ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آمریکا «گروه اقدام ایران» تشکیل داد

گروه یاد شده همه فعالیت‌های ایران را زیر نظر دارد و اقدامات لازم برای مقابله با این فعالیت‌ها را زیر نظر وزیر خارجه آمریکا و به ریاست برایان هوک هماهنگ خواهد کرد.

مایک پمپئو در سخنانی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در درون ساختار وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا خبر داد. ریاست این گروه را برایان هوک، مسئول برنامه‌ریزی سیاست وزارت خارجه آمریکا به عهده دارد. هدف این نهاد تازه، بررسی و هماهنگی اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکاست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه ۱۶ اوت /۲۵ مرداد اعلام کرد که برایان هوک به عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» اقدامات لازم علیه جمهوری اسلامی را در درون ساختار وزارت خارجه آمریکا هماهنگ خواهد کرد. تأسیس چنین نهادی همزمان با آغاز دور نخست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا که نطام مالی و بانکی جمهوری اسلامی را نشانه رفته دور از انتظار نبود. از ۵ نوامبر به بعد نفت ایران هم تحریم خواهد شد. دولت آمریکا اعلام کرده که در گفت وگو با متحدان و شریکانش در سراسر جهان قصد دارد صادرات نفت ایران را به صف برساند.

برایان هوک ریاست هیأت‌هایی از دیپلمات‌های آمریکایی را به عهده داشت که برای متقاعد کردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی برای تحریم نفتی ایران به این کشورها اعزام شده بودند.

مایک پمپئو در نشست خبری ۱۶ اوت خود درباره وظایف و اختیارات «گروه اقدام ایران» گفت:

«این گروه همه فعالیت‌های ایران را زیر نظر دارد و اقداماتی را که وزارت خارجه برای مقابله با این فعالیت‌ها می‌بایست انجام دهد هماهنگ می‌کند و نتیجه را به اطلاع من می‌رساند.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مه/ اردیبهشت سال جاری از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. ترامپ اعلام کرده است که برای گفت وگو درباره نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، برنامه موشکی سپاه و تجدید نظر در برخی مفاد برجام آماده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اما دو روز قبل در سخنانی در حسینیه خمینی هرگونه مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

هوک در نشست خبری یاد شده گفت:

«حکومت ایران همواره عاملی برای بی‌ثباتی و خشونت بوده است. استراتژی جدید دولت آمریکا به همه ابعاد تهدیدهای ایران پاسخ خواهد داد و نهاد جدید "گروه اقدام ایران" بر اجرای این استراتژی متمرکز خواهد بود. دولت آمریکا به تلاش‌های خود برای ایجاد اجماع گسترده در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهد. تلاش خواهیم کرد در عرصه بین المللی با همپیمانان و متحدان مان همکاری‌ها را بیشتر کنیم و در مسائل مورد اختلاف به اجماع برسیم.»

سه قدرت اروپایی – بریتانیا، آلمان و فرانسه – در تلاش‌اند که زمینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های متوسط و کوچک اروپایی در ایران را فراهم کنند چنانکه منافع ایران از برجام باقی بماند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در این مدت ایران را ترک کرده‌اند. در آخرین مورد پنجشنبه ۱۶ اوت/۲۵ مرداد «دویچه تِلِکوم»، شرکت مخابرات آلمانی و «دویچه بان»، شرکت ملی راه‌آهن آلمان، دو شرکتی که با سهام دولتی فعالیت دارند،به دلیل تحریم‌های آمریکا پروژه‌های خود در ایران را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.