ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو مشاور آمريکايی در وزارت کشور افغانستان کشته شدند

<p>وزارت کشور افغانستان اعلام کرد دو شهروند خارجی به ضرب گلوله در داخل ساختمان اين وزارت در کابل کشته شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در اطلاعيه&zwnj;ای که روز شنبه ششم اسفند ماه از سوی وزارت کشور افغانستان منتشر شده، آمده است اين دو شهروند خارجی که از&quot; همکاران بين&zwnj;المللی اين وزارت&quot; می&zwnj;باشند بعد از ظهر شنبه به قتل رسيده&zwnj;اند.</p> <p>وزارت کشور افغانستان به چگونگی مرگ اين افراد اشاره&zwnj;ای نکرده اما گفته است که تحقيقات در مورد اين حادثه آغاز شده است.</p> <blockquote> <p>کشته شدن اين مشاوران آمريکايی وزارت کشور افغانستان در حالی اعلام می&zwnj;شود که تظاهرات در مناطق مختلف افغانستان در اعتراض به &quot;بی&zwnj;حرمتی&quot; سربازان آمريکايی به قرآن،&zwnj; وارد پنجمين روز خود شده است</p> </blockquote> <p>آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان نيز با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای مرگ دو عضو اين سازمان را تأئيد کرد اما در مورد چگونگی بروز اين رويداد و هويت کشته&zwnj;شدگان چيزی نگفته است.</p> <p>اما يک منبع وزارت کشور افغانستان گفت دو فرد کشته شده از جمله مشاورين اين وزارت و شهروندان آمريکا هستند.</p> <p>به گفته اين منبع پس از بروز اين رويداد، راه&zwnj;های ورودی به وزارت کشور از سوی نيروهای امنيتی افغانستان و آيساف مسدود و تمام مشاورين خارجی به خارج از ساختمان وزارت کشور انتقال داده شدند.</p> <p>کشته شدن اين مشاوران آمريکايی وزارت کشور افغانستان در حالی اعلام می&zwnj;شود که تظاهرات در مناطق مختلف افغانستان در اعتراض به &quot;بی&zwnj;حرمتی&quot; سربازان آمريکايی به قرآن،&zwnj; وارد پنجمين روز خود شده است.</p> <p>روز شنبه در يکی از اين اعتراض&zwnj;های خونين،&zwnj; دست کم سه تن در شهر قندوز در شمال افغانستان کشته و ۵۱ تن از جمله سه مأمور پليس مجروح شدند.</p> <p>معترضان با سردادن شعار &quot;مرگ بر آمريکا&quot; به سوی دفتر يوناما يا هيأت معاونت سازمان ملل برای افغانستان،&zwnj; با سنگ و چوب حمله کردند.</p> <p>صالح محمد&zwnj; از مسئولين پليس قندوز گفت چندين غرفه در اطراف ساختمان يوناما از سوی معترضان به آتش کشيده شد اما نيروهای امنيتی مانع از ورود آنان به ساختمان شده و اوضاع را در کنترل گرفتند.</p> <p>اين تظاهرات خونين به رغم عذرخواهی فرمانده آيساف،&zwnj; وزير دفاع و رئيس جمهور آمريکا از پنج روز پیش به اين سو ادامه داشته است.</p> <p>تا اکنون دست کم ۲۵ تن از جمله دو سرباز آيساف در جريان تظاهرات اعتراضی به &quot;بی&zwnj;حرمتی&quot; سربازان آمريکايی به قرآن،&zwnj; کشته و بيشتر از ۱۸۰ تن که در بين آن&zwnj;ها شمار زيادی از نيروهای امنيتی افغانستان ديده می&zwnj;شود، مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد دو شهروند خارجی به ضرب گلوله در داخل ساختمان اين وزارت در کابل کشته شده‌اند.

در اطلاعيه‌ای که روز شنبه ششم اسفند ماه از سوی وزارت کشور افغانستان منتشر شده، آمده است اين دو شهروند خارجی که از" همکاران بين‌المللی اين وزارت" می‌باشند بعد از ظهر شنبه به قتل رسيده‌اند.

وزارت کشور افغانستان به چگونگی مرگ اين افراد اشاره‌ای نکرده اما گفته است که تحقيقات در مورد اين حادثه آغاز شده است.

کشته شدن اين مشاوران آمريکايی وزارت کشور افغانستان در حالی اعلام می‌شود که تظاهرات در مناطق مختلف افغانستان در اعتراض به "بی‌حرمتی" سربازان آمريکايی به قرآن،‌ وارد پنجمين روز خود شده است

آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان نيز با انتشار اطلاعيه‌ای مرگ دو عضو اين سازمان را تأئيد کرد اما در مورد چگونگی بروز اين رويداد و هويت کشته‌شدگان چيزی نگفته است.

اما يک منبع وزارت کشور افغانستان گفت دو فرد کشته شده از جمله مشاورين اين وزارت و شهروندان آمريکا هستند.

به گفته اين منبع پس از بروز اين رويداد، راه‌های ورودی به وزارت کشور از سوی نيروهای امنيتی افغانستان و آيساف مسدود و تمام مشاورين خارجی به خارج از ساختمان وزارت کشور انتقال داده شدند.

کشته شدن اين مشاوران آمريکايی وزارت کشور افغانستان در حالی اعلام می‌شود که تظاهرات در مناطق مختلف افغانستان در اعتراض به "بی‌حرمتی" سربازان آمريکايی به قرآن،‌ وارد پنجمين روز خود شده است.

روز شنبه در يکی از اين اعتراض‌های خونين،‌ دست کم سه تن در شهر قندوز در شمال افغانستان کشته و ۵۱ تن از جمله سه مأمور پليس مجروح شدند.

معترضان با سردادن شعار "مرگ بر آمريکا" به سوی دفتر يوناما يا هيأت معاونت سازمان ملل برای افغانستان،‌ با سنگ و چوب حمله کردند.

صالح محمد‌ از مسئولين پليس قندوز گفت چندين غرفه در اطراف ساختمان يوناما از سوی معترضان به آتش کشيده شد اما نيروهای امنيتی مانع از ورود آنان به ساختمان شده و اوضاع را در کنترل گرفتند.

اين تظاهرات خونين به رغم عذرخواهی فرمانده آيساف،‌ وزير دفاع و رئيس جمهور آمريکا از پنج روز پیش به اين سو ادامه داشته است.

تا اکنون دست کم ۲۵ تن از جمله دو سرباز آيساف در جريان تظاهرات اعتراضی به "بی‌حرمتی" سربازان آمريکايی به قرآن،‌ کشته و بيشتر از ۱۸۰ تن که در بين آن‌ها شمار زيادی از نيروهای امنيتی افغانستان ديده می‌شود، مجروح شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.