ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رامین حسین‌پناهی در یک‌ قدمی اعدام: «برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر منتقلم کرده‌اند»

تمامی تلاش‌ها برای نجات جان رامین حسین پناهی بی نتیجه مانده. او اکنون در تماسی تلفنی به خانواده‌اش گفته: «به من گفته‌اند که حُکمت به زودی اجرا می‌شود».

گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از خانواده رامین حسین‌پناهی نوشت او در تماسی با خانواده گفته برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است.

رامین حسین پناهی، زندانی محکوم به اعدام، ۲۰۰ روز را در انفرادی گذرانده و کلیه‌هایش بر اثر شکنجه خونریزی کرده

رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام به تازگی از زندان‌ سنندج به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است. این موضوع نگرانی‌ها درباره اجرای ناگهانی حکم اعدام این زندانی سیاسی کرد را افزایش داده بود؛ موضوعی که اکنون رامین حسین پناهی در تماس تلفنی با خانواده‌اش تأیید کرده است:

«مرا برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر کرج آورده‌اند و به من گفته‌اند که حکمت به زودی اجرا می‌شود.»

امجد حسین‌پناهی، برادر این زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته

«انتقال او به زندان رجایی شهر با حکم قاضی اجرای احکام و با هماهنگی نهادهای اطلاعاتی برای اجرای حکم اعدام بوده و جان این فعال سیاسی در خطر است».

رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ ماه سال ۹۶ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج بە اتهام «بغی» (قیام مسلحانه) از طریق عضویت در حزب کوملە و اقدام علیە امنیت ملی، در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شدە است. او در زمان دستگیری هدف سه گلوله قرار گرفته بود.

او در جریان دادگاه ضمن رد اتهامات به قاضی گفته بود در اداره اطلاعات سنندج تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته تا جایی که کلیه‌هایش دچار خونریزی شده و تاکنون هم تحت مداوای پزشکی قرار نگرفته است. رامین حسین پناهی ۲۴ ساله بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بود.

با وجود ابراز مخالفت‌های گسترده با صدور این حکم و اعتراض نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ ماه از سوی دیوان عالی کشور نیز تایید و به دایره اجرای احکام قوه قضاییه ابلاغ شد.

درخواست اعاده دادرسی در این پرونده که از سوی حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع رامین حسین پناهی به قوه قضاییه ارائه شده بود نیز خرداد ماه سال جاری رد شد.

بعدتر حسین احمدی ‌نیاز، وکیل این پرونده ۱۴ مرداد ۹۷، پس از مراجعه به دادگاه انقلاب سنندج برای پیگیری پرونده رامین حسین‌پناهی، بازداشت شد.

تا کنون چند صد نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی با انتشار بیانیه و نامه‌های سرگشاده خواستار تجدید نظر در حکم او شدند.

در یکی از این تلاش‌ها، ۲۳ خرداد ماه ۹۷، ۴۰ فعال سیاسی و مدنی، وکیل دادگستری و نماینده پیشین مجلس و روزنامه‌نگار در ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند: نامه ۴۰ تن از فعالان مدنی – سیاسی برای لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی

علاوه بر رامین، بردار او افشین نیز دستگیر شده. افشین حسین‎پناهی، فعال مدنی و برادر رامین حسین‌پناهی هم پیش از این به اتهام برپایی مراسم نوروز و هواداری از احزاب کرد در دادگاه انقلاب به هشت سال و نیم حبس محکوم شد و اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را می‌گذارند.

بهمن ماه سال گذشته شرافت زرینی، مادر این دو نیز برای دادخواهی به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نامه نوشت و تقاضای کمک کرد. او در آن نامه نوشت فرزندش یک فعال سیاسی بوده که حکومت را قبول نداشته است.

خرداد امسال نیز محمد حسین پناهی، پدر رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام گفته بود که ماموران امنیتی روز گذشته به اجبار از او علیه فرزندش فیلم گرفته‌اند.

زبیر حسین پناهی، پسر عموی رامین و افشین حسین‌پناهی نیز به شش سال زندان محکوم شده و احمد امین‎پناه، داماد این خانواده نیز به پنج سال زندان محکوم شده‎ است.

همزمان با انتقال رامین حسین پناه به کرج، کمال حسن رمضان، زندانی اهل مناطق کردنشین سوریه که او هم محکوم به اعدام است، از زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر تبعیدی

    باید از رامین حسین پناهی ها وتمام مبارزین راه آزادی که در اسارت رژیم وحشی و جنایتکار جمهوری اسلامی ایران هستند همچون برادران، خواهران و فرزندان خود صاحبمندی کنیم و از قتل عام آنها با فریاد زندانی سیاسی آزاد باید گردد، اعدام شکنجه زندان ملغی باید گردد ، جلوگیری کنیم. انسانهای آزادیخواه در خارج از ایران می توانند این 2 شعار را از طریق مسنجرهای خود ( واتس آپ، وایبر و ...) به دوستن وآشنایان خود ارسال کنند وآنها نیز به دیگران ارسال کنند. باشد که این کمپین با سراسری شدن، گامی در جهت آزادی اسرای زندانی سیاسی عقیدتی باشد.

  • رامین

    مردم کُرد، رامین حسین پناهی را یک قهرمان می‌دانند، و هرگز با رژیم جمهوری اسلامی بابت جنایتهایش کنار نخواهند آمد. یکی از مشخصه های حکومتهای مستبد و ظالم کشتن بهترین جوانان یک کشور است، زیرا همواره بهترینها مانع از پیشبرد سیاستهای استبدادی هستند، لذا به انحاء مختلف سعی می‌شود تا از سر راه برداشته شوند. رامین حسین پناهی یکی از آن جوانان است که خواب را بر مستبد پیر حرام کرده است. با کشتن رامین هزاران رامین دیگر در مقابل استبداد برون آمده از چاه تاریک جمکران خواهند ایستاد تا این دیو سیاهی و پلیدی را بار دیگر در گور هزار ساله خود کنند. و دروازه های جهنم را بر روی آن سه قفله کنند. بعنوان یک شهروند ایران با اعدام رامین حسین پناهی مخالفم و درخواست می‌کنم تا ایشان هرچه زودتر آزاد شود و به آغوش خانواده اش باز گردد.