ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ از کیم به خاطر تحویل بقایای سربازان آمریکایی مفقود جنگ کره تشکر کرد

۵۵ جعبه کوچک، پیچیده درون پرچم سازمان ملل، از کره شمالی رهسپار پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی شدند؛ جعبه‌هایی حاوی بقایای سربازهای آمریکایی که در جنگ کره کشته شده بودند.

جمعه ۲۷ ژوئیه، ۵۵ جعبه کوچک، پیچیده درون پرچم سازمان ملل، از کره شمالی رهسپار پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی شدند؛ جعبه‌هایی حاوی بقایای سربازهای آمریکایی که در جنگ کره کشته شده بودند. تحویل بقایای سربازهای آمریکایی نخستین گام در اجرایی کردن توافقات نشست سنگاپور است.

گروهی از سربازان آمریکایی حاضر در جنگ کره-عکس:آرشیو

پیشتر، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا از انتقال بقایای جسد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ دو کره خبر داده بود.

به نقل از کاخ سفید، مراسم رسمی بازگشت این اجساد به خاک آمریکا روز چهارشنبه در اوسان برگزار خواهد شد. جعبه حاوی بقایای اجساد به برای بررسی نخست به هاوایی منتقل خواهند شد.

اگرچه خبرگزاری یونهاپ، تعداد جعبه‌های تحویل داده شده را ۵۵ تا اعلام کرده، آمریکایی‌ها هنوز تعداد دقیق اجساد را اعلام نکرده‌اند.

انتقال این اجساد همزمان شده است با شصت و پنجمین سالگرد امضای پیمان متارکه جنگ که در سال ۱۹۵۳ به جنگ کره پایان بخشید. از آنجایی که پیمان صلح میان دو کره رسماً امضا نشده است، دو کشور به لحاظ فنی هنوز در جنگ به سر می‌برند.

حدود ۳۲۶ هزار نظامی آمریکایی در جنگ کره در فاصله سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵ شرکت کردند که از سرنوشت ۷۷۰۰ نفر از آنها اطلاعی در دست نیست و از این تعداد ۵۳۰۰ نفر در خاک کره شمالی مفقود شده‌اند..

مقامات کره جنوبی و آمریکا تحویل بقایای سربازان آمریکایی را «حسن نیت» کیم جونگ اون در اجرای مفاد توافق سنگاپور تعبیر کرده‌اند. کره جنوبی این اقدام را «پیشرفت معناداری» دانسته که ممکن است میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ «اعتماد» ایجاد کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این اقدام، در پیامی توئیتری از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تقدیر کرده و گفته است که این لحظه‌ای بزرگ برای بسیاری از خانواده‌های آمریکایی است.

دو هفته پیش و برای نخستین بار طی ۹ سال گذشته، مقام‌های ارشد نظامی آمریکایی و کره شمالی در مرز مشترک دو کره دیدار کردند؛ روزسه شنبه نیز مقام‌های ارشد دو کره برای کاستن تنشها با هم مذاکره خواهند کرد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ ژوئن در نشستی تاریخی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند، و بر سر خلع سلح اتمی کره شمالی به توافق رسیدند. جزئیات این توافق که در داخل و خارج آمریکا مورد انتقادات زیادی قرار گرفته، منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.