ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل محمدعلی طاهری: ۵ سال حبس قطعی شد، حالا امیدوار به آزادی هستیم

پرونده پیچیده محمد علی طاهری، پس از سال‌ها رفت و برگشت بین شعب هم عرض و دادگاه‌های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور حکم قطعی گرفت.

پرونده پیچیده محمد علی طاهری، پس از سال‌ها رفت و برگشت بین شعب هم عرض و دادگاه‌های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور حکم قطعی گرفت. محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری اعلام کرد شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۵ سال حبس او را تأیید و ابلاغ کرده است.

محمدعلی طاهری به پنج سال حبس محکوم شده است

حالا به گفته علیزاده‌طباطبایی می‌توان انتظار آزادی محمدعلی طاهری را داشت، چراکه او بیش از دو سال و نیم است که در حبس به سر می‌برد:

«امیدواریم از طریق آزادی مشروط ایشان آزاد شوند و پرونده جمع شود. موکلم بیش از نصف ۵ سال مجازات را با در نظر گرفتن بازداشت موقت گذرانده‌ است. با قاضی پرونده صحبت کردیم و ایشان با این موضوع موافق هستند اما پیشنهاد آزادی مشروط باید از سوی زندان انجام شود.»

محمدعلی طاهری به عنوان بنیانگذار حلقه عرفان، ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ برای سومین‌بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

در طول این مدت او دو بار به اعدام محکوم شد اما این احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.

پیش از احکام اعدامی که برای او صادر شد، دادگاه انقلاب تهران او را به‌ اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

«عرفان حلقه» که محمدعلی طاهری بنیانگذار آن در ایران شناخته می‌شود، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه‌علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

عرفان‌های نوظهور یکی از چالش‌های جمهوری اسلامی در یک جامعه مذهبی‌ست.

طرفداران طاهری بارها در حمایت از او دست به اعتراض زدند. تا کنون بسیاری از هواداران و نزدیکان «عرفان حلقه» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و احضار شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.