ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"تشکيل هيات نظارت بر قانون اساسی به شورای نگهبان ربطی ندارد"

<p>علی&zwnj;اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران گفته است شورای نگهبان حق دخالت در هيأت نظارت بر قانون اساسی را ندارد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>جوانفکر روز دوشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت: &quot;مجلس حق ندارد قانونی وضع کند که مغاير قانون اساسی باشد. احمدی&zwnj;نژاد طبق قانون اساسی وظايفی بر عهده دارد و بايد پاسدار حرمت قانون اساسی و مردم باشد و احمدی&zwnj;نژاد برای اينکه وظيفه&zwnj;اش را درست انجام دهد، هيأت نظارت بر قانون اساسی را تشکيل داد که از سوی شورای نگهبان با آن مخالفت شد.&quot;</p> <p>هيأت نظارت بر قانون اساسی ايران نخستين بار در زمان محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران از آذر ۱۳۷۶ برای کمک به رييس&zwnj;جمهور در اجرای وظيفه &quot;اجرای قانون اساسی&quot; تشکيل شد اما احمدی&zwnj;نژاد در سال ۱۳۸۴ و همزمان با آغاز اولين دوره رياست&zwnj;جمهوری&zwnj;اش اين هيأت را تعطيل کرد و دولت وی نيز گفت به وجود چنين هيأتی نياز ندارد.</p> <p>با اين حال هفته گذشته محمود احمدی&zwnj;نژاد هيأت نظارت بر قانون اساسی را تشکل داد. وی گفته است: &quot;زمانی برداشت بنده اين بود که نيازی به وجود اين هيأت نيست اما امروز به اين نتيجه رسيده&zwnj;ام که وجود چنين هيأتی بسيار بسيار مورد نياز و لازم است.&quot;</p> <blockquote> <p>هيأت نظارت بر قانون اساسی ايران نخستين بار در زمان محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران از آذر ۱۳۷۶ برای کمک به رييس&zwnj;جمهور در اجرای وظيفه &quot;اجرای قانون اساسی&quot; تشکيل شد اما احمدی&zwnj;نژاد در سال ۱۳۸۴ و همزمان با آغاز اولين دوره رياست&zwnj;جمهوری&zwnj;اش اين هيأت را تعطيل کرد</p> </blockquote> <p>بر اساس قوانين ايران، رئيس&zwnj;جمهور مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی است.</p> <p>اما شورای نگهبان با اين تصميم احمدی&zwnj;نژاد مخالفت کرده و گفته است با تشکيل چنين هيأتی مخالف است.</p> <p>شورای نگهبان در زمان محمد خاتمی نيز با تشکيل هيأت نظارت بر قانون اساسی مخالفت کرد.</p> <p>جوانفکر گفته است: &quot;اصلاً اين موضوع به شورای نگهبان ربطی ندارد. در قانون اساسی اين موضوع بيان شده است که بعد از رهبری، رييس&zwnj;جمهور شخص اول مملکت است و وظايف شورای نگهبان نيز در قانون اساسی در حوزه&zwnj;ای خاص مشخص شده است که حتی رييس&zwnj;جمهور می&zwnj;تواند نظارت کند و از اينکه اين بخش قانون اساسی که مربوط به شورای نگهبان می&zwnj;شود، درست اجرا می&zwnj;شود يا خير.&quot;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد در حکمی محمدعلی حجازی را به&zwnj;عنوان عضو و دبير هيأت نظارت بر اجرای قانون اساسی منصوب کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران گفته است شورای نگهبان حق دخالت در هيأت نظارت بر قانون اساسی را ندارد.

جوانفکر روز دوشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت: "مجلس حق ندارد قانونی وضع کند که مغاير قانون اساسی باشد. احمدی‌نژاد طبق قانون اساسی وظايفی بر عهده دارد و بايد پاسدار حرمت قانون اساسی و مردم باشد و احمدی‌نژاد برای اينکه وظيفه‌اش را درست انجام دهد، هيأت نظارت بر قانون اساسی را تشکيل داد که از سوی شورای نگهبان با آن مخالفت شد."

هيأت نظارت بر قانون اساسی ايران نخستين بار در زمان محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ايران از آذر ۱۳۷۶ برای کمک به رييس‌جمهور در اجرای وظيفه "اجرای قانون اساسی" تشکيل شد اما احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ و همزمان با آغاز اولين دوره رياست‌جمهوری‌اش اين هيأت را تعطيل کرد و دولت وی نيز گفت به وجود چنين هيأتی نياز ندارد.

با اين حال هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد هيأت نظارت بر قانون اساسی را تشکل داد. وی گفته است: "زمانی برداشت بنده اين بود که نيازی به وجود اين هيأت نيست اما امروز به اين نتيجه رسيده‌ام که وجود چنين هيأتی بسيار بسيار مورد نياز و لازم است."

هيأت نظارت بر قانون اساسی ايران نخستين بار در زمان محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ايران از آذر ۱۳۷۶ برای کمک به رييس‌جمهور در اجرای وظيفه "اجرای قانون اساسی" تشکيل شد اما احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ و همزمان با آغاز اولين دوره رياست‌جمهوری‌اش اين هيأت را تعطيل کرد

بر اساس قوانين ايران، رئيس‌جمهور مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

اما شورای نگهبان با اين تصميم احمدی‌نژاد مخالفت کرده و گفته است با تشکيل چنين هيأتی مخالف است.

شورای نگهبان در زمان محمد خاتمی نيز با تشکيل هيأت نظارت بر قانون اساسی مخالفت کرد.

جوانفکر گفته است: "اصلاً اين موضوع به شورای نگهبان ربطی ندارد. در قانون اساسی اين موضوع بيان شده است که بعد از رهبری، رييس‌جمهور شخص اول مملکت است و وظايف شورای نگهبان نيز در قانون اساسی در حوزه‌ای خاص مشخص شده است که حتی رييس‌جمهور می‌تواند نظارت کند و از اينکه اين بخش قانون اساسی که مربوط به شورای نگهبان می‌شود، درست اجرا می‌شود يا خير."

محمود احمدی‌نژاد در حکمی محمدعلی حجازی را به‌عنوان عضو و دبير هيأت نظارت بر اجرای قانون اساسی منصوب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    محمدعلی حجازی هم فاميل احمدي ميباشد؟..ايشان چند شغله ميباشد؟....

  • کاربر مهمان

    بالاخره چه کسي ميخواهد خليفه شود؟...