ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: شمار کشته‌شدگان در سوريه از ۷۵۰۰ نفر فراتر رفت

<p>شورای حقوق بشر سازمان ملل شمار کشته&zwnj;شدگان در خشونت&zwnj;های سوريه را از مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر اعلام کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، روز سه&zwnj;شنبه ۲۸ فوريه (نهم اسفند ۱۳۹۰) در تازه&zwnj;ترين درگيری&zwnj;ها در سوريه، ۲۵ نفر بر اثر بمباران يکی از پناه&zwnj;گاه&zwnj;های مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شدند.</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه را يک &quot;جنايتکار جنگی&quot; ناميده و گفته اين وضعيت راه را برای پايان دادن به خشونت&zwnj;ها و قانع کردن رهبر سوريه برای کناره&zwnj;گيری از قدرت دشوارتر می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>فرانسه تلاش می&zwnj;کند تا پيش&zwnj;نويس قطعنامه تازه&zwnj;ای را با هدف توقف خشونت&zwnj;ها در سوريه آماده کند و برای رأی&zwnj;گيری در اختيار شورای امنيت سازمان ملل بگذارد</p> </blockquote> <p>همچنین ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا جلوی کشتارها را در سوریه بگیرند.</p> <p>آلن ژوپه،وزير خارجه فرانسه نيز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است تا شکايت خود را از سوريه به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی لاهه ارائه کنند.</p> <p>آلن ژويه همچنين گفت فرانسه تلاش می&zwnj;کند تا پيش&zwnj;نويس قطعنامه تازه&zwnj;ای را با هدف &quot;توقف خشونت&zwnj;ها در سوريه&quot; آماده کند و برای رأی&zwnj;گيری در اختيار شورای امنيت سازمان ملل بگذارد. وزير خارجه فرانسه از چين و روسيه خواست که مانع تصويب اين قطعنامه نشوند.</p> <p>روسيه و چين تاکنون دوباره قطعنامه&zwnj;های شورای امنيت را درباره سوريه وتو کرده&zwnj;اند. اين دو کشور ضمن مخالفت با دخالت خارجی در سوريه می&zwnj;گويند با هر قطعنامه&zwnj;ای که خواهان جابه&zwnj;جايی قدرت در دمشق باشد و طرفين درگيری&zwnj; در سوريه (دولت و مخالفان) را همزمان محکوم نکند، همراهی نخواهند کرد.</p> <p>با ادامه يافتن خشونت&zwnj;ها در سوريه، شيخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست&zwnj;وزير قطر دوشنبه ۲۷ فوريه گفت: &quot;کشورهای عربی بايد زمام طرح مسلح کردن مخالفان را در دست گيرند و برای مخالفان در داخل سوريه پناهگاه&zwnj;های امن تأمين کنند.&quot;</p> <p>پيش از اين نيز هيلاری کلينتون گفته بود بايد مخالفان دولت سوريه را مسلح کرد.</p> <p>در همين حال اتحاديه اروپا نيز روز دوشنبه اعلام کرد تحريم&zwnj;های تازه&zwnj;ای عليه سوريه برقرار می&zwnj;کند.</p> <p>تحريم بانک مرکزی سوريه، مسدودکردن دارايی&zwnj;های حدود ۱۰۰ مقام دولتی اين کشور، ممنوعيت خريد طلا، فلزات با ارزش و الماس را از سوريه و ممنوعيت پرواز هواپيماهای خطوط هوايی سوريه به کشورهای عضو اتحاديه اروپا از جمله اين تحريم&zwnj;ها است.</p> <p>روسيه و ايران نيز گفته&zwnj;اند با دخالت خارجی برای حل بحران سوريه مخالف هستند.</p> <p>وزارت خارجه روسيه با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد ميخاييل بوگدانوف، معاون وزير خارجه روسيه و محمودرضا سجادی، سفير ايران در مسکو در نشستی مشترک بر &quot;عادی&zwnj;سازی اوضاع در سوريه با روش&zwnj;های مسالمت آميز و گفت&zwnj;وگوی ملی و بدون مداخله خارجی&quot; تأکيد کردند.</p> <p>&nbsp;</p>

شورای حقوق بشر سازمان ملل شمار کشته‌شدگان در خشونت‌های سوريه را از مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش رويترز، روز سه‌شنبه ۲۸ فوريه (نهم اسفند ۱۳۹۰) در تازه‌ترين درگيری‌ها در سوريه، ۲۵ نفر بر اثر بمباران يکی از پناه‌گاه‌های مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شدند.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه را يک "جنايتکار جنگی" ناميده و گفته اين وضعيت راه را برای پايان دادن به خشونت‌ها و قانع کردن رهبر سوريه برای کناره‌گيری از قدرت دشوارتر می‌کند.

فرانسه تلاش می‌کند تا پيش‌نويس قطعنامه تازه‌ای را با هدف توقف خشونت‌ها در سوريه آماده کند و برای رأی‌گيری در اختيار شورای امنيت سازمان ملل بگذارد

همچنین ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا جلوی کشتارها را در سوریه بگیرند.

آلن ژوپه،وزير خارجه فرانسه نيز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است تا شکايت خود را از سوريه به دادگاه جنايی بين‌المللی لاهه ارائه کنند.

آلن ژويه همچنين گفت فرانسه تلاش می‌کند تا پيش‌نويس قطعنامه تازه‌ای را با هدف "توقف خشونت‌ها در سوريه" آماده کند و برای رأی‌گيری در اختيار شورای امنيت سازمان ملل بگذارد. وزير خارجه فرانسه از چين و روسيه خواست که مانع تصويب اين قطعنامه نشوند.

روسيه و چين تاکنون دوباره قطعنامه‌های شورای امنيت را درباره سوريه وتو کرده‌اند. اين دو کشور ضمن مخالفت با دخالت خارجی در سوريه می‌گويند با هر قطعنامه‌ای که خواهان جابه‌جايی قدرت در دمشق باشد و طرفين درگيری‌ در سوريه (دولت و مخالفان) را همزمان محکوم نکند، همراهی نخواهند کرد.

با ادامه يافتن خشونت‌ها در سوريه، شيخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزير قطر دوشنبه ۲۷ فوريه گفت: "کشورهای عربی بايد زمام طرح مسلح کردن مخالفان را در دست گيرند و برای مخالفان در داخل سوريه پناهگاه‌های امن تأمين کنند."

پيش از اين نيز هيلاری کلينتون گفته بود بايد مخالفان دولت سوريه را مسلح کرد.

در همين حال اتحاديه اروپا نيز روز دوشنبه اعلام کرد تحريم‌های تازه‌ای عليه سوريه برقرار می‌کند.

تحريم بانک مرکزی سوريه، مسدودکردن دارايی‌های حدود ۱۰۰ مقام دولتی اين کشور، ممنوعيت خريد طلا، فلزات با ارزش و الماس را از سوريه و ممنوعيت پرواز هواپيماهای خطوط هوايی سوريه به کشورهای عضو اتحاديه اروپا از جمله اين تحريم‌ها است.

روسيه و ايران نيز گفته‌اند با دخالت خارجی برای حل بحران سوريه مخالف هستند.

وزارت خارجه روسيه با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد ميخاييل بوگدانوف، معاون وزير خارجه روسيه و محمودرضا سجادی، سفير ايران در مسکو در نشستی مشترک بر "عادی‌سازی اوضاع در سوريه با روش‌های مسالمت آميز و گفت‌وگوی ملی و بدون مداخله خارجی" تأکيد کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.