ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه از ساکنان ادلب خواست به حاکمیت اسد تن بدهند

ارتش اسد با اعزام نیرو به جنوب غربی ادلب، در پی فتح آخرین سنگر شورشیان است. ارتش سوریه به ساکنان ادلب هشدار داده که جنگ به زودی آغاز می‌شود.

ارتش سوریه در تدارک حمله‌ به ادلب، یکی از آخرین سنگرهای شورشیان در شمال غرب این کشور است، به همین دلیل از مردم ساکن استان ادلب خواسته است که بازگشت حاکمیت بشار اسد را بپذیرند. ارتش به مردم هشدار داده که جنگ در این منطقه به‌زودی آغاز خواهد شد.

ادلب در شمال غرب سوریه یکی از آخرین سنگرهای شورشیان سوریه است.

ادلب در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه قرار دارد. بشار اسد که با کمک روسیه و ایران بخش بزرگی از خاک سوریه را از دست شورشیان و مخالفان حکومت خارج کرده، گفته است که این شهر هدف بعدی حملاتش است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که نیروهای دولتی بیشتری به این منطقه رسیده‌اند تا حملات احتمالی جدیدی را در منطقه جنوب غربی شهر ادلب که استان‌های لاذقیه و حما را هم دربرمی‌گیرد، آغاز کنند.

سوری‌ها در طول حملات ارتش بشار اسد و متحدانش در یک سال اخیر، از مناطق دیگر به ادلب گریخته‌اند و سازمان ملل می‌گوید در صورت حمله نیروهای دولتی به این شهر ممکن است ۲,۵ میلیون نفر به سمت مرز ترکیه بگریزند.

ترکیه، از اعضای ناتو، نسبت به هرگونه تهاجم به ادلب هشدار داده و به روسیه فشار می‌آورد تا مطمئن شود که چنین اتفاقی نمی‌افتد. این کشور براساس توافقنامه‌ای با روسیه و ایران ۱۲ پست نظامی در شمال غرب سوریه ایجاد کرده است.

جان اِگِلند، مشاور امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه ۹ اوت / ۱۸ مرداد اعلام کرد که روسیه، ترکیه و ایران گفته‌اند همه تلاش‌های خود را خواهند کرد تا مانع از درگیری‌ در ادلب شوند.

اگلند اما افزود سازمان ملل آماده شده و از ترکیه خواسته است تا مرزهای خود را به روی پناهجویان سوری بگشاید.

ارتش سوریه در اطلاعیه‌هایی که در مناطق روستایی نزدیک به ادلب پخش کرده، آورده است: «همکاری شما با ارتش عرب سوریه شما را از حاکمیت ستیزه‌جویان و تروریست‌ها آزاد و زندگی شما و خانواده‌های شما را حفظ می‌کند.»

در این اطلاعیه که با امضای فرماندهی ارتش سوریه منتشر شده همچنین آمده است: «ما از شما می‌خواهیم که همچون بسیاری دیگر در سوریه به [توافق] آشتی محلی ملحق شوید.»

چنین توافق‌هایی در سطوح محلی ابزاری برای دولت سوریه بوده‌اند تا بتوانند کنترل خود را در بسیاری از مناطق اعمال کنند و اغلب زمانی پذیرفته شدند که شورشیان در آستانه شکست نظامی بودند.

دولت می‌گوید که با این توافقنامه‌ها شورشیانی که تمایل دارند بار دیگر تحت حکومت دولتی زندگی کنند مورد عفو قرار می‌گیرند مگر این‌که دادخواست‌های خصوصی علیه آن‌ها صادر شود. آن‌ها همچنین باید سلاح‌های خود را تحویل دهند.

با این حال بسیاری از شورشیان و ساکنان غیرنظامی ترجیح داده‌اند که با کمال امنیت به شمال غرب سوریه، به نوار مرزی با ترکیه، از ادلب تا جرابلوس در کناره رود فرات، منتقل شوند.

ادلب توسط مجموعه‌ای از گروه‌های شورشی کنترل می‌شود اما اسلامگرایان تندرو به‌عنوان نیروی غالب در میان آن‌ها محسوب می‌شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تیرماه سال جاری هشدار داده بود که حمله نیروهای دولت دمشق به استان ادلب، می‌تواند توافق آستانه را نابود کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.