ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: پنجمین روز اعتراض چغندرکاران نقده

افزون بر این، اعتراض صنف کفاشان مشهد، تجمع معلمان در کازرون و گروهی از تاکسی‌رانان در تهران و دانشجویان خارج از کشور خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کشاورزان معترض در نقده از چهارشنبه ۱۷ مرداد در کارخانه آذرقند را بسته‌اند

▪️پنجمین روز اعتراض چغندرکاران نقده

کارخانه آذرفند نقده توان پرداخت بدهی‌اش به کشاورزان چغندرکار را ندارد. چغندرکاران نقده که از شهریور گذشته تاکنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، از پنج روز پیش در برابر این کارخانه دست به تجمع زده‌اند.

چغندرکاران نقده دوشنبه نیز در کارخانه آذرقند را بسته نگه داشتند

چغندرکاران در کارخانه را چهارشنبه بستند و  بر روی آن پارجه‌نوشته‌ای به این مضمون نصب کردند: «به علت عدم توجه مسئولین سه قوه به مطالبات به حق کشاورزان، درب کارخانه تا دریافت حق کشاورزان معترض مسدود می‌‌گردد.»

این معترضان دوشنبه برای چندمین بار در کارخانه آذرقند را بستند و پرسنل این کارخانه را از آنجا بیرون راندند.

تاکنون هنوز کسی پاسخگوی اعتراض کشاورزان نبوده است.

ویدئویی از تجمع روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است:



▪️ اعتراض صنف کفاشان به مشهد رسید

شماری از کفاشان در مشهد دوشنبه ۲۲ مرداد در اعتراض به گرانی و کمبود مواد اولیه به خیابان آمدند.

اعتراض صنف تولیدکنندگان کفش در مشهد، دوشنبه ۲۲ مرداد

به گزارش کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، معترضان که شامل شماری از کارگران و صاحبان تولیدی‌های کفش مشهد بودند، در حضور نیروهای امنیتی شعار می‌دادند: «ما اعتراض داریم، به ما نیاز دارید.»

ویدئویی از این اعتراضات:



پس از بروز بحران اقتصادی و گران‌ شدن نرخ ارز، تولیدکنندگان کفش با کمبود مواد اولیه از جمله چسب کفاشی مواجه‌اند. بر اساس سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، ارز رسمی ۴۴۰۰ تومانی تنها به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران یکشنبه ۲۱ مرداد به نقل از اتحادیه کفش دست‌دوز تهران گزارش داد که قیمت هر حلب ۱۸ کیلویی چسب کفش از ۱۱۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.

کفاشان معترض در مرکز استان خراسان رضوی خواستار حضور مسئولان استانی برای پاسخگویی شدند.

ویدئوی دیگری از اعتراض‌های مشهد:



پیش از این، کفاشان در تهران دست به اعتصاب زده‌بودند. اعتراض تولیدکنندگان و فروشندگان کفش شنبه ۲۰ مرداد از کوچه سیدولی در بازار تهران آغاز شد. آنها نیز به گرانی و کمبود مواد اولیه معترض هستند.

صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) یکشنبه در گفتگو با فارس درباره عدم حل مشکلات تولیدکنندگان کفش گفت که کفش‌فروشان و نه تولیدکنندگان کفش در حال اعتراض هستند. او مدعی شد که «مشکل فروشندگان گرانی است و می‌گویند مزد کارگر و مواد اولیه گران است.»

به ادعای نجفی، وزارت صمت به تولید‌کنندگان کفش زمین و تسهیلات می‌دهد و برای صادرات محصولاتشان به آنها کمک می‌کند. او گفت که «در حال حاضر این کمک‌ها و تسهیلات به تولید‌کنندگان سه استان تبریز، تهران و مشهد در حال انجام است.»

او دلیل افزایش قیمت چسب کفش را احتکار این محصول خواند و گفت وزارت صمت به تنهایی از پس مقابله با محتکران برنمی‌آید.

 ▪️تجمع مربیان پیش‌دبستانی شهرستان کارون

مربیان پیش‌دبستانی شهرستان کارون در اعتراض به واریزنشدن حق بیمه‌هایشان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ۹۰ مربی پیش‌دبستانی دوشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) در برابر اداره آموزش و پرورش گرد آمدند.

معترضان می‌گویند که مدیریت کاری آنها به پیمانکاران واگذار شده است و کارفرمایان جدید از واریز حق بیمه خودداری کرده‌اند.

معلمان در شهرها و از پایه‌های متفاوت ماه‌ها است که به دلیل رعایت‌نشدن حقوق‌شان دست به اعتراض می‌زنند.

▪️ تجمع تاکسی‌ران‌های فرودگاه مهرآباد

صنعت هوانوردی ایران دچار بحران شده است. بحران چنان فراگیر است که حالا تاکسی‌ران‌های فرودگاه را نیز تحت تأثیر قرار داده.

رانندگان تاکسی ویژه مهرآباد به کاهش مشتری به خاطر گرانی بی‌سابقه بلیط هواپیما معترضند

رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه مهرآباد دوشنبه ۲۲ مرداد در اعتراض به گرانی بی‌سابقه بلیط‌های هواپیما و کاهش مسافران‌شان تجمع کردند. قیمت بلیط پروازهای داخلی در برخی موارد چند برابر شده است.

قیمت بلیط پروازهای خارجی نیز صد درصد افزایش یافته و به کاهش تقاضا انجامیده است. کاهش پروازها ممکن است به حذف مسیر بین‌المللی هواپیمایی‌های ایران و نیز حتی حذف خط هوایی هواپیمایی‌های خارجی با ایران بینجامد.

نرخ پرواز هواپیمایی‌های ایران پس از سیاست‌گذاری‌های جدید ارزی دیگر با دلار دولتی ۴۴۰۰ تومانی فروخته نمی‌شود بلکه مبنای محاسبه نرخ بلیت هواپیما دلار ۸۸۰۰ تومانی بازار ثانویه ارز است. ارز مسافرتی نیز به نرخ دلار در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

▪️تجمع خانواده بازداشت‌شدگان در برابر زندان شیبان اهواز

یکشنبه ۲۱ مرداد ویدئویی کوتاه از تجمع خانواده بازداشت‌شدگان معترضان در اهواز در برابر زندان مرکزی اهواز، معروف به زندان شیبان منتشر شد.



خانواده‌های فعالان زندانی اهواز در گرمای ۵۰ درجه در برابر زندان شیبان تجمع کرده‌ بودند. ویدئوی منتشرشده نمایانگر لحظه آزادی شش شهروند اهل حمیدیه از زندان شیبان است.

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، این شش فعال عرب ۲۱ تا ۳۵ ساله ۱۱ مرداد بازداشت شده بودند  و اکنون با صدور قرار وکالت آزاد شده‌اند.

زندان شیبان در ۲۵ کیلومتری جاده ملاثانی به اهواز واقع است و شرایط نگهداری زندانیان در آن بسیار نامناسب گزارش شده. امکانات بهداشتی و آسایشی در این زندان بسیار اندک است و زندانیان با کمبود آب مواجه اند. در تابستان اهواز که دما به ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده، زندانیان شیبان از امکانات سرمایشی نیز برخوردار نیستند.

زندان شیبان در اصل ۲۰۰۰ تن ظرفیت دارد اما اکنون فعالان عرب از نگهداری دست‌کم چهار هزار و ۵۰۰ تن در آن خبر می‌دهند. ۹۰ درصد از زندانیان این زندان را شهروندان عرب تشکیل می‌دهند.

خانواده بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر از اردیبهشت سال جاری تاکنون بارها در برابر زندان شیبان دست به تجمع زده‌اند. آنها نسبت به بی‌خبری از وضعیت عزیزانشان و بلاتکلیفی در رسیدگی به پرونده آنها معترضند.

دومین روز اعتراض دانشجویان خارج از کشور به حذف ارز دانشجویی

اعتراض دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور به تعلق‌نگرفتن ارز دولتی به آنها وارد دومین روز شد.

دومین روز اعتراض دانشجویان به حذف ارز دانشجویی، دوشنبه ۲۲ مرداد

بانک مرکزی ایران در آخرین بخشنامه خود اعلام کرد که دانشجویان ایرانی خارج از کشور دیگر به دلار ۴۴۰۰ تومانی دولتی دسترسی نخواهند داشت.

دانشجویان خارج از کشور از یکشنبه ۲۱ مرداد اعتراض به این سیاست ارزی جدید را آغاز کردند. آنها دوشنبه نیز در برابر بانک مرکزی دست به اعتراض زدند.

به گفته معترضان، صرافی‌ها نیز ارز را بر اساس نرخ بازار ثانویه به دانشجویان نمی‌فروشند. نرخ ارز در بازار ثانویه کمتر از نرخ ارز در بازار آزاد است.

▪️نامه سرگشاده بازنشستگان به نمایندگان مجلس: دولت و مجلس نسبت به مشکلات معیشتی و درمانی ما بی‌تفاوت هستند

شماری از بازنشستگان کشوری در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از بی‌توجهی آنها و دولت حسن روحانی به مشکلات معیشتی بازنشستگان انتقاد کردند.

بازنشستگان می‌گویند حقوق‌شان باید بر اساس خط فقر افزایش یابد ـ تصویر آرشیوی

بازنشستگان کشوری در این نامه که خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) منتشر کرده است، می‌نویسند:

«با توجه به درخواست‌ها و اعتراضات مکرر در سال‌های گذشته نسبت به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ که موجب اختلاف حقوق بازنشستگان سنوات مختلف نسبت به یکدیگر و دیگر شاغلین و باعث تبعیض شدید شده و با تجمع در مقابل نهادهای ذیربط از قبیل نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه از طریق مکاتبه، دیدار و رایزنی با تعدادی از دولتمردان و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس و عدم نتیجه‌گیری و پاسخگویی مناسب، نارضایتی شدید خود را نسبت به بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی و پیگیری مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان اعلام می‌داریم.»

آنها از سرپرست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند که به مطالبات آنها رسیدگی کند. مطالباتی که شامل پرداخت حقوق متناسب با خطر فقر و خدمات بیمه درمانی کامل و کارآمد باشد.

بحران اقتصادی در ایران درصد جمعیت دچار به فقر مطلق را افزایش داده است. حسین راغفر، اقتصاددان فروردین امسال هشدار داد که یک‌سوم جمعیت کشور دچار فقر مطلق شده‌اند. برخی کارشناسان اقتصادی خط فقر در تهران، پایتخت را چهار میلیون تومان تخمین زده‌اند.

▪️اعتراض کارکنان سهام عدالت به وضعیت شغلی ادامه دارد

کارکنان سهام عدالت برای چندمین بار در هفته‌های اخیر تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع کارکنان تعاونی سهام عدالت، صبح دوشنبه ۲۲ مرداد

به گزارش ایلنا، شماری از نمایندگان کارکنان تعاونی سهام عدالت صبح دوشنبه در برابر ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی گرد هم آمدند. آنها از نقاط مختلف کشور برای اعتراض به تهران آمده‌بودند.

معترضان می‌گویند که حدود ۴۱ ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند. آنها همچنین پس از ۱۱ سال سابقه کاری در دفترهای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز از وضعیت شغلی پایدار و مشخصی برخوردار نیستند.

دولت در نظر داشت که ۲۵ میلیارد تومان برای پرداخت معوقات مزدی کارکنان سهام عدالت در نظر بگیرد اما علی لاریجانی، رئیس مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اختصاص این مبلغ را مغایر با قانون دانست. کارکنان سهام عدالت به مخالفت مجلس با پرداخت حقوق معطل‌مانده آنها نیز معترضند.

پیش از این مسئولان وعده داده بودند که به وضعیت شغلی کارکنان سهام عدالت تا پایان سال گذشته رسیدگی خواهند کرد. این وعده‌ها محقق نشد و کارکنان سهام عدالت بارها در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی اعتراض کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.