ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت عمران خان از ایجاد روابط «قابل اعتماد» با آمریکا

نخست‌وزیر جدید پاکستان که در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود مخالف استفاده از خاک پاکستان به‌عنوان پایگاه عملیاتی آمریکاست، اکنون می‌خواهد روابط کشورش با آمریکا را بر اساس اعتماد بنا کند.

در حالی‌که آمریکا پاکستان را متهم به حمایت از اسلامگرایان تندرو در نبرد با دولت افغانستان کرده، عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان، خواستار روابط «قابل اعتماد» با آمریکا شده است. او در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود مخالف استفاده از خاک پاکستان به‌عنوان پایگاه عملیاتی آمریکاست.

عمران خان، ستاره سابق کریکت و پیروز انتخابات سراسری پاکستان می‌خواهد با آمریکا روابط قابل اعتماد ایجاد کند.

به‌گزارش رویترز، عمران خان، ستاره سابق کریکت که پس از پیروزی در انتخابات ۲۵ ژوئیه / ۳ مرداد، چهارشنبه هفته آینده به‌عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان معرفی خواهد شد، با جان اف. هوور، سفیر آمریکا در پاکستان دیدار کرد. او در این ملاقات گفت فراز و فرود روابط دو کشور منجر به «کاهش اعتماد» متقابل شده است.

واشنگتن در پیشبرد سیاست خود برای مقابله با اسلامگرایان تندرو در افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از شورشیان کرده و کمک‌ها و حمایت‌های نظامی خود به این کشور را متوقف کرده است. اسلام‌آباد اتهام‌های واشنگتن را رد می‌کند.

بنا بر بیانیه حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان در دیدار با سفیر آمریکا گفته است: «(حزب من) می‌خواهد با توجه به اعتماد و احترام متقابل با آمریکا رابطه برقرار کند. از این رو دولت ما با ایالات متحده ارتباط برقرار خواهد کرد تا این رابطه را متعادل‌تر و قابل اعتمادتر سازد.»

عمران خان همچنین «تغییر» در روابط دیپلماتیک بین دو کشور را  ضروری خوانده و افزوده است: «ما تلاش می‌کنیم در سایه اعتماد متقابل، به‌شکلی که منافع دو طرف تأمین شود ارتباط خود با آمریکا را طراحی کرده و آن را گسترش دهیم. ارتباط میان پاکستان و آمریکا باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره گسترش یابد نه با اعمال فشار.»

مقام‌های انتخاباتی پاکستان ۲۷ ژوئیه /  ۵ مرداد حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان را رسماً به‌عنوان پیروز انتخابات سراسری پاکستان اعلام کردند. این حزب توانست از مجموع ۲۷۲ کرسی مجلس ملی این کشور ۱۱۶ کرسی را به دست آورد. برای تشکیل دولت، حزب برنده باید ۱۳۷ کرسی را تصاحب کند  وعمران خان ناگزیر است که با احزاب مستقل و کوچک مذاکره کند.

در ماه ژانویه گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در یک اقدام ناگهانی در شبکه توئیتر، پاکستان را متهم به «بازی دوگانه» در مبارزه با تروریسم کرد. در همان توئیت ترامپ اعلام کرد که آمریکا به‌شکل «احمقانه‌ای» در ۱۵ سال گذشته به چیزی که جز «دروغ و فریب» نبود پاداش داده و ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است.

پاکستان قصد دارد وام ۱۲ میلیار دلاری‌ای از صندوق بین‌المللی پول درخواست کند، امری که آمریکا از پیش در مخالفت با آن هشدار داده است. موقعیت برای پاکستان پیچیده‌تر نیز خواهد شد اگر این کشور با جدیت بیشتری دست دوستی به سوی ایران دراز کند.

عمران خان پس از پیروزی اعلام کرده که خواهان بهبود روابط با ایران است و مایل است نقش میانجی میان ایران و عربستان سعودی ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.