ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات موشکی به اسرائیل، حملات تلافی‌جویانه اسرائیل به غزه

حماس گفته بود مذاکرات با میانجی‌گری سازمان ملل و مصر برای کاهش تنش بین اسرائیل و نوار غزه در «مرحله پیشرفته» است اما باز هم غزه شاهد حملات متقابل با دست‌کم سه کشته شد.

در پی حملات موشکی نیروهای فلسطینی از نوار غزه به سمت خاک اسرائیل، ارتش اسرائیل دست به حملات هوایی تلافی‌جویانه زد که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد. این حملات متقابل در حالی صورت می‌گیرد که حماس از پیشرفت مذاکرات برای کاهش تنش بین اسرائیل و نوار غزه، با میانجی‌گری سازمان ملل و مصر خبر داده بود.

ارتش اسرائیل با حملات هوایی به غزه به حملات موشکی فلسطینی‌ها پاسخ داد.

به‌گزارش رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که خشونت‌های چهارشنبه شب ۸ اوت / ۱۷ مرداد با شلیک‌های موشک به یک خودرو اسرائیلی آغاز شد و سربازان اسرائیلی به مقابله برخاستند.

به‌گفته ارتش اسرائیل، فلسطینی‌ها بیش از ۸۰ موشک به منطقه مرزی اسرائیل و غزه شلیک کردند.

در واکنش به این اقدام، نیروی هوایی اسرائیل به ۱۴۰ هدف متعلق به حماس در داخل خاک غزه حمله کرد.

شامگاه چهارشنبه نیروهای امنیتی اسرائیل از زخمی شدن یک نفر در حملات موشکی به خاک این کشور خبر دادند اما صبح پنج‌شنبه ۹ اوت / ۱۸ مرداد رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن چندین نفر در شهر «سدروت»، واقع در جنوب اسرائیل و چند شهر دیگر در منطقه مرزی نوشتند.

مقام‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که در حملات هوایی اسرائیل به غزه یک زن و نوزاد ۱۸ ماهه‌اش کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی شدند. یک نفر از افراد حماس نیز در این حملات کشته شد.

نیکلای ملادنف، فرستاده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه گفت: «من عمیقاً از افزایش اخیر خشونت میان غزه و اسرائیل نگران هستم، به‌ویژه حملات موشکی فراوانی که امروز علیه مناطق جنوبی اسرائیل انجام شد.»

ملادنف با بیان این‌که سازمان ملل با مصر «تلاش‌های بی‌سابقه‌ای» را برای جلوگیری از یک درگیری جدی آغاز کرده است، هشدار داد که این وضعیت با «پیامدهای ویرانگر برای همه مردم» می‌تواند به سرعت رو به وخامت برود.

در آغاز روز چهارشنبه یکی از رهبران حماس، سازمانی که نوار غزه را اداره می‌کند، اعلام کرده بود که مذاکرات برای آرام کردن تنش بین اسرائیل و نوار غزه در «مرحله پیشرفته» قرار دارد.

این سخنان همچنین به تأیید یک نماینده اسرائیلی رسید که پیشرفت احتمالی در مذاکرات پس از چهار ماه رویارویی و درگیری را مورد قضاوت قرار داد.

ساکنان نوار غزه از ۳۰ مارس گذشته هر هفته در طول نوار مرزی با اسرائیل دست به تظاهرات اعتراضی می‌زنند که برخی مواقع خشونت‌بار است.

ارتش اسرائیل دست‌کم ۱۵۸ فلسطینی را کشتند در حالی‌که غزه‌ای‌ها بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی اسرائیل در امتداد مرز را با بالن‌های آتش‌زا سوزاندند.

نه حماس و نه اسرائیل به‌نظر نمی‌رسد که خواهان ورود به جنگ جدیدی باشند. آن‌ها آخرین بار در سال ۲۰۱۴ با یکدیگر درگیر شدند.

خلیل الحیا، معاون رهبر حماس به شبکه الجزیره گفت: «می‌توانیم بگوییم که ابتکارات سازمان ملل و مصر در مرحله پیشرفته قرار دارد و ما امیدواریم که آن‌ها بتوانند به نتایج خوبی برسند.»

او افزود: «لازم است آرامش در مرز میان ما و دشمن صهیونیستی برقرار شود.»

اسرائیل بیش‌تر از روند متقابلاً محدود در این مذاکرات سخن می‌گوید و امید به آتش‌بس کامل را ناچیز می‌داند.

در برابر بازگشت آرامش در غزه، اسرائیل منطقه ماهیگیری فلسطینی‌ها را گسترش می‌دهد و یک گذرگاه مرزی را باز و حمل و نقل کالاهای تجاری را تضمین می‌کند، گذرگاهی که بر اثر آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی اسرائیلی‌ها بسته بود.

نه سازمان ملل و نه مصر اقداماتی که غزه باید انجام دهد را  اعلام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.