ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه تازه وزارت کار: بسته غذایی توزیع می‌شود، حقوق کارگران افزایش نمی‌یابد

برنامه‌ دولت برای حمایت از کم‌درآمدها به توزیع «بسته غذایی» به نیازمندان فروکاسته شده. وزارت کار از شهریور این برنامه را آغاز می‌کند.

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که این وزارتخانه از شهریور ماه، در بین طیف وسیعی از اقشار آسیب‌پذیر «سبد غذایی» توزیع می‌کند. او اما تأکید کرد که وزارتخانه‌اش برنامه‌ای برای افزایش حقوق کارگران ندارد.

در برابر موج تازه گرانی در ایران دولت وعده داده بود برنامه جامعی برای حمایت از اقشار کم درآمد در سر دارد

او دریاره مشمولان این سبد گفته

«سبد مدنظر ضمن کامل بودن، تعداد جمعیت بیشتری از اقشار آسیب پذیر و طبقات ضعیف جامعه را شامل می شود. در حال حاضر سه درصد بازنشستگان کشور ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند. با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بدون شک این دسته از افراد نیز در زمره دریافت کنندگان بسته مزبور خواهند بود.»

با وجود توضیحات سرپرست وزارتخانه، هنوز روشن نیست چه کسانی از این بسته‌های غذایی بهره‌مند می‌شوند. بندپی تنها به این گفته بسنده کرده که وزارت کار بنا دارد «این سبد را در بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دیگر اقشار آسیب پذیر کشور توزیع کند».

در چند سال‌ گذشته، میلیون‌ها کارگر مشمول برنامه‌های وزارت کار برای توزیع بسته‌های غذایی قرار نگرفتند.

حالا سرپرست وزارت کار اعلام کرده که این وزارتخانه برنامه‌ای هم برای «افزایش دستمزد کارگران» ندارد و تنها در پی حمایت‌های اجتماعی همچون «بیمه تکمیلی و همینطور کمک‌های موردی» است.

اعلام عدم افزایش دستمزد درحالی صورت می‌گیرد که گرانی ارز پیامدهای سنگینی بر زندگی مردم به ویژه اقشار کم درآمد داشته، از جمله بر باد رفتن ۲۰ درصد افزایش حقوق حداقل کارگران در سال ۹۷.

افزایش نرخ ارز، گرانی، بیکاری و رکود تورمی در ایران معیشت بخش عمده‌ای از شهروندان ایران را به خطر انداخته. پاسخ دولت ایران به این وضعیت خصوصی سازی بیشتر بوده.

علاوه بر این، دولت با وجود وعده‌هایی مکرر مبنی بر حمایت از اقشار آسیب پذیر، تا کنون برنامه‌ حمایتی جامعی از افراد و خانواده‌های کم در آمد ارائه نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    بیچاره فرزند کارگر که مجبوره ترک تحصیل کنه