ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین کشته در دور تازه اعتراضات در ایران

خبرگزاری فارس از کشته شدن یک معترض در کرج خبر داده. همزمان پلیس راه‌های منتهی به اشتهارد را مسدود و در برخی مسیرها از ساعت ۱۸ شنبه منع رفت و آمد ایجاد کرده.

منابع نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کردند که جمعه شب، در چهارمین روز تظاهرات ضد حکومتی، یک معترض در کرج به ضرب گلوله کشته شد.

شنبه ۱۳ مرداد معترضان در اشتهارد مجدداً به خیابان آمدند

این خبر را فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران منتشر کرده و نوشته این معترض به ضرب گلوله افراد ناشناس در کرج کشته شده.

این خبرگزاری در گزارش خود از بازداشت دستکم ۲۰ تن در اعتراضات جمعه شب کرج خبر داده است.

شهرستان کرج و اشتهارد در استان البرز  از اصلی‌ترین کانون‌های اعتراضات در چند روز گذشته بودند.

خیرالله ترخانی، سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استاندار البرز ۱۳ مرداد ماه درباره اعتراضات این استان و شهر کرج گفته «در این مدت سعی کردیم با این تجمعات مماشات کنیم و به حرف‌های آنان گوش کنیم اما دیدیم که این مطالبات اقتصادی نیست و کاملاً ساختارشکنانه است». سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استاندار البرز نیز همچون عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور منشاء اعتراضات را به خارج کشور مرتبط دانست و گفت: «تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست».

در روزهای گذشته نیروهای امنیتی در استان البرز برای متفرق کردن معترضان به خشونت و استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند.

مقررات منع رفت و آمد در استان البرز

بنابر آخرین گزارش‌ها از دور تازه اعتراضات ضد حکومتی در ایران، شنبه ۱۳ مرداد ماه پلیس مسیرهای منتهی به گوهردشت را مسدود کرده است.

پلیس راهنمایی رانندگی البرز همچنین برای تردد وسایل نقلیه در گوهردشت و ماهدشت و شماری دیگر از نقاط این استان، از ساعت ١٨ شنبه مقررات منع رفت و آمد وضع کرده است: «تردد وسایل نقلیه از مسیر‌های پل شهدای روحانی، بلوار استقلال به خیابان مطهری، میدان رستاخیز به فلکه اول و تقاطع سه باندی و بلوار ماهان به فلکه اول ممنوع خواهد بود».

مشخص نیست کدام مرجع رسمی دستور برقراری مقررات منع آمد و شد را در استان البرز صادر کرده است. اما بنابر اصل ۷۹ قانون اساسی اعلام حکومت نظامی ممنوع است مگر به تصویب مجلس و در شرایط جنگی و اضطراری.

با این حال، بنا به اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان در اشتهارد کرج شنبه ۱۳ مرداد در پنجمین روز متوالی از دور تازه اعتراض‌های سراسری بار دیگر به خیابان‌ ریختند. معترضان شعار می‌دادند: «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم».

گزارش‌های از فضای امنیتی در اشتهارد حکایت می‌کند و نیروهای لباس شخصی برای مقابله با مردم مستقر شده‌اند.

شب گذشته نیز فضای شهر اشتهارد ملتهب بود. علی هندیانی، رئیس حوزه عملیه امیرالمومنین در اشتهارد شنبه به خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گفت که ۹ شب گذشته به وقت محلی ۵۰۰ معترض به این حوزه عملیه حمله کردند و شیشه‌های آن را با سنگ و آجر شکستند. او از سردادن «شعارهای هنجارشکنانه» در حین این تجمع خبر داد.

او گفته پلیس خانه به خانه به دنبال مسببان این حادثه است.

بدین ترتیب تظاهراتی که در نخستین روز خود از محله شاپورنو اصفهان و چند شهر دیگر آغاز شد، اکنون وارد پنجمین روز شده است. راهپیمایان به گرانی و نابه سامانی اقتصادی و بیکاری معترضند و شعارهایِ تندی علیه نظام مستقر در ایران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی سر می‌دهند. در چند روز گذشته تهران، شیراز، کرمانشاه، زیبا شهر قزوین و قهدریجان از جمله شهرهای ناآرام ایران بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    تظاهرات در #شیراز با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه #تظاهرات_سراسری شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

  • کارگر

    تظاهرات در #تهران توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه #تظاهرات_سراسری شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

  • کارگر

    وارد آغاز دوره حکومت نظامی شده ایم؟ ▪️اردوی کار: در پنجمین روز دور جدید اعتراضات معیشتی و ضد دیکتاتوری با بستن گوهردشت عملا وارد فاز حکومت نظامی شده ایم. مسیرهای منتهی به گوهردشت را بستند و تردد وسایل نقلیه در مسیرهای منتهی به فلکه اول رجایی شهر را از 6 عصر به بعد ممنوع کردند. این ممنوعیت فرق زیادی با حکومت نظامی ندارد. ▪️امروز در تهران جو شدیدا امنیتی بود و قدم به قدم مامور ایستاده بود. در برابر تئاتر شهر تعداد ماموران حتی از شهروندان بیشتر بود. ▪️این وضع نمی تواند دوام داشته باشد. حکومت بی ریشه تر از آن است که بتواند در برابر ادامه تظاهرات مسالمت آمیز مردم، پیوستن شهرهای بیشتر، تلفیق تظاهرات خیابانی با شکل های مختلف اعتراض، نظیر درهم شکستن مبتکرانه خط قرمزها، و اعتراضات صنفی و مطالباتی پیگیر و زنجیره ای دوام بیاورد.

  • کارگر

    "مرگ بر دیکتاتور" "ملت گدایی می‌کنه، آقا خدایی می‌کنه" قم (محله نیروگاه) - شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

  • کارگر

    تظاهرات را از محله های خودمان شروع کرده و بسوی میدانهای اصلی حرکت کنیم تهران دارای ۲۲ منطقه ست که هر منطقه چندصد هزار نفر جمعیت داره. یعنی به اندازه یک شهر. اما در فراخوان ها فقط از چند میدان مرکزی نام برده میشود. شکل تجمعات اعتراضی از پارسال توی تهران نشون داده که مردم اراده نمیکنن از محله خودشون برن تا میدون انقلاب یا آزادی یا ونک. پس باید الگوی تظاهرات تغییر کنه و از محله ها شروع بشه. اونوقت مردم خیلی راحت در تظاهرات شرکت می کنند. همان اتفاقی که در گوهردشت افتاد. محله های جنوب شهر برگ برنده انقلاب مردم هستند. اگر در محله هایی مثل فلاح، جوادیه، یافت آباد، خزانه، نازی آباد، جیحون، شاه عبدوالعظیم، افسریه، و . . . تظاهرات راه بیفتد ارتش و سپاه هم نمیتوانند جلودار بچه های جنوب شهر باشند. پراکندگی تجمعات هم میتواند حضور مردم را بیشتر کند و هم باعث ناتوانی مزدوران سرکوبگر می شود. البته در مرحله دوم باید جمعیت از محله ها به سمت میدان های اصلی بروند و به هم ملحق شوند. بهترین محل تجمع در هر یک از مناطق ۲۲ گانه تهران: 1_ تجریش، ایستگاه مترو 2_ سعادت آباد میدان کاج _ آریاشهر، فلکه دوم 3_ میدان ونک_ پاسداران برج سفید 4_ فلکه سوم تهرانپارس 5_ میدان پونک 6_ چهارراه ولیعصر 7_ چهارراه نظام آباد 8_ هفت حوض، مترو سرسبز 9_ خیابان آزادی تقاطع بهبودی 10_ رودکی تقاطع آذربایجان 11_ میدان راه آهن 12_ چهارراه گلوبندک 13_ میدان ژاله به سمت پیروزی 14_ میدان خراسان 15_ پانزده متری دوم افسریه 16_نازی آباد، بازار دوم 17_خیابان امامزاده حسن 18_ میدان معلم 19_ بلوار شکوفه روبروی بازار عبدل آباد 20_ شهرری، میدان اصلی 21_ تهرانسر، بلوار اصلی ....... پس سعی کنیم تظاهرات را از محله های خودمان شروع کرده و با ملحق شدن مردم بسوی میدانهای اصلی حرکت کنیم به امید پیروزی

  • کارگر

    آغاز تظاهرات روزانه در کرج ▪️اردوی کار: براساس گزارشات رسیده تظاهرات مردم علیه فقر و فساد و دیکتاتوری در اشتهارد کرج امروز شنبه 13 مرداد آغاز شده است. مردم شعار می دهند: "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم"

  • کارگر

    فراخوان به اعتراض در محلات تهران اردوی کار: در شبکه های اجتماعی فراخوان هایی برای اعتراض مردم تهران در مناطقی چون عبدل اباد ، نعمت اباد، چهاردانگه، امیر اباد، اسلامشهر، اکبراباد، سبزدشت، گلستان، صالح اباد، حسن اباد، سلطان اباد، قلمیر، ادلان، رباط کریم برای عصر امروز شنبه منتشر شده است

  • کارگر

    امروز، ۱۳ مرداد؛ شروع تظاهرات زحمتکشان در یافت آباد تهران

  • کارگر

    بعدظهر شنبه ۱۳ مرداد،تصاویری دیگر از تجمع کسبه کوچه یخچال و بستن مغازه ها دراعتراض به افزایش نرخ ارز و مشکلات اقتصادی

  • کارگر

    دستگیری گسترده جوانان در چهار راه ولیعصر ▪️اردوی کار: حدود 20 دقیقه پیش از تهران خبر رسیده که حجم سرکوب بشدت بالاست. لباس شخصی ها امشب ولیعصر را قرق کرده اند. شاهدان عینی گفته اند که حداقل 10 نفر بازداشت شده اند. ▪️روز گذشته دهها نفر در تهران دستگیر شدند. براساس برخی گزارش ها زنان دستگیر شده را به زندان قرچک برده اند.

  • کارگر

    تظاهرات در تهران. دم پل کالج و پیش از حملە نیروهای لباس شخصی سپاه از قرارگاەهای مقداد و علی . مردم شعار میدهند "ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد"

  • کارگر

    شروع تظاهرات مردم قم با شعار: ” مرگ بر ديكتاتور“ ” اى قمى باغيرت، حمايت حمايت“ ”اسلامو پله كردن مردمو ذله کردن