ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش کودک‌آزاری و همسرآزاری در خراسان جنوبی به دلیل گسترش حاشیه‌نشینی

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی به خبرگزاری ایسنا گفته که کودک‌آزاری و همسرآزاری در صدر آسیب‌های اجتماعی است که بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی این استان دارد.

حسین اردنی، رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی به خبرگزاری ایسنا گفته که کودک‌آزاری و همسرآزاری در صدر آسیب‌های اجتماعی است که بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی این استان دارد.

به گفته او، اعتیاد والدین، فقر اقتصادی و عدم مهارت‌های اجتماعی یکی از عوامل اصلی کودک‌آزاری و همسرآزاری است.

قربانی گفت بیشترین کودک‌آزاری‌های گزارش شده در سطح استان خراسان شمالی در ارتباط با کودکان پسر بوده است.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی، بیکاری و مشکلات اقتصادی را عامل موثر افزایش آسیب‌های اجتماعی خوانده و گفته: «گسترش جمعیت و حاشیه‌نشینی در شهرهایی مانند بیرجند نیز سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.»

آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق در ایران نیز باعث افزایش خشونت‌های خانگی، همسرآزاری و کودک آزاری  می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان همچنین گفته: «تاکنون کودک‌آزاری در مدارس را شاهد نبودیم اما از مهرماه امسال تیم‌های اورژانس وارد مدارس می‌شوند و کلاس‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و مدیران مدارس برگزار می‌شود.»

طاهره مؤیدی مقدم، مدیر اورژانس اجتماعی شهرستان بیرجند یکی از اهداف اورژانس اجتماعی را کاهش آسیب‌های اجتماعی دانسته و گفته اورژانس اجتماعی تماس‌های همسرآزاری و کودک آزاری را به عوامل سیار اورژانس ارجاع می‌دهد و اگر نیاز به مداخلات تخصصی باشد، افراد آسیب دیده به مراکز مداخله در اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شوند تا از خدمات تخصصی‌تر بهره‌مند شوند.

مدیر اورژانس اجتماعی بیرجند همچنین از افزایش همسرآزاری و کودک‌آزاری در جامعه و این استان خبر داده و گفته گاهی این آمار به دلیل تبلیغات رسانه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    حکومت و دستگاه قضایی سرگرم گسترش فساد هستند