ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اهواز، یک روز پس از اعتراضات: قطع برق، هجوم گردوغبار

برق در برخی نواحی اهواز قطع شده است. همزمان اداره کل محیط زیست خوزستان میزان گرد و غبار در این مرکز این استان را را ۴,۵ برابر حد مجاز اعلام کرد.

برق برخی نواحیِ اهواز قطع شده است. همزمان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گرد و غبار در این مرکز این استان را ۴,۵ برابر حد مجاز اعلام کرد.

تابستان داغ اهواز: کمبود آب، قطعی برق، هجوم ریزگرد و اعتراضات/ عکس از خوزنیوز

روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که قطع برق «نه ناشی از کمبود برق، بلکه به دلیل افزایش پیک مصرف برق» است. این روابط عمومی در بیانیه خود دلایل دیگری هم برای قطعی برق برشمرده: «از دیگر علت قطعی برق های موقت سیم بریدگی، فیوز سوزی و کابل سوزی ناشی از مصرف بالا است».

اما خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) در گزارشی نوشت «قطعی برق در برخی نقاط اهواز مردم را کلافه کرد».

یک شهروند اهوازی به این خبرگزاری گفت:

«برق در یک روز تعطیل قطع شده است. چطور ممکن است این زمان پیک مصرف برق باشد؟ قطعی برق‌های مکرر علاوه بر آنکه آرامش و آسایش مردم را مختل می‌کند بلکه به وسایل برقی نیز صدمه وارد می‌کند».

اهواز که همین ماه پیش با  ثبت دمای ۵۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین شهر ایران بود، تابستانی داغ را از سر می‌گذراند.

پیش‌بینی می‌شود هوای این شهر که امروز ۱۲ مردادماه، ۴۴ درجه سانتیگراد اعلام شده، در ۱۰ روز آینده مجدداً به ۴۹ تا ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

گرمای بی‌سابقه امسال ایران اما در خوزستان با بحران کم‌آبی نیز همراه شده است.

روز گذشته، نیز شماری از شهروندان اهوازی در اعتراضات به موج گرانی و نابه‌سامانی و در پاسخ به فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به خیابان آمدند. اما علاوه بر این تجمع، در هفته‌های گذشته، مردم در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بارها در اعتراض به کیفیت پایین و شوری آب دست به اعتراض زده بودند.

در اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ نیز خوزستان یکی از کانون‌های اصلی ناآرامی بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.