ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در بیمارستان بستری شد

نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر به دلیل وخامت وضعیت جسمانی از زندان به بیمارستان منتقل شده. او ماه گذشته برای درمان به بیمارستان منتقل و بدون هیچگونه اقدامی به زندان بازگردانده شد.

نرگس محمدی فعال حقوق بشر به دلیل وخامت سلامت جسمانی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است.

رضا خندان همسر نسرین ستوده گفته است که این خبر را نسرین ستوده وکیل دادگستری که او هم زندانی است در یک تماس تلفنی به اطلاع او رسانده.

حمید محمدی برادر نرگس محمدی نیز نوشته است: «شب گذشته نرگس در سلول دچار تشنج شدید شد که نشان از بازگشت بیماری است که در زمان بازداشت در سلول انفرادی و در زندان زنجان به آن مبتلا شده بود. در نهایت، پس از تایید پزشکی قانونی، امروز ۱۳ اوت برابر با ۲۲ مرداد، نرگس محمدی برای تشخیص و مداوا به بیمارستان اعزام شد.»

نرگس محمدی ماه گذشته به منظور جراحی کیسه صفرا و درمان دستگاه گوارش به بیمارستان اعزام شد اما بدون هیچ‌گونه اقدام درمانی به زندان بازگردانده شد.

محمدی اردیبهشت ۱۳۹۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت و دو سال بعد از سوی دستگاه قضایی به ۱۶ سال زندان به دلیل «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» محکوم شد.

او پیش از این نیز در سال ۱۳۹۰ به اتهام عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد. محمدی تیر ۱۳۹۱ به دلیل تشدید بیماری و فلج عضلانی به بیمارستان منتقل و پس از آن بر اساس رای پزشکان، حکم عدم تحمل کیفر برای او صادر و آزاد شد.

او پیشتر گفته بود که در دوران بازجویی به دلیل فشارهای روانی بازجویان و داروهایی که به او داده شده، به بیماری اعصاب و روان و فلج عضلانی مبتلاء شده است.

تا به حال چندین سازمان و نهاد فعال حقوق بشر از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته‌اند که نرگس محمدی را آزاد و یا شرایط درمان او را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.