ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان به هفت سال و نیم حبس

این خبر را امیر رئیسیان، از وکلای محمد حبیبی اعلام کرد: «بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های محمد حبیبی یک و نیم برابر شده و مجازات اشد قابل اجرا است».

محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیات مدیره کانون معلمان استان تهران در دادگاه بدوی به هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

حکم حبس محمد حبیبی علی‌رغم اعتراض‌های گسترده برای آزادی او صادر شد ــ تصویر آرشیوی

این خبر را امیر رئیسیان، از وکلای محمد حبیبی اعلام کرد. او به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: «بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های محمد حبیبی یک و نیم برابر شده و مجازات اشد قابل اجرا است».

دادگاه بدوی او یکم مرداد ماه ۹۷ به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برگزار شده بود.

امیر رئیسیان در توضیح این حکم گفت:

«محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است».

محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران که در جریان تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود، پس از گذشت بیش از دو ماه همچنان در تیپ چهار این زندان نگهداری می‌شود. این در حالی است که چند روز پس از برگزار شدن تجمع مورد اشاره و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه، تمامی بازداشت‌شدگان این تجمع به غیر از محمد حبیبی با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

روز چهارم تیر ماه، نامه‌ای با‌ درخواست آزادی محمد حبیبی با امضای شش هزار و ۵۰۰ معلم و فعال مدنی به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده است.

اتهامات آقای حبیبی «تبلیغ علیه نظام» به دلیل یادداشت‌هایش در کانال کانون صنفی معلمان، «اخلال در نظم عمومی» از طریق شرکت در تجمعات صنفی و «اجتماع و تبانی» به دلیل عضویت در کانون صنفی معلمان عنوان شده بود.

محمد حبیبی پیش‌تر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.