ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: کارگران اعتصابی راه‌آهن مقابل مجلس تجمع می‌کنند

اعتصاب تاکسی‌رانان مهران در اعتراض به عدم امنیت شغلی، اعتصاب رانندگان کامیون و اعتراض سازمان آموزش بین‌الملل به صدور حکم زندان برای محمد حبیبی خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که پنجشنبه هجدهم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کارگران راه‌آهن احمدآباد چهارشنبه هفدهم مرداد مسر عبور قطارها را مسدود کردند

کارگران اعتصابی راه‌آهن مقابل مجلس تجمع می‌کنند

اعتصاب کارگران راه‌آهن که از سه هفته پیش در اعتراض به دست‌کم سه ماه تعویق دستمزد، تعویق پرداخت حق بیمه و سنوات و  عدم امنیت شغلی آغاز شده است پنجشنبه ۱۸مرداد در لرستان و آذربایجان ادامه یافت.

 شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن که اعتصاب با فراخوان آن آغاز شده اعلام کرد از آن جا که پس از ۲۱ روز اعتصاب، هنوز مسئولان پاسخ روشنی به خواست کارگران نداده‌اند، کارگران و بازنشستگان راه‌آهن روز ۲۰ مرداد مقابل مجلس تجمع خواهند کرد.

اعتصاب سه هفته پیش با فراخوان شورای هماهنگی کارگران آغاز شد و به بیش از ۲۳ نقطه کشور گسترش یافت.

مسئولان راه‌آهن و مسئولان دولتی به رغم دادن وعده، اقدام عملی در جهت برآورده کردن مطالبات کارگران انجام ندادند.

سرانجام چهارشنبه ۱۷ مرداد شرکت تراورس، یکی از پیمانکاران عمده راه‌آهن سراسری، یک ماه از حقوق معوقه کارگران شاغل در این شرکت را پرداخت کرد.

اخیرا شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن بیانیه‌ای درباره مطالبات کارگران انتشار داده است و در آن علاوه بر مطالبات صنفی، خواستار به رسمیت شناختن حق اعتراض و اعتصاب، و ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری شده است.

پنجشنبه ۱۸ مرداد، در هجدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان شرکت حمل و نقل خلیج فارس به اعتصاب خود ادامه دادند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/18-مرداد-اعتصاب-کامیونداران-خلیج-فارس.mp4"][/video]

اعتصاب تاکسی‌داران مهران

اعتصاب رانندگان و دارندگان تاکسی که چندی است در اعتراض به نبود امنیت شغلی، کسادی کار و مسائل معیشتی و رفاهی در چند شهر جریان داشته به شهر مهران رسید. تصاویری از اعتصاب رانندگان تاکسی مهران در روز پنجشنبه هجدهم مرداد منتشر شده است.

تعقیب و گریز ماموران مرزی با بیکارانی که معیشت خود را از راه کولبری تامین می‌کنند، به قتل یک کولبر دیگر منجر شد.

«حاصل بادبرین» به ضرب گلوله مرزبانان کشته شد

 ۱۶ مرداد «حاصل بادبرین» کولبر ۱۸ ساله به ضرب گلوله مرزبانان کشته شد.

او اهل روستای ترکش بود و در مرز قندیل کشته شده است.

اعتراض سازمان آموزش بین‌الملل(EI) به صدور حکم زندان برای محمد حبیبی

دستگاه قضایی محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان را به جرم شرکت در تجمع اعتراضی معلمان به بیش از ۱۰ سال زندان محکوم کرده است. سازمان آموزش بین‌الملل (EI) با صدور بیانیه‌ای صدور حکم زندان برای محمد حبیبی را قویا محکوم کرده است.

حکم حبس محمد حبیبی علی‌رغم اعتراض‌های گسترده برای آزادی او صادر شد ــ تصویر آرشیوی

بیانیه آموزش بین‌الملل که در پایگاه خبری این سازمان در اینترنت منتشر شده از فعالان مدنی و نهادهای صنفی خواسته است به این حکم ظالمانه اعتراض کنند و خواستار آزادی فوری این فعال صنفی شوند که به ۱۰ سال و نیم حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و بیش از سه ماه است در زندان به سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.