ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات طالبان در مناطق مختلف افغانستان جان چندین نفر را گرفت

مقامات افغانستان اعلام کردند در حملات طالبان به غرب و شرق این کشور دست‌کم ۱۲ نفر از جمله چهار زن در تیراندازی متقابل کشته شدند.

گروه طالبان بار دیگر دست به حملات تازه‌ای در افغانستان زده‌ است. آن‌ها در غرب و شرق این کشور دست‌کم ۱۲ نفر را کشتند. در این میان، چهار زن در تیراندازی بین طالبان و نیروهای دولتی کشته شدند.

نیروهای طالبان ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش آسوشیتدپرس، محمدناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفته است که طالبان به یک پست بازرسی نظامی در غرب کشور حمله کرده و چهار سرباز را کشته و شش نفر دیگر را زخمی کردند.

حمله به منطقه بالابلوک شب گذشته، دوشنبه ۶ اوت / ۱۵ مرداد آغاز شد  تا سپیده‌دم سه‌شنبه ادامه داشت.

محمدناصر مهری می‌گوید نیروی هوایی افغانستان برای مقابله با طالبان فراخوانده شد و در حملات هوایی ۱۹ نفر از افراد طالبان کشته و ۳۰ نفر دیگر از آن‌ها زخمی شدند. به‌گفته او نیروهای طالبان عقب‌نشینی کرده و اکنون اوضاع منطقه در کنترل است.

در ولایت لوگر، در جریان تیراندازی بین نیروهای طالبان و ارتش افغانستان چهار زن کشته و چهار کودک زخمی شدند.

حسیب‌الله ستانکزی، عضو شورای ولایتی گفته که این تیراندازی بعد از ظهر دوشنبه در نزدیکی پل عَلَم، مرکز این ولایت رخ داده است. او درباره کشته شدن زنان در این حملات گفته است پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده تا مشخص شود کدام طرف عامل این جنایت بوده است.

عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی نیز اعلام کرد که شامگاه دوشنبه طالبان به یک پست پلیس افغانستان در شرق این ولایت حمله کرده و چهار مأمور پلیس را کشته و پنج نفر دیگر از آن‌ها را زخمی کردند. به‌گفته او نبردها در منطقه جغتو سه ساعت به درازا کشید.

حملات طالبان به نیروهای دولتی افغانستان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

از سوی دیگر گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز امروز سه‌شنبه ۷ اوت / ۱۶ مرداد مسئولیت حمله‌ روز یکشنبه به جلال‌آباد در شرق افغانستان را برعهده گرفت. در جریان این حمله یک سرباز کشته و سه سرباز زخمی شدند.

طالبان و داعش در افغانستان مدام نیروهای امنیتی را مورد هدف خود قرار می‌دهند. داعش در کنار این حملات پندین عملیات ترئریستی علیه اقلیت شیعه در افغانستان انجام داده است.

روز یکشنبه گذشته داعش مسئولیت حمله انتحاری جمعه ۳ اوت / ۱۲ مرداد به گردیز، مرکز ولایت پکتیا، واقع در شرق افغانستان و جنوب کابل را برعهده گرفت. این حمله جان ۲۹ نفر را گرفت و ۸۱ نفر را مجروح کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.