ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه بدون موگابه برگزار شد

هشت ماه پس از کودتای نظامی در زیمبابوه، رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب می‌شود. این نخستین انتخابات پس از چهار دهه حکومت رابرت موگابه در زیمبابوه است.

هشت ماه پس از کودتای نظامی در زیمبابوه، رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب می‌شود. این نخستین انتخابات پس از چهار دهه حکومت رابرت موگابه در زیمبابوه است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه پس از چهار دهه حکومت رابرت موگابه

در انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه که از ساعت ۷ صبح دوشنبه ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد به‌وقت محلی آغاز شد، رابرت موگابه دیگر کاندیدا نیست.

کاندیداهای اصلی این انتخابات جانشین موگابه، امرسون منانگاگوا از حزب حاکم «اتحاد ملی آفریقایی زیمبابوه – جبهه میهن‌پرستان» (زانو- پی‌اف) و نلسون چامیسا، رهبر اپوزیسیون از «جنبش برای تغییر دموکراتیک» هستند.

۵,۷ میلیون نفر در این انتخابات می‌توانند شرکت کنند. اگر هیچ کاندیدایی نتواند اکثریت آرا را به‌دست آورد انتخابات در تاریخ ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور به دور دوم خواهد کشید.

امروز همچنین پارلمان جدید انتخاب خواهد شد و انتخابات محلی نیز همزمان برگزار می‌شود.

اپوزیسیون امرسون منانگاگوا را متهم کرده‌ که از امکانات دولتی و رسانه‌ای به سود خود استفاده کرده است.

منانگاگوای ۷۵ ساله که پیش از این وزیر دارایی و وزیر دفاع موگابه هم بود، ۲۴ نوامبر / ۳ آذر سال گذشته سوگند ریاست جمهوری تا انتخابات را ادا کرد. موگابه پیش از دخالت ارتش در رویدادهای این کشور منانگاگوا را از سمت جانشینی خود عزل کرد و او از کشور خارج شد و به آفریقای جنوبی رفت. موگابه همچنین همسر خود، گریس موگابه را جایگزین منانگاگوا کرد و همین موضوع موجب شد تا چنین گمان رود که او قصد دارد همسرش را به‌مرور جانشین خود کند.

پس از آن‌که با فشار حزب حاکم سرانجام موگابه مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد، منانگاگوا نیز به زیمبابوه بازگشت و قدرت را در دست گرفت. او به‌دلیل سرکوب مخالفان در زیمبابوه به «تمساح» معروف است و اکنون وعده اصلاحات و احیای اقتصادی داده است.

با افزایش نرخ بیکاری تا حدود ۹۰ درصد، مردم زیمبابوه با مشاغل کوچک زندگی می‌کنند، برخی نیز راه مهاجرت را در پیش می‌گیرند و اغلب به کشور همسایه آفریقای جنوبی می‌روند.

انتظارات مردم زیمبابوه، پس از پایان دوره موگابه، بسیار زیاد است.

پس از سال‌ها همچنین ناظران بین‌المللی از آمریکا و اتحادیه اروپا بر انتخابات زیمبابوه نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.