ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آن‌ها: حمایت سندیکای اتوبوسرانی تهران از اعتصاب رانندگان کامیون

عکس: همدان، کامیون‌ها از حرکت بازایستاده‌اند. اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف ادامه دارد. از خبرهای دیگر: تدام تظاهرات در گوهردشت، سیزدهمین روز اعتصاب کارگران راه‌آهن.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهارشنبه دهم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

دومین روز تظاهرات علیه گرانی در گوهردشت

در دومین روز اعتراضات خیابانی در ایران، عصر چهارشنبه ۱۰ مرداد گوهردشت کرج شاهد حضور مردم در خیابان‌ها بود. معترضان شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «پول ما چی شده، خرج بسیجی شده» سر دادند. تصاویر و ویدئوهایی از این اعتراض‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد زیادی از نیروهای نظامی و پلیسی در خیابان حضور دارند.

صبح روز امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد) نیز اصفهان شاهد اعتراض گسترده خیابانی بود. گزارش‌هایی مبنی بر شلیک گاز اشک‌آور و خشونت ماموران پلیس به معترضان منتشر شده است. همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از دستگیری گسترده معترضان خبر می‌دهند.

در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی از آغاز تظاهرات در تهران و رشت نیز منتشر شده است. شمار معترضان در تهران هنوز کم تعداد گزارش می‌شود. در رشت رانندگان خودروها به صورت ممتد بوق ماشین‌های خود را به صدا درآوردند.

گزارش کامل اعتراضات صبح را اینجا بخوانید:

حمایت سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد از اعتصاب رانندگان

اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف ادامه دارد. این‌بار رانندگان کامیون وناوگان حمل و نقل بین‌جاده‌ای در همدان در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان دولتی مبنی بر کاهش نرخ عوارض و تعرفه، پرداخت حق بیمه رانندگان سهم دولت و همچنین افزایش قیمت تجهیزات خودرو اعتصاب کردند.

اعتصاب کامیونداران و رانندگان بین‌جاده‌ای از یکم مرداد آغاز شده است. منابع خبری نزدیک به کامیونداران و رانندگان گزارش‌هایی مبنی بر تهدید رانندگان توسط نیروهای امنیتی منتشر کردند. به‌رغم این تهدیدها اما اعتصاب رانندگان برای دهمین روز پیاپی ادامه یافت.

اعتصاب رانندگان سوخت‌رسانی در برخی مراکز توزیع سوخت در شهرهای مختلف را مختل کرده و موجب اعتراض‌های مردمی شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز امروز گزارش کرد که بنزین در شهرهای فریدونکنار، بابلسر، سرخرود، قائم‌شهر و محمودآباد به سختی پیدا می شود و مردم برای تامین سوخت یا باید به شهرهای مجاور بروند و یا اینکه در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران نیز با صدور بیانیه‌ای از مطالبات رانندگان کامیون حمایت کرده است. این تشکل کارگری همچنین خواهان بر آورده شدن خواسته های رانندگان کامیون شده و از همه‌ کارگران، معلمان و تشکل‌های مستقل کارگری دعوت کرده است تا با اعلام همبستگی خود رانندگان کامیون را تا احقاق حقوقشان یاری دهند.

رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای پیش از این نیز در یک اعتصاب سراسری توزیع سوخت در ایران را مختل کردند. این اقدام سبب شد که سپاه پاسداران وسائل نقلیه خود را برای توزیع سوخت و حمل و نقل کالاها به کار بگیرد.

در پی این وضعیت کمیته ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات رانندگان تشکیل شد. به گفته رانندگان مذاکره با این کمیته به نتیجه نرسیده است.

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران راه‌آهن

صدها کارگر شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌ آهن ایران برای سیزدهمین روز پیاپی دست از کار کشیدند. اعتصاب کارگران خطوط راه‌آهن از ۲۹ تیر آغاز شده است. این کارگران می‌گویند که بیش از شش ماه حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به دنبال اعتراضات گسترده کارگران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی قرارداد پیمانکاری با شرکت ایران تراورس را لغو و شرکت راه‌آهن گستر را جایگزین آن کرده است.

کارگران راه‌آهن طی روزهای گذشته با تجمع در چندین ایستگاه قطارها، مانع تردد آنها شدند. شمار کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن کشور حدود هفت هزار تن اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزادی

    خامنه ای ! استعفا استعفا ! خامنه ای حیا کن ، حکومتو رها کن !

  • سامان

    آفرین ! تنها نگذارید. همبستگی و هشیاری ملی شرط پیروزی است. این ولی امر مسلمین جهان به کسی رحمی ندارد. این بحرانها اگر فروکش کندموجی از دستگیریها و سرکوبها و اعدامها در پیش خواهد بود (اگر بتواند). هدف اصلی : اصلاح قانون اساسی، حذف ولایت فقیه و گذاشتند اصلهایی که حقوق شهروندی، حقوق فردی و اجتماعی و اراده ملی در آن باشد.