ‌ترین و بانفوذترین مرکز گسترش شیعه‌گری در خارج از ایران است. مرکز اسلامی هامبورگ عضو شورای مرکزی مسلمانان است که زیر نظر وزارت کشور آلمان برای انتگراسیون بهتر مسلمانان در این کشور دایر شده. علاوه بر این نماینده‌ای در شورای شهر هامبورگ دارد که زیر نظر سنای شهر فعالیت می‌کند.

محمد هادی مفتح از یکم اوت (۵ شهریور) به جای آیت‌الله رضا رمضانی ریاست مرکز اسلامی هامبورگ را به عهده می‌گیرد. رمضانی در سال‌های گذشته با برخی از مقامات بلندپایه آلمان از جمله با زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. دولت آلمان به طور سنتی رئیس مرکز اسلامی هامبورگ را به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی در کشورهای اتحادیه اروپا می‌شناسد. انتظار می‌رود که مفتح هم از همین حدود از اختیارات برخوردار باشد.

وزارت خارجه آلمان در پاسخ به نمایندگان بوندستاگ اعلام کرده که سفارت آلمان در تهران برای رئیس تازه مرکز اسلامی هامبورگ بعد از انجام تحقیقات درباره او و تأیید «برخی مراجع» ویزای سه ماهه اقامت در آلمان را صادر کرده است. به گفته وزارت خارجه آلمان در پرونده محمد هادی مفتح «نکته منفی» مشاهده نشده است.

یکی از مراکزی که زیر نظر و در ارتباط با مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان فعالیت می‌کند، انستيتو علوم انسانی و علوم اسلامی آلمان است. حجت‌الاسلام رضوی‌راد، مدیر این مرکز اواخر تیر سال جاری در گفت‌وگو با رسانه‌های نزدیک به سپاه یکی از اهداف این مؤسسه را «کادرسازی» برای گسترش شیعه‌گری در اروپا عنوان کرده و گفته است که در کمتر از ۱۰ سال این مرکز موفق شده با تربیت کادرهایی، «نیروها»ی خود را برای تأسیس شعبه‌هایی به وین و زوریخ اعزام کند.

یکی از جلوه‌های فعالیت‌های جمهوری اسلامی در قالب مراکز شبه‌علمی وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در روز موسوم به «قدس» در برلین است.  در خرداد سال جاری رابی آبراهام کوپر رئیس مرکز «ویسنتال»‌ به خاطر برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی به شهردار برلین اعتراض کرد. نمایندگان پارلمان آلمان از اینگونه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ خشنود نیستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    مبارک باشد! به احتمال قریب به 99.99 درصد این مرکز در طول عمر بی برکت خود در آلمان قادر به جذب حتی 5 آلمانی به دین شیعه ولایت فقیه نبوده است! از سوی دیگر این دین شیعه ولایت فقیه با عملکرد ضعیف خود هر روز بر تعداد لامذهبان در ایران می‌افزاید. حال سوال این است که با توجه به ریزش روز افزون دینداران ایرانی در داخل کشور، صرف میلیاردها یورو برای ترویج اسلام خامنه‌ای در اروپا برای جذب صفر درصد اروپایی برای چیست؟ این سوالی است که پاسخ آن شاید کمی مأیوس کننده باشد! با توجه به اینکه پاسخ اینجانب بعنوان یک شهروند عادی ایرانی بدون هرگونه دلیل و مستندی خواهد بود پاسخ آن را به صاحبنظران موکول می‌کنم. همین قدر اضافه کنم که بحث دین و ترویج دین درکار نیست. نقل و انتقالات کلان مالی باید در دستور کار اینگونه مراکز باشد. که در جای خود قابل تأمل است!