ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آن‌ها: راهپیمایی کارگران راه‌آهن در تبریز

از دیگر خبرهای دوشنبه هشتم مرداد ۱۳۹۷: ادامه اعتصاب رانندگان کامیون، اعتراض کارگران نساجی بروجرد، بازاریان در چند شهر مغازه‌های خود را بستند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه هشتم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کارگران راه آهن تبریز روز دوشنبه هشتم مرداد از راه آهن به سوی استانداری راهپیمایی کردند

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون و کمبود سوخت در برخی شهرها  

اعتصاب رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای که از اول مرداد آغاز شده روز دوشنبه هشتم مرداد برای هشتمین روز متوالی ادامه یافت. تصاویر و اخباری از اعتصاب رانندگان در زرین‌شهر اصفهان و چالوس و استان قزوین منتشر شده است.

همچنین گفته می‌شود در نتیجه اعتصاب، پمپ بنزین‌های چالوس و استان قزوین با کمبود سوخت مواجه شده‌اند.

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای پیش از آغاز دور جدید اعتصاب سراسری در بیانیه‌ای خواست‌های خود را در ۱۷ ماده مطرح و اعلام کرده بودند در صورت عدم پاسخگویی به مطالباتشان از اول مرداد دست به اعتصاب خواهند زد.

‍‍اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای دوشنبه یکم مرداد در اعتراض به گرانی قطعات یدکی، بیمه بازنشستگی، بالا بودن هزینه کمیسیون و سایر مطالبات صنفی آغاز شد.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/کمبود-بنزین-در-قزوین.mp4"][/video]

حکومت در روزهای گذشته تلاش کرده با استفاده از شگردهای مختلف از جمله اعلام فروش لاستیک ارزان قیمت، صدور اطلاعیه به نام کامیونداران شهرهای مختلف مبنی بر پایان اعتصاب، و تهدید و ارعاب اعتصاب را در هم بشکند.

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای گفته‌اند اعتصاب به ۸۵ شهر در ۲۵ استان گسترش یافته است.

 در ادامه اعتصاب در راه‌آهن، کارگران در تبریز راهپیمایی کردند

اعتصاب کارگران راه‌آهن روز دوشنبه هشتم مرداد نیز ادامه یافت. کارگران راه‌آهن حوزه آذربایجان که سومین هفته اعتصاب را از سر می‌گذرانند، یکشنبه شب تا صبح دوشنبه هشتم مرداد را در ایستگاه مرکزی راه‌آهن تبریز سپری کردند و امروز از ایستگاه راه آهن آذربایجان به طرف فرمانداری راهپیمایی کردند.

کارگران یکشنبه شب نیز در محل اعتصاب ماندند

کارگران که در روزهای گذشته بارها از استاندار و مدیران راه‌آهن وعده پرداخت مطالبات معوقه را شنیده‌اند اما هنوز مطالباتشان پرداخت نشده بنر بزرگی کنار جایگاه سخنرانی فرماندار نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود:‌ وعده‌های توخالی مدیران راه‌آهن، مسبب اصلی سفره خالی کارگر.

اعتصاب با فراخوان شوراهای کارگران کارگران راه‌آهن و در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق، عدم پرداخت سنوات، مشکل بیمه درمانی و عدم امنیت شغلی آغاز شده است.

دور جدید اعتصاب کارگران راه‌آهن سه هفته پیش از آذربایجان آغاز شد و به چند منطقه دیگر گسترش یافته است. کارگران راه‌آهن سمنان، دامغان، شاهرود، درود، اندیمشک و اسلامشهر نیز به اعتصاب پیوستند.

شرکت تراورس پیمانکار قبلی، ۸ میلیون تومان به هر یک از کارگران بدهکار است و شرکت‌ «گسترش آهن‌راه»، پیمانکار فعلی نیز از ابتدای سال جاری تنها حقوق یک ماه کارگران را آن هم به طور ناقص پرداخت کرده است.

کارگران راه‌آهن زنجان و کارگران راه آهن شمالشرق سمنان و شاهرود و دامغان از چهارشنبه سوم مرداد به اعتصاب پیوسته‌اند.

علاوه بر کارگران شرکت گسترش راه‌آهن، کارگران شاغل در تراورس نیر از چند روز پیش در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد، و عدم امنیت شغلی به اعتصاب دست زده‌اند.

کارگران راه‌آهن آذربایجان که توسط شرکت گسترش راه‌آهن به کار گرفته شده‌اند، دو ماه دستمزد و مطالبات معوق دارند و عدم امنیت شغلی معترض‌اند. کارگران گفته‌اند تا پرداخت مطالبات معوقه به اعتصاب ادامه خواهند داد.

علیار راستگو فرماندار تبریزامروز در پی حضور کارگران در فرمانداری گفت قرار است مدیرکل راه‌آهن  آذربایجان روز سه‌شنبه نهم مرداد جهت پیگیری مطالبات معوقه کارگران به تهران سفر کند.

اعتراض کارگران نساجی بروجرد به تعویق دو ماه حقوق

حدود ۸۰۰ کارگر نساجی بروجرد که دو ماه است مزد نگرفته‌اند، به تعویق مزدها و عدم پرداخت حق سنوات اعتراض کردند.

کارگران گفته‌اند کارفرما مزد ماه‌های خرداد و تیر آنها را نپرداخته و در پرداخت حق بیمه کارگران نیز تاخیر داشته است.

به نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حدود ۱۰۰ تن از کارگران این کارخانه نیز که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، به دلیل عدم پرداخت ۴ درصد سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند بازنشسته شوند.

بازاریان در چند شهر مغازه‌های خود را بستند

بازاریان چند شهر در اعتراض به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال روز دوشنبه ۸ مرداد مغازههای خود را بستند.

خبر و تصاویری از اعتصاب در بازار سلطانی، زند و طلافروشان در تهران، بازار طلا و جواهر و بازار آغری تبریز، بازار خیابان قزوین در کرج و نیز اعتصاب در تاکستان، بندرعباس و قشم در رسانههای اجتماعی منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.