ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علت غیبت هاشمی شاهرودی «شیمی درمانی» است

غیبت محمود هاشمی شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت و بیماری او مجدداً خبرساز شده است.  روابط مجمع تشخیص در تماس با خبرگزاری کار ایران گفته او زنده است.

غیبت محمود هاشمی شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت خبرساز شده است.

هاشمی شاهرودی ۷۰ ساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده دارد

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گزارش داده که روابط مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس با این خبرگزاری، مرگ هاشمی شاهرودی را تکذیب کرده است.

روابط عمومی مجمع گفته هاشمی شاهرودی ۷۰ ساله «طبق روال همیشه امروز در بیمارستان تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته است».

یک عضو دفتر هاشمی شاهرودی نیز به خبرگزاری تسنیم گفته او در حال طی کردن دوره درمان است و وضعیتش «مساعد».

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز گفته «ایشان در بیمارستان هستند و وضعیت حالشان همانند گذشته است و حال ایشان نه بهتر و نه بدتر شده است.».

چندی پیش، عکس‌هایی از رأی گیری مجمع تشخیص مصلحت بر سر بازگشت به کار سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد منتشر شد که در آن جلسه رئیس مجمع غیبت داشت.

پیشتر نیز سفر درمانی محمود هاشمی شاهرودی به آلمان خبرساز شده بود. رسانه‌های آلمان ۵ ژانویه / ۱۶ دی از بستری شدن او برای مداوا در کلینیک خصوصی پروفسور مجید سمیعی در شهر هانوفر خبر دادند.

در مدت اقامت هاشمی شاهرودی در آلمان، دادستان این کشور بر اساس شکایت‌های فولکر بک، سیاستمدار آلمانی عضو حزب سبزها، انجمن کردهای مقیم آلمان و انجمن کارگاه پرونده‌ای علیه او تشکیل داد و ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی علیه حضور او در آلمان دست به اعتراض زدند.

او سرانجام صبح پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه / ۲۱ دی ۱۳۹۶ آلمان را به مقصد ایران ترک کرد و بعد در نشستی خبری درباره وضعیت سلامتش توضیح داد و گفت که مشکل روده داشه، پزشکان داخلی اختلاف داشتند و در آلمان در آلمان پزشکان عفونت دیگری را کشف کردند که در ایران تشخیص داده نشده بود.

در آن زمان برخی رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران از سفر درمانی او به آلمان انتقاد کردند. به باور محافظه‌کاران منتقد شاهرودی، او نیز می‌بایست مانند دیگر شهروندان بیمار که استطاعت سفر به خارج کشور را ندارند از امکانات داخلی استفاده می‌کرد.

گفته می‌شد که او با گسترش اعتراضات مجبور شده تا دوره درمانی‌اش را رها کند و به ایران بازگردد.

هاشمی شاهرودی از ۲۴ مرداد ۱۳۷۸ تا ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ریاست قوه قضائیه را به عهده داشته است. در دوران ریاست او بر قوه قضائیه بیش از ۲۰۰۰ نفر از جمله تعداد زیادی از متهمانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند اعدام شده‌اند.

در همین  زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    امیدوارم ایشان و دیگر رهبران جمهوری اسلامی ایران به مرگ طبیعی به درک واصل نشوند و با انقلاب خلق های ایران در دادگاه های خلقی عادلانه محاکمه گردند.

  • شهروند درجه سه

    بسم اله قاصم جبارین امید جان ! اینها از خودگذشتگی میکنند ، ایثار می کنند ، بقاع متبرکه را خالی میگذارند برای ملت فتنه گر ایران، خودشان بیچاره ها با دکتر و آمپول و دارو سر میکنند ! اکنون هم وقت این حرفها نیست ! دفاع از حکومت بعثی سوریه، حرم بشاراست، امتیازدهی به برادر پوتین، حزب اله لبنان، و ... و حوزه های مقدسه علمیه در اولویتند ! با این همه بحران های زیستبومی، ولی امر مسلمین جهان چنان سرگرم دشمن است که وقت ندارد یک نماز باران بخواند که بحران رفع شود !

  • امید

    مردم می گویند چرا هاشمی شاهرودی خود را برای معالجه به حرم حضرت رضا نمی بندد . اگر ایشان اعتقادی به این حرفها ندارد چرا با استناد به این حرفها مردم را بمدت 20 سال در دادگاههای شرعی‌ای که خود بدانها اعتقاد ندارد از دم تیغ گذراند. به چه دلیل مردم باید از فقه دینی این جماعت تبعیت کنند در حالیکه این ملایان خود بدان حرفها اعتقادی ندارند، و با اولین سرماخوردگی به بلاد کفر پناه می‌برند؟ اگر بلاد کفر و تکنولوژی بلاد کفر خوب است، پس اجازه دهند مردم هم از آن بهرمند شوند و روابط را با کشورهای غربی بهبود ببخشند تا همه مردم از آن استفاده کنند. این که نمی‌شود شما تکنولوژی غربی را سانسور کنید به بهانه تهاجم امواج سرطان زا بر مردم بتابانید، و یک شر و وری تحویل مردم بدهید بنام شریعت، و خودتان از غرب به انحاء مختلف استفاده کنید.