ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی به سفارت آمریکا در ترکیه

سرنشین‌های یک خودرو به سمت سفارت آمریکا در آنکارا آتش گشوده و فرار کردند. این حمله مسلحانه در حالی‌صورت می‌گیرد که روابط ترکیه و آمریکا به تیرگی گراییده است. 

سفارت آمریکا در آنکارا هدف یک حمله مسلحانه قرار گرفت. این حمله در حالی‌صورت می‌گیرد که روابط ترکیه و آمریکا به تیرگی گراییده است.

سفارت آمریکا در آنکارا

به گزارش رویترز، تیراندازی به سمت ساختمان سفارت آمریکا در آنکارا در ساعت پنج بامداد دوشنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد (دو بامداد به‌وقت گرینوویچ) توسط سرنشین‌های یک خودرو انجام شده است.

در این حمله به کسی آسیبی وارد نشده و تنها شیشه نگهبان امنیتی سفارت شکسته شده است.

شبکه سی‌ان‌ان ترکیه گزارش داد که از درون یک خودرو چهار یا پنج گلوله به سمت ساختمان سفارت آمریکا شلیک شد و سرنشین‌های خودرو سفیدرنگ پس از حمله از محل حادثه گریخته‌اند.

دیوید گِینِر، سخنگوی سفارت آمریکا در ترکیه گفت: «وقوع حادثه امنیتی در سفارت ایالات متحده در اوایل صبح امروز را تأیید می‌کنیم. هیچ گزارشی از آسیب‌دیدگان دریافت نکرده‌ایم و جزئیات را بررسی خواهیم کرد.»

سخنگوی سفارت آمریکا در ترکیه همچنین از پلیس این کشور به دلیل حضور سریع در محل حادثه تشکر کرد.

سفارت آمریکا در ترکیه به‌دلیل عید قربان این هفته تعطیل است. این سفارت پیش از این نیز بارها هدف حملات مشابه قرار گرفته است.

این حمله در میانه تنش بین آمریکا و ترکیه بر سر اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که آنکارا او را به همکاری با تروریسم و جاسوسی متهم کرده، انجام گرفته است.

واشنگتن خواستار آزادی برانسون است و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری و سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه را به دلیل آن‌چه که «نقش داشتن» در بازداشت برانسون اعلام شد، در فهرست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری اوت تعرفه گمرگی واردات آلومنیوم و فولاد از ترکیه را به دلیل ادامه بازداشت کشیش آمریکایی افزایش داد. این تصمیم بر شیب سقوط لیر در برابر دلار آمریکا افزود. دولت ترکیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه برخی محصولات آمریکایی را افزایش داد.

از آغاز سال جاری میلادی لیر ترکیه نزدیک به ۴۰ درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.