ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: اوضاع افغانستان در حال بدتر شدن است

<p>مدير هماهنگ&zwnj;کننده کمک&zwnj;های انسان&zwnj;دوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان،&zwnj; می&zwnj;گويد با ادامه جنگ اوضاع اين کشور در حال بدتر شدن است.</p> <!--break--> <p><br /> منوج بسنيات، که در ششمين کنفرانس اکو يا سازمان همکاری اقتصادی در کابل سخن می&zwnj;گفت تأکيد کرد که اوضاع بد امنيتی در بخش&zwnj;هايی از افغانستان سبب شده است که کمک&zwnj;های اقتصادی به نيازمندان نرسد.</p> <p><br /> وی گفت که در حال حاضر بيشتر از ۴۰ درصد از جمعيت افغانستان با درآمد روزانه کمتر از يک دلار زندگی می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> مدير هماهنگ&zwnj;کننده کمک&zwnj;های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان افزود: &quot;ادامه ناامنی بر توانايی کارمندان سازمان ملل نيز اثر گذاشته است و آنان نمی&zwnj;توانند به&zwnj;درستی به اين نيازمندان کمک&zwnj;رسانی کنند.&quot;</p> <blockquote> <p>مدير هماهنگ&zwnj;کننده کمک&zwnj;های بشری سازمان ملل: در حال حاضر بيشتر از ۴۰ درصد از جمعيت افغانستان با درآمد روزانه کمتر از يک دلار زندگی می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>محمد دايم کاکر،&zwnj; رئيس اداره مبارزه با رويدادهای طبيعی افغانستان نيز در سخنانی با نگرانی از تأثيرات منفی رويدادهای طبيعی در اين کشور گفت که افغانستان با کمبود بودجه و کادر تخصصی در راستای مبارزه با رويدادهای طبيعی روبه&zwnj;رو است. </p> <p><br /> وی گفت که بارش برف و سرمای شديد اخير در مناطق مختلف افغانستان سبب مرگ دست&zwnj;کم ۱۳۴ تن و زخمی شدن ۲۲۰ تن شده است و ۸۶۰۰ خانواده را نيز آسيب&zwnj;پذير ساخته است.</p> <p><br /> به گفته وی افزون بر اين،&zwnj; جاری شدن سيلاب&zwnj;های احتمالی در بهار آينده بر نگرانی&zwnj;های اين اداره افزوده است.</p> <p><br /> رئيس اداره مبارزه با رويدادهای طبيعی افغانستان گفت که آن&zwnj;ها در نشست اکو از اعضای اين سازمان خواستار کمک و انتقال تجارب&zwnj;شان در زمينه امدادرسانی شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سازمان اکو در سال ۱۳۴۱ خورشيدی از سوی کشورهای ايران، ترکيه و پاکستان بنيان گذاشته شد و سپس کشورهای آذربايجان، ازبکستان،&zwnj; قزاقستان،&zwnj; قرقيزستان،&zwnj; ترکمنستان،&zwnj; تاجيکستان و افغانستان به آن پيوستند.</p> <p><br /> تلاش برای بهبود شرايط توسعه اقتصادی پايدار و تهيه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو از اهداف عمده اين سازمان اعلام شده است.<br /> &nbsp;</p>

مدير هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان،‌ می‌گويد با ادامه جنگ اوضاع اين کشور در حال بدتر شدن است.

منوج بسنيات، که در ششمين کنفرانس اکو يا سازمان همکاری اقتصادی در کابل سخن می‌گفت تأکيد کرد که اوضاع بد امنيتی در بخش‌هايی از افغانستان سبب شده است که کمک‌های اقتصادی به نيازمندان نرسد.

وی گفت که در حال حاضر بيشتر از ۴۰ درصد از جمعيت افغانستان با درآمد روزانه کمتر از يک دلار زندگی می‌کنند.

مدير هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان افزود: "ادامه ناامنی بر توانايی کارمندان سازمان ملل نيز اثر گذاشته است و آنان نمی‌توانند به‌درستی به اين نيازمندان کمک‌رسانی کنند."

مدير هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل: در حال حاضر بيشتر از ۴۰ درصد از جمعيت افغانستان با درآمد روزانه کمتر از يک دلار زندگی می‌کنند

محمد دايم کاکر،‌ رئيس اداره مبارزه با رويدادهای طبيعی افغانستان نيز در سخنانی با نگرانی از تأثيرات منفی رويدادهای طبيعی در اين کشور گفت که افغانستان با کمبود بودجه و کادر تخصصی در راستای مبارزه با رويدادهای طبيعی روبه‌رو است.

وی گفت که بارش برف و سرمای شديد اخير در مناطق مختلف افغانستان سبب مرگ دست‌کم ۱۳۴ تن و زخمی شدن ۲۲۰ تن شده است و ۸۶۰۰ خانواده را نيز آسيب‌پذير ساخته است.

به گفته وی افزون بر اين،‌ جاری شدن سيلاب‌های احتمالی در بهار آينده بر نگرانی‌های اين اداره افزوده است.

رئيس اداره مبارزه با رويدادهای طبيعی افغانستان گفت که آن‌ها در نشست اکو از اعضای اين سازمان خواستار کمک و انتقال تجارب‌شان در زمينه امدادرسانی شده‌اند.

سازمان اکو در سال ۱۳۴۱ خورشيدی از سوی کشورهای ايران، ترکيه و پاکستان بنيان گذاشته شد و سپس کشورهای آذربايجان، ازبکستان،‌ قزاقستان،‌ قرقيزستان،‌ ترکمنستان،‌ تاجيکستان و افغانستان به آن پيوستند.

تلاش برای بهبود شرايط توسعه اقتصادی پايدار و تهيه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو از اهداف عمده اين سازمان اعلام شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.