ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در دو ساختمان پنج طبقه در استان ادلب شماری کشته و مجروح بر جای گذاشت

تعداد کشته‌شدگان ۳۶ تا ۳۹ نفر اعلام شده. این ساختمان‌ها ظاهراً انبار مهمات بوده. ارتش سوریه در تدارک حمله به ادلب و بازپس‌گیری ۳۰ درصد از خاک سوریه است.

غروب یکشنبه۱۳ اوت/ ۲۱ مرداد در اثر انفجار در شهر سرمدا در استان ادلب در شمال سوریه، عده زیادی کشته و مجروح شدند. شورشیان مخالف اسد می گویند دلیل انفجار مشخص نیست. تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان هم به دستی مشخص نشده. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کلاه‌سفیدها و دیده‌بان حقوق بشر سوریه تعداد کشته‌شدگان را ۳۶ تا ۳۹ نفر اعلام کرده است.

دوشنبه ۲۲ مرداد: کلاه‌سفیدها در محل انفجار دو ساختمان پنج طبقه در استان ادلب در مرز با ترکیه

دفاع غیر نظامی سوریه (کلاه‌سفیدها) اعلام کرده‌اند که غروب یکشنبه ۱۳ اوت/ ۲۱ مرداد در شهر سرمدا در مرز با ترکیه انفجاری اتفاق افتاد و دو ساختمان پنج طبقه فروریخت و عده زیادی زیر آوارها جان باختند یا مجروح شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن تعداد کشته‌شدگان را ۳۹ نفر اعلام کرده. ۲۱ نفر از کشته‌شدگان شامل زنان و کودکان‌اند.

یکی از رسانه‌های مخالف حکومت اسد اعلام کرده که کشته‌شدگان از وابستگان به القاعده بودند و این دو ساختمان هم در عمل انبار مهمات آنان بوده است. خبرگزاری رویترز این خبر را تأیید کرده است.

ارتش سوریه خود را برای حمله به استان ادلب آماده می‌کند. با تصرف استان ادلب ۳۰ درصد باقی‌مانده از خاک سوریه نیز تحت تصرف و کنترل ارتش سوریه درمی‌آید. در منبیج نیروهای نظامی آمریکا حضور دارند و در عفرین ارتش ترکیه و به همین سبب، حمله ارتش سوریه به ادلب احتمال درگیری نظامی با دو متحد ناتو را در پی دارد. ترکیه اعلام کرده که قصد دارد در شمال سوریه «ارتش ملی سوریه» را تشکیل دهد.

ترکیه  امیدوار است که با کمک این «ارتش» بتواند مانعی در برابر ارتش سوریه ایجاد کند و کنترل شمال سوریه را در درازمدت به دست بگیرد. یک فرمانده ارتش ترکیه روز گذشته اعلام کرده بود که ساخت «ارتش ملی سوریه» کاری‌ست زمان‌بر و فعلاً مقدمات آن انجام شده و مشکلات و موانع زیادی بر سر راه وجود دارد. این ارتش قرار است یک ارتش منظم و کلاسیک با نیروهایی منضبط و آموزش‌دیده باشد.

شورشیان مخالف اسد می‌گویند در شمال استان حما که در جوار ادلب قرار دارد، ارتش سوریه مستقر شده و در تدارک عملیات تازه‌ای برای بازپس‌گیری ادلب است.

پیش از این ارتش سوریه با فتح قنیطره در استان درعا در مرز با اسرائیل، کنترل جنوب سوریه را به دست گرفت. شورشیانی که در این مناطق مستقر بودند به ادلب رانده شدند.

رسانه‌های مخالف اسد می‌گویند ارتش سوریه در تدارک عملیاتی بسیار وسیع است که از حما تا حلب را نیز در بر می‌گیرد و هدف آن فتح ادلب سیتی، مرکز استان ادلب در مرز ترکیه است.

جنگنده‌های ارتش سوریه جمعه گذشته مواضع شورشیان در ادلب را بمباران کردند. در این حملات شماری از شورشیان کشته شدند.

روسیه با ایجاد مناطق کاهش تنش بر اساس توافق آستانه در پی ایجاد توازن بین گروه‌های درگیر در روسیه است: نیروهای حامی اسد از جمله ایران از یکسو، ترکیه و ایالات متحده آمریکا از سویی دیگر. حمله به ادلب این توازن را به هم می‌زند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته خواهان تثبیت مناطق کاهش تنش از جمله استان ادلب شده بود.

همزمان با این تحولات، نیروهای روسی شامل افسران و سربازان وارد فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه شمالی استان ادلب شدند. رسانه‌های نزدیک به دولت اسد می‌گویند حدود ۵۰ نظامی روس شامل افسر و سرباز به همراه انواع مختلف سلاح‌های تاکتیکی متوسط و سنگین به این فرودگاه نظامی وارد شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.