ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت الله مشهور به «سلطان شکر» علیه دولت و  فساد اقتصادی بیانیه داد

آیت‌الله مکارم شیرازی، که خود و خانواده‌اش متهم به تجارت انحصاری و مافیایی شکر اند، از قوه قضایه خواسته تا با «قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کند» تا «جرثومه‌های فساد به سرعت برچیده» شوند

آیت‌الله مکارم شیرازی که خود و خانواده‌اش متهم به تجارت انحصاری و مافیایی شکر اند، از قوه قضاییه خواسته تا با «قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کند» تا «جرثومه‌های فساد به سرعت برچیده» شوند.

ناصر مکارم شیرازی از دولت خواست: با مدیریت مهاجرت‌ها از تغییر بافت قم جلوگیری کند.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد، ناصر مکارم شیرازی در بیانیه‌ای شدیدالحن با اشاره به تورم شدید و بالا رفتن جهشی قیمت‌ها و مشکلات معیشتی مردم، خواستار ابتکار عمل دولت و شدت عمل قوه قضایه شد.

در این بیانیه، کفایت اقتصادی دولت روحانی زیر سؤال رفته و آمده است:

«[مردم] معتقدند تیم اقتصادی دولت ضعیف است (...) چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟ چرا به جای اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس می‌کنند؟ چرا نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکارهای اقتصادی از طریق استقراض از بانک مرکزی، بی‌حساب و کتاب افزوده می‌شود؟»

دیروز (چهارشنبه) نیز ۸۰ نفر از نمایندگان نیز خواهان کشاندن روحانی به مجلس و طرح سئوال‌هایی در باره اوضاع اقتصادی کشور شده بودند.

مکارم شیرازی همچنین در بیانیه‌اش از قوه قضایه خواسته تا با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

او با اشاره به به مسأله «سأله چهار، پنج هزار خودروی قاچاق» نوشته: «اگر ده، بیست نفر از آن‌ها [مفسدان اقتصادی] با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود و اگر آن‌ها به افراد صاحب نفوذی مربوط اند ـ که حتماً مربوط اند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پای میز محاکمه بکشند و با محاکمه سریع، حکم آن‌ها را اجرا کنند و آن‌ها را با مجازات شدید، مجازات کنند، به یقین کسی جرأت نمی‌کند که سرمایه‌های عظیم مردم را به حساب خود بریزد.»

مکارم شیرازی در حالی خواستار برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی شده که خود و خانواده‌اش متهم به تجارت انحصاری و مافیایی شکر هستند. گفته می‌شود پسر و داماد او از واردکنندگان اصلی شکر در ایران‌اند.

منتقدان می‌گویند که قطع پرداخت سوسبسید به تولیدکنندگان شکر داخلی در سال ۱۳۸۵ به دست احمدی‌نژاد –که به ورشکستی تولیدکنندگان داخلی شکر و بیکاری کارگران صنعت شکر منجر شد— تحت فشار او صورت گرفته است.

آیت‌الله نوری همدانی نیز درسخنانی مشابه از قوه قضائیه خواسته «با هر کسی در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند و موجب افزایش مشکلات مردم شود، به عنوان یک خائن باید برخورد شود.»

در پی اعلام خروج آمریکا از برجام و قبل از آغاز رسمی تحریم‌ها، قیمت ارز و طلا در ایران افزایش چشمگیری یافته است. گرانی‌، تورم و بیکاری شهروندان را در خصوص چشم‌انداز اقتصادی ایران نگران کرده است. در سه روز گذشته، مردم در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، اهواز، رشت و ساری برای اعتراض به خیابان آمده‌اند.

همزمان با گسترش بحران اقتصادی  و اعتراضات معیشتی، به‌رغم آن‌که مسئولان جمهوری اسلامی از حفظ وحدت سخن می‌گویند، کشمکش‌ها در میان آن‌ها بیشتر شده است.
نخستین بسته تحریمی علیه ایران از چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا در می‌آید. اما دومین دور تحریم‌های آمریکا که فروش نفت ایران را هدف قرار خواهد داد، از چهارم نوامبر امسال (آبان) آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد

    به این می‌گویند جیغ بنفش از ترس سرنگونی! این آدم عاقل خوب می‌داند که سر تسبیح فساد سیستماتیک به بیت رهبری می‌رسد، بهمین دلیل این حرفها را بیان می‌کند تا خود را از مهلکه برهاند. اما غافل است از مردابی که در آن هر لحظه بیشتر فرو می‌رود، و آن پوکیدن نظام فاسدی است که بر اثر نشستن بر شاخ و بُن بُریدن به این روز دچار شده است!

  • آزادیخواه

    آقای سلطان شکر از این شکرا زیاد میخورن همتون سر و ته یک کرباسید مردم ما الان هم نمیدونن چطور سرنوشت خودشونو تعیین کنن این از انتخاب خانم روحانی با حمایت های خاتمی اونم از حمایت هایی که از جلادهایی مانند کروبی و میر حسین موسوی کردن به نظرم امریکا یی ها اونا رو از ما بهتر میشناسن راست گفتن چیزی به نام احزاب میانه رو در کشور نداریم تا این آیت الله ها باشن مون همینه بسه از خواب غفلت بیدار شیم

  • آذران

    رئیس جامعه المصطفی العالمین و واردکننده شکر چه شکرها میخورد ! امسال بودجه جامعه المصطفی العالمین (؟!) 305 میلیارد تومان شده، بجز پولهای دیگری که میگیرید ! کارش هم پذیرش طالبان خارجی و پرورش آخوند برای خارج کشور است ! پول این مردم نگونبخت چه جوری هدر میرود ! بجای اثر مثبت، آخوند پرورش می یابد ! این آدم مانند رهبرش آدرس ریشه فساد را جای دیگری میدهد. همه میدانند ریشه فساد در تمر کز قدرت در دست یک حاکم دائمی است که نمی توان برکنارش کرد. بقیه معلول این علت هستند. هر روز ساعت هفت و نیم شامگاه مردم در نزدیکترین میدان به خانه خود جمع شوند. شعار هم لازم نیست مگر جمعیت زیاد باشد. هر روز

  • farid

    شعار مرگ بر #خامنه‌ای در گوهردشت #کرج شعار «این ماه، ماه خونه، آخوند سرنگونه» در تظاهرات شیراز تظاهرات در اهواز با شعار «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست» - دوران دروغ و بگیر و بده و قرارداد محرمانه الکی ٬ بسر آمده. راهی غیر ازتوقف همیشگی لشکر کشی و موشک و بمب و سرکوب ندارید وگرنه دلار به ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید. فکر میکنید مردم گرسنه و بیکار ایران شما را با افکار قرون وسطایی تان برای همیشه تحمل میکنند؟

  • ذبیحی از قم

    این سلطان شکر قیافه اش شده مثل کله قند. اما بنده از شهر قم براتان مینویسم تا کنون چندین اقدام برای قتل ایشون توسط مردم خنثی شده. همچنین چند بار در منزل ایشون کوکتل مولوتوف کاذب انداختند و دو بار کوتل مولوفی که خنثی شدند. در هر حال ایشون به شدت مورد تهدید مردم است و بسیار در ترس و نگرانی برای همین تعداد نگهبانهای اطرف بیت ایشون بیش از سه برابر شده. اینروزها روزی نیست که چندین تعرض به خانه بیوت روحانیون و مداحها نشود و یا در خیابان مورد فحش و توهین قرار نگیرند. اآیت الله ها و مداحها به شدت چشمانشان به این ورق است دارد برمی گردد!شعاری بسیار حشنی که در کوچه و خیابان دیده میشود حاکی از روزهای وحشتناکی ست برای روحانیون و مداحان. برای همین گروهی از روحانیون و مداحان با تزویر و ریا دارند وانمود می کنند که نه تنها مخالفند بلکه از اول مخالف بوده اند. در هر حال روحانیون روزهای سختی را باید انتظار بکشند.

  • Mani

    وقتی ذهن انسان چیزی را پذیرفت خود(ذهن) تبدیل به آنچیز میشود. اسلامگرایان چون آخوندها،داعش،القاعده ،طالبانها و بقیه جنایتکاران اسلامگرا خود تبدیل به آن چیزی شده اند که از کودکی در ذهن آنان جای گرفته است. آنان نیز چونان الگوهای خود از ۱۴۰۰ سال قبل براحتی غارت میکنند،میکشند،تجاوز میکنند و یا نابود میکنند.مردم سرزمین ایران حدود ۱۴۰۰ سال است که دچار این نابودی در ذهن وآگاهی انسانی خود شده اند.با محو آخوند و آخوندیسم و تبدیل مساجد به مراکز تحصیل علوم مدرن و... میتوانیم بتدریج از این دوره ی بسیار تاریک و هولناک خارج شویم و مسیر تکاملی مان را دوباره شروع کنیم.

  • مهربون

    جناب سلطان شکر, با آن سوابقی که دارد لطف کند شکر اضافی نخورد! بنده هم یک فتوا از طرف مردم ایران خطاب به ایشان میگویم: « بسم‌الله الرحمن الرحیم الیوم خوردن خمس و زکات و رانت حکومتی بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام بوده و "حرام" است.»