ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای در واکنش به اعتراضات مرداد ۹۷: بگویید نگران نباشند

این نخستین بار است که خامنه‌ای به دور دوم اعتراضات سراسری واکنش نشان می‌دهد. پیام «رهبر» نظام با پیام رهبر اصلاحات هم پوشانی دارد: نظام فرونمی‌پاشد.

گروهی از عوامل جمهوری اسلامی که در پوشش فعالیت‌های فرهنگی به خارج از ایران گسیل شده‌اند، در تهران به دیدار علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی رفته‌اند. خامنه‌ای به عواملش در خارج از ایران پیام داده که «نسبت به اوضاع اصلاً جای نگرانی نیست.» این نخستین واکنش رهبر جمهوری اسلامی به دور دوم اعتراضات سراسری در مرداد ۹۷ است.

اصفهان. پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۹۷

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده که به تازگی، در تاریخی نامعلوم، عده‌ای از عوامل جمهوری اسلامی در خارج از ایران با خامنه‌ای در تهران دیدار کرده‌اند. یکی از اشخاصی که در  دیدار با «رهبر» حضور داشته و هویت او هم در ابهام مانده، «دغدغه و نگرانی» عوامل جمهوری اسلامی در خارج از کشور را به خامنه‌ای اطلاع داده است. رهبر جمهوری اسلامی پاسخ داده:

«نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این را به همه بگویید.»

دور دوم اعتراضات سراسری از سه‌شنبه ۹ مرداد در اعتراض به گرانی و سقوط ۵۰ درصدی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا از شهرک صنعتی شاهپور جدید اصفهان آغاز شد و به زودی دامنه‌اش به کرج  شیراز، رشت، تهران، قزوین، زنجان، ساری و در روز سوم به مشهد، کرمانشاه، همدان و قرچک نیز گسترش پیدا کرد و در روز چهارم شهرهای ارومیه، اهواز و قم را فراگرفت. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «مرگ بر گرانی»، «مرگ بر بیکاری»، «مرگ بر دیکتاتور»، «اصلاح‌طلب اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا»، «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن».

در نخستین و دومین روز اعتراضات برخورهای قهرآمیزی در اصفهان و کرج اتفاق افتاد. از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پیداست که لباس شخصی‌ها و مأموران انتظامی در صدد سرکوب معترضان برآمدند و معترضان هم تلاش کردند با پرتاب سنگ و آتش زدن لاستیک و حتی درگیری فیزیکی با مأموران از خود دفاع کنند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که  در شب ۱۲ مرداد، جمعیتی به یک حوزه علمیه در شهرستان اشتهارد در استان البرز حمله کردند و شیشه‌های رو به کوچه حوزه علمیه را با سنگ و آجر شکستند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان به نیابت از خامنه‌ای این اعتراضات را «توطئه خارجی» خوانده بودند. علم‌الهدی گفته بود «تظاهرات نباید برای پایین افتادن شکم‌ها» باشد. علی خامنه‌ای، اما تاکنون درباره اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ سکوت کرده بود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۱۵ مرداد در یک نشست خبری، اعتراضات مرداد را «ناچیز» جلوه داد و از اعتراضات مردم به گرانی و تورم به عنوان «توطئه خارجی» برای ایجاد «جنگ روانی» یاد کرد.

محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق دوران اصلاحات هم اعتراضات را جنگ روانی خواند و گفت نظام فرونمی‌پاشد. پیام خامنه‌ای به عواملش در خارج از ایران هم بیش و کم همان است: جای نگرانی نیست.

عفو بین‌الملل روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواهان آزادی همه بازداشتی‌ها شده بود. یک نفر هم در کرج کشته شده. عفو بین‌الملل از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته است به این موضوع رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیما

    خواهشا از اون ور آب برای مردم شریف ایران نظر نذارید. شما اگه وجود داشتید ننه باباهاتون زمون جنگ از ترس کدر نمیرفتند. مشکلات داخلیمون به خودمون ربط داره. گرونی هست زیاد هم هست ولی بجاش پرچم حسین بالاست به کوریه چشمتون. این مشکلات هم میگذره اشاله. ** . امیدوارم دیگه این یکی رو سایت سانسور نکنه. چون فقط پیام مخالفای ایران رو میذاره

  • یه بنده خدا

    خطر خاتمی برای مردم از همه بیشتره. خاتمی طوری خودشو روشن فکر نشون میده که به قدرت برسه وگرنه فرقی با بقیه نداره.هر کس در این نظام به جایی رسیده فاسده. مثل خاتمی

  • شهروند درجه سه

    خدا میداند که اینها جز به منافع و حکومت خود به هیچ چیزی اعتقاد ندارند. اوجب واجبات حفظ حکومت است ! دولت عراق به تحریم گنندگان ایران پیوسته، ولی جمهوری اسلامی 1100 میلیارد دلار خسارت جنگ را نگرفته (بگفته سفیر این حکومت در عراق) با دستور خامنه ای همچنان به بازسازی عتبات (؟!) در عراق ادامه میدهد ! این در حالی است که کودکان در زباله دانیها دنبال خوراک میگردند و زنهایی در شیخ نشینهای خلیج فارس خود فروشی میکنند. از آن طرف کلاه آهنی های سربازان و بسیجی های جمهوری اسلامی با شمشیری روی آن نماد جنایت های صدام در ایران است ! حکومت بعثی سوریه هم عضو کنفرانس 2+6 خلیج فارس است برای پشتیبانی از امارات عربی در برابر ایران ! فلسطینی ها هم طرفدار صدام بودند و هستند. این آخوندها و طرفداران حقیرشان بویی از اخلاق و شرف نبرده اند !

  • Mani

    آخوندها و سایر اسلامگرایان حکومت ضد بشری اسلامی بعلت اینکه ترس عظیمی از واکنش مردم نسبت به جنایات علیه بشریت شان در درون خود دارند در طی زمان مرتبا این لایه ها ی محافظ خود را برای سرکوب مردم بیشتر و بیشتر کرده اند تا بتوانند هاله ای در مقابل ترس شان باشد. حالا این سوال بسیار مهم و اساسی پیش میاید و آن این است که کدام یک آخوندها و اسلامگرایان یا نیروهای سرکوبگر و کشنده شان مسئول بیشترین جنایات علیه بشریت هستند؟.آیا آخوندهای غارتگر، خونریزو بسیار ترسو میتوانستند بدون پشتیبانی این نیروهای مزدور و جنایتکار به دست به انجام این همه جنایات علیه بشریت بزنند؟ جواب خیلی ساده است،خیر امکان نداشت.

  • hamed

    امیدوارم هرچه زودتر ریشه این آخوندها خشک بشه از ایران و نسلشون منقرض بشه!!! کی میشه ما آخوند نبینیم!!! خدا لعنتشون کنه. به خصوص این مرتیکه خامنه ای دیکتاتور رو که اینقدر بی ادب، گستاخ هست

  • روزبه

    یاد حرفهای وزیر تبلیغات صدام و قزافی میفتم که در حالی تانکهای امریکایی لحظه به بغداد نزدیک میشدن و یا زمانی که شورشیها در حال نزدیک شدن به پایتخت لیبی بودند برای قوت قلب دادن به طرفدارانشان همینطور رجزخوانی میکردند که همه چیز تحت کنترل است خیالتان راحت باشد. طبیعی هم هست غیر از بگه سنگرهاشون یکشبه فرو میریزه. قضیه این دلقک با نام مختصر «نظام» هم مثل آن کسی است که پاش لیز خورده بود و در حال سقوط از یک آسمانخراش بود و هر طبقه را که رد میکرد میگفت الحمدالله تا اینجاش که به خیر گذشت تا بقیه اش.

  • شهروند درجه سه

    آقاجان ! شما ملت فتنه گر ایران به حرفهای ولی امر مسلمبن جهان گوش نمی دهید. ایشان فرمودند جمعیت را زیاد کنید ! تا دوبرابر دستور است و اضافه بر آن آتش باختیار است ! نظام مقدس اسلامی نیاز به بسیجی و پاسدار و اطلاعاتی و چماقدار دارد ! ملت ایران ، ببخشید ملت اسلام (!) باید تابع ولی امر مسلمین جهان باشد ! آب نداریم، گرانی است، هوا آلوده است، آزادی نداریم و این گونه حرفها همه تبلیغات دشمن است ! اقتصاد مهم نیست. ما برای مکتبمان انقلاب کردیم. این نظام و رهبر با بصیرتش مظلوم است ! همان طور که فرمودند هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند بکند! زیرا سپاه و بسیج و ماموران سرکوبگر نیروی انتظامی و اطلاعلاتی آماده سرکوب ملت فتنه گر ایران هستند ! این نام ایران را اگر از روی کشور بردارند و نامی اسلامی بگذارند و بفرمایش حضرت ایت اله جنتی (در سال 88) تعدادی را اعدام کنند کار درست میشود ! بحول و قوه الهی !

  • bijan

    محمد خاتمی انگار این همه فساد و ویران گری در این نظام ولایی را نمی بیند ! ؟ و همچنان طالب اصلاح نظام است !!/ پنبه در گوش و موی در چشم است !/

  • مهدی

    بعله, اصلا نگران نباشید. خودش خشک میشه میفته! "دیگه تمومه ماجرا"!

  • خاکنه تی

    نظام‌اخوندی بالاخره فرو‌می واشد