ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم

نامه مریم اکبری و گلرخ ایرایی به مناسبت سالگرد اعدام‌های ۶۷

مریم اکبری منفرد و گلرخ ایرایی دو تن از کنشگران مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین به مناسبت سالگرد اعدام‌های سال ۶۷ نامه‌ای سرگشاده خطاب به افکار عمومی نوشته و حفاظت از تاریخ دهه شصت که بخشی از تاریخ ایران است را وظیفه هر ایرانی دانستند.

اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ واقعه‌ای بود که طی آن به فرمان آیت الله خمینی، چندین هزار زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های مرداد و شهریور ۱۳۶۷ به شکلی مخفیانه اعدام و در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند. مریم اکبری منفرد و گلرخ ایرایی دو کنشگر مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین به مناسبت فرا رسیدن سالگرد اعدام‌های مورد اشاره نامه‌ای سرگشاده خطاب به افکار عمومی نوشته و گفتند “آنان رفتند اما با خون خودشان سقف‌های ناباوری و ناامیدی را از هم شکافتند و به اسارت و بندگی و تسلیم و رذالت در هیچ شرایطی تن ندادند؛ چه در میدان تیر و چه بر بالای چوبه‌های دار. آنها بهای سنگین آزادی را پرداختند و جریان روشنگر و رشادت‌های آنها به رغم همه دسیسه‌ها و خاکسترهایی که بر سرشان ریختند هر روز و هر لحظه ادامه یافت."

مریم اکبری منفرد و گلرخ ایرایی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mani

    این جنایتکاران اسلامی چه ها که با این سرزمین و مردمش انجام نداده اند. وقتی قبله ی عالم شان بیابان عربستان است که روزی چند بار برایش به زمین میافتند ، نمیدانند وطن چیست. وقتی الگوی زندگی شان بیابانگردهای وحشی ۱۴۰۰ سال قبل است که میکشتند،غارت میکردند و به کودکان و زنان تجاوز میکردند ما نباید انتظاری جز فاجعه ای هولناک که این تبهکاران بر سر ایران،ایرانی و مردم سرزمین های دیگرآورده اند، میداشتیم.این اهریمن ها مطلقاً فاقد شعور انسانی هستند . به امید روز محو کامل این اهریمنان در ایران.

  • َعلی

    اظهار نظرهایی نظیر جناب بابک در اینجا گواه بر فرسودگی فکری مردمی است که جز نفرت چیزی ازشان بیرون نمیاد. حال اگر این مردم مثلا از طرق قانونی و دمکراتیک تصمیم به نظامی بجز آنچه مد نظر ایشان است گرفتند، حتما باید توهن و عند الزوم کشتشان. دوست عزیز، این بدبختی نظام اسلامی بخش مهمی اش محصول برادران حزب توده و حزبچه های روسوفیلی است که تولید کرد. مشتی ادم شعار زده، بی تحلیل،و کم عمق. تا این افکارتان هست، این حکومت امام زمانی هم بر قرار است. نکته:اگر همون رضا شاه نبود معلوم نبود حضرتعالی با کدوم سواد این کامنتهای شعارگونه را مینوشتید. خوش باشید.

  • بابک

    فعلا که سلطنت طلبا در دوران عافیت بسر میبرن.گویا ددمنشی رژیم اسلامی طی این چهل سال، جنایت اونارو از یاد برده.دیماه گذشته مشتی لات و لوت شعار رضا شاه روحت شاد از خودشون در کردن یهو ربع پهلوی بُل گرفت فک کرد تا شب عید تهروونه تازه تو مصاحبه هاش تمامی اقتصاددانای ایرونی مقیم فرنگ رو هم داشت می آورد....اما صبح پیروزی نزدیکه...ردیابی و محاکمه تمامی دزدان و قطاع الطریقان رژیم اسلامی به اضافه اون تریاکی های سلطنت طلب که سالها اموال ملت رو دزدیدن و به تاراج بردن و امروز مُحق تشریف دارن نیز جز برنامه مبارزان راه آزادی خواهد بود.نه شاه نه شیخ !فقط جمهوری دمکراتیک سکولار...زنده باد ایران.

  • سما

    بخشش! جلاد خون آشامی بر منبر خون نشسته و دشنه آغشته به تمام پلیدی‌های تاریخ و نوادگانش را در قلب بهترین عزیزان کشور فرو کرده، خانواده‌های آنها را بیش از سی سال شکنجه کرده و هر روز جنایتی مرتکب شده است. بخشش! نه بخششی درکار نیست! حتی اگر یک روز از عمر متعفن‌شان باقی مانده باشد باید به دادگاههای عادل کشیده شوند و محاکمه گردند. آنها البته با مثل خودشان طرف نیستند. بسیار تلاش کردند تا مردم را مثل خود کنند، اما موفق نشدند. این آدمخواران باید یاد بگیرند که خوردن گوشت همنوع برای سلامتی‌شان ضرر دارد. و تا آخر عمر در زندان گیاهخواری را پیشه خود سازند. خانواده‌های آنها در گوشه و کنار دنیا باید پولهای مردم را برگردانند و یاد بگیرند که مثل دیگران کار کنند.